Hop til indhold

Motivation.


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo her på det sidste arbejdet med at holde motivationen oppe hos Nana, når vi træner.

 

Når jeg træner agility er det ingen problemer - hun venter i buret (i bilen), mens vi sætter forhindringerne op.

Når jeg træner Bamse er hun med og bliver i burte (i bilen) imens - hun har så de sidste par gange "delt" træningstid med Bamse, fordi han ikke kan koncentrere sig mere end en halv time ad gangen = Hun er Hans Peter ellevild og er fokuseret.

 

Når jeg træner rally er hun enormt sløv og vil hellere gå med snuden i græsset :evil: - indtil i dag :-D

 

Jeg tænkte over hvad jeg gjorde, når vi kommer til træning til de andre ting.

Forskellen er at hun i en tid sidder alene i bilen, inden vi begynder at træne.

Og så var det jo at jeg tænkte om det kunne gøre forskellen?

 

Jeg kom i god tid i dag og lod hende blive i bilen og gik så op for at se holdet før os træne. Jeg lagde mærke til at hun ikke kunne se mig, da jeg stod og så på de andre.

 

Da det var tid til at vi skulle træne, hentede jeg hende og sikken en forskel.

Hun var bare så glad og trippede ved siden af mig op til træningsbanen. Hun gad ikke en gang at hilse på de andre hunde.

Yes, tænkte jeg :banan:

 

Vi prøvede så, som de første, at gå en hel bane og hold da op en forskel. Hun var meget mere fokuseret end hun plejer :5up: (at jeg så er et kvaj, det er en anden sag - trøster mig ved at ALLE de andre begik den samme fejl :mrgreen:)

Hele timen gik meget bedre end den har gjort i lang tid og jeg gik meget mere glad derfra, end jeg har gjort i lang tid :-D

 

Gu' ved om det med at hun ventede i bilen har gjort forskellen eller om det er fordi jeg havde besluttet mig for at det skulle gå godt i dag ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Sejt :banan:

 

 

 

Vi bliver da lige nødt til at høre, hvad det var for en fejl - så når vi laver den samme, så behøver vi heller ikke føle os som nogle fjolser på en rallybane :mrgreen:

 

 

Jamen, det må i gerne høre.

 

Når vi f.eks gik det skilt der hedder: sit, 1 skridt sit, 2 skridt sit, 3 skridt sit, så sagde alle "kom"/ eller sagde ingenting, mellem "sit'ene", i stedet for "plads".

Kom er noget man bruger, når man kalder sin hund til sig, når den er løs.

Og at sige ingenting, gør at hunden ikke ved hvad den skal gøre. Så kan man altså ikke forlange at hunden udfører øvelsen korrekt.

 

Så vi fik "skæld ud" af træneren.

Dum fejl :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Juhuuuuu - Hvor er jeg glad for at høre at din nye taktik gav pote til rally træningen idag:banan::klap::5up:

 

Hun så nemlig super tændt ud, da i løb op til rally banen, kiggede fra bilen:engel:

 

Dejligt at hun bare var SÅ meget mere tændt idag, jeg tror det er en kombi af at hun skulle vente ligesom til AG, og det at du havde besluttet dig for at der skulle ske noget til dagens træning..

 

God pointe med Sit øvelsen. Jeg siger faktisk plads hver gang i den øvelse efter Caia eller Chili har sat sig så de ved hvad der skal ske, men det er ligeså meget for at få dem med mig, og at det ser glidende ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det må i gerne høre.

 

Når vi f.eks gik det skilt der hedder: sit, 1 skridt sit, 2 skridt sit, 3 skridt sit, så sagde alle "kom"/ eller sagde ingenting, mellem "sit'ene", i stedet for "plads".

Kom er noget man bruger, når man kalder sin hund til sig, når den er løs.

Og at sige ingenting, gør at hunden ikke ved hvad den skal gøre. Så kan man altså ikke forlange at hunden udfører øvelsen korrekt.

 

Så vi fik "skæld ud" af træneren.

Dum fejl :oops:

 

Nu kan jeg ikke lige huske, om der står der "sit" ved skiltet, for så skal man vel sige "sit" - plads er hunden jo allerede på, og skal derfor gå når jeg går, og sidde når jeg stopper :hmm:Så hvis det bare er plads efter hhv. 1, 2 og 3 skridt er det vel ok ikke at sige noget :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan jeg ikke lige huske, om der står der "sit" ved skiltet, for så skal man vel sige "sit" - plads er hunden jo allerede på, og skal derfor gå når jeg går, og sidde når jeg stopper :hmm:Så hvis det bare er plads efter hhv. 1, 2 og 3 skridt er det vel ok ikke at sige noget :hmm:

 

Hvis du ikke siger "plads", når du går videre efter et sit, kan du risikere at "tabe" hunden.

Hvis jeg ikke siger "plads" ( eller "kom", som jeg jo gjorde idag :oops:)til Nana, så kan jeg risikere at hun bliver siddende og det er jo ikke ligefrem meningen :-D

 

Og så skal vi jo huske på at vi, i en prøvesituation, ikke har godbidder med og derfor skal være endnu mere præcis i vores "information" ( og ros!!) til hunden, for at den gider og ikke bliver forvirret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...