Hop til indhold

AT komme når der er


Gæst hundefreak
 Share

Recommended Posts

Gæst hundefreak

mennesker, hunde og når de leger ;)

 

Ja, det er meget at forlange af min 5½ mdrs. hund:vuf:.

 

Men idag legede min hund med en cocker spaniel som er 3 uger ældre end han selv er, ja er som sagt synes min hund ikke at godbidder er gud og at kan skal tilbede en for sådan en tingest. :damn: øvøv. kræsen lille bæst!

 

Men den der cocker spaniel er ligeså kræsen som min, men han stod og ventede på at man ville give godbidden til ham, imens prøvede min at få ham i en leg, meeeeeeeeen næ nej, han den anden ignorerede min vovse:-) - for godbidden. og ejeren kunne kalde på ham, selvom han legede'.

 

JA, jeg ved godt at i siger "du skal bare gøre dig spændende" - men selvom jeg slår på en arm og siger mærkelige lyder, så vil han bare glo på mig og så ende med at den ANDEN hund kommer :damn::damn:

 

- Så ville jeg lige høre jer KLOGE HUNDEHOVEDER, hvordan i gjorde og så give mig evt. nogle råd. & jeg har prøvet med legetøj.;-)

 

TAK på forhånd

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Det kommer;-)

 

Bella blev også døv i den alder, når jeg kaldte på hende og var totalt ligeglad med godbidder af alle arter.

En gang i hundeskoven gik hun med en fremmed mand og hans hund, mens jeg stod og kaldte som en gal...

Måtte hente hende ved lågen:mrgreen:

 

Træn, træn og træn og prøv nye lækre godbidder som pølser,lever, kogt kylling eller hvad du kan finde på, det er bare en periode, at den skal have det.;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundefreak

Ja, meeeeen han komme når vi er ude alene. så kommer han.

 

Men jeg forstår ikke hvordan hendes hund kommer over til hende bare sådan, og hun siger at de ikke har trænet sådan specielt, bare indkald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Bella kom og kommer også altid, når vi er alene.

Du skal ikke regne med, at hunden høre noget de første 5 min.

Den har travlt med at lege...

Derefter kalder du og brug noget der lugter rigtigt meget som godbid og masser af ros, når den kommer.

Lav nogle kontaktøvelser, når i er alene og træn dem, så du får bedre kontakt med dig hund.

Jeg roste Bella hver gang hun kiggede på mig, når hun var løs.

Lad være, at fodre din hund inden i går.

En sulten hund vil gerne have godbidder:-D

 

Giv det nu tid, alle hunde er forskellige:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Det kommer;-)

 

Bella blev også døv i den alder, når jeg kaldte på hende og var totalt ligeglad med godbidder af alle arter.

En gang i hundeskoven gik hun med en fremmed mand og hans hund, mens jeg stod og kaldte som en gal...

Måtte hente hende ved lågen:mrgreen:

 

Træn, træn og træn og prøv nye lækre godbidder som pølser,lever, kogt kylling eller hvad du kan finde på, det er bare en periode, at den skal have det.;-)

 

Ja, du skal da endelig blive ved med træning, prøv evt. med frolic det anbefaler de i en anden tråd :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke måle dig selv op med din omegns hunde ;-)

 

Du har en spidshund, som er meget selvstændig og den anden var en cocker, der er en samarbejdende race.

 

Vi har også en cockerhvalp her i området og til trods for at ejeren kun bruger ros og skæld ud med dyb stemme, så er den ok lydig (ca. lige så lydig som Møffe er nu, hehe).

 

Og derudover - kald ALDRIG på din hund, medmindre du er 95% sikker på, at den vil komme. Jo mere du kalder, uden den kommer, jo mere udvandet bliver signalet - og omvendt, jo oftere du kalder og den kommer, jo vanskeligere situationer vil du kunne få succes i ;-)

 

Hvis det er, så find en lang line - så får vuffen intet ud af, at ignorere dit indkald. Når den går linen ud, så kald og beløn den for vellykket indkald ved at spurte over til det, den vil over til. Inden du slipper ham løs, kræv kontakt, giv godbid og sig værsgo osv. i den stil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det du forventer af din hvalp er langt over målet.

 

Efter min erfaring er det ikke indkald som sådan du skal øve, men det at være sammen om spændende aktiviteter på turene, så din hvalp vælger dig til i konkurrencen mod de fleste provokationer. Derefter bliver indkaldet nærmest bare en formsag :-D

 

Indkaldet skal bygges op, så du, som du skriver du allerede kan, kan få hvalpen til at komme uden der er forstyrrelser, så under lette forstyrrelser og gradvist under mere vanskelige forhold.

 

Du kan læse udførligt om hordan du opnår både det gode følgeskab og indkaldet i min bog "Sjov på turen med din hund" som kan lånes på biblioteket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, du skal da endelig blive ved med træning, prøv evt. med frolic det anbefaler de i en anden tråd :-D

 

Hvis det er min tråd du mener, så anbefaler jeg på ingen måde frolics, ikke hvis man kan finde andet. Det er noget værre sukker-skrald.

Link til indlæg
Del på andre sites

'ja, men de fleste japanske spids er ligeglade med andre hunde og mennesker. - så jeg tror godt det kan lade sig gøre

 

Han er jo ikke så gammel, han skal nok nå at blive ligeglad med andre mennesker og hunde og så savner man det lige pludselig, da han syntes det var skide sjovt at lege og så videre.

 

Lige nu er verden bare sjov.

 

Hvis du endelig må øve indkald mens han leger med en anden hund, så lad vær at gøre det midt i legen - gør det når de holder pause (går rundt og snuser, tisser af etc).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundefreak
Hvis det er min tråd du mener, så anbefaler jeg på ingen måde frolics, ikke hvis man kan finde andet. Det er noget værre sukker-skrald.

 

 

Han har prøvet at få frolics for, ja, dem kan han ikke lide ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad mener du ?

 

HUndefreak eller Anne Petersen som du kalder dig på gipote. Du fortæller den samme "historie" på gipote - om at du ikke kan få din hund til at komme når du kalder og efterlyser råd fra andre "kloge hundehoveder"

 

Så er det lidt jeg tænker om du driver gæk med folk??

Det er blot en anden hunderace du nævner din hund har leget med - men ellers samme ordlyd

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at sige for meget - så er jeg vist kommet til at afsløre de rette hensigter :slem:

 

Jeg tror hundefreak er det man betegner som en "troll" en person som kaster en line ud og håber at folk bider på krogen - en drillepind i ordets bogstaveligste forstand :drille:

 

læs evt her: Troll - Wikipedia, den frie encyklopædi

 

Det er set mange gange på gipote hvor jeg også er med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at sige for meget - så er jeg vist kommet til at afsløre de rette hensigter :slem:

 

Jeg tror hundefreak er det man betegner som en "troll" en person som kaster en line ud og håber at folk bider på krogen - en drillepind i ordets bogstaveligste forstand :drille:

 

læs evt her: Troll - Wikipedia, den frie encyklopædi

 

Det er set mange gange på gipote hvor jeg også er med :-)

 

Nåårh jeg tænkte mere, at hun måske ikke havde fundet svarene brugbare, og derfor lavede cocker spaniel'en om til en japansk spids for at se om man så fik andre svar?

Mener, han/hun har jo ikke oprettet tråde der på nogen måde kan ende i vilde diskussioner.

 

 

Men hundefreak, hvis du læser med endnu, håber du fortsætter med at øve indkald, og så finder en god portion tålmodighed frem :-) Din hund skal nok lære det så længe du fortsætter med at gøre indkald til noget sjovt og rart, og husker kun at kalde i situationer, hvor du ved at hunden ikke allerede er optaget af noget andet. Der er lang tid før han er voksen endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at sige for meget - så er jeg vist kommet til at afsløre de rette hensigter :slem:

 

Jeg tror hundefreak er det man betegner som en "troll" en person som kaster en line ud og håber at folk bider på krogen - en drillepind i ordets bogstaveligste forstand :drille:

 

læs evt her: Troll - Wikipedia, den frie encyklopædi

 

Det er set mange gange på gipote hvor jeg også er med :-)

 

Men TS virker bare ikke som en typisk troll? :vedikke: De prøver jo for det meste at provokere på en eller anden måde, men TS har kun oprettet tråde med helt almindelige begynderhundeejerspørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...