Hop til indhold

Nervøs Chi


Gæst Duck
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

 

Min kæreste og jeg har et par vovser, en dværgpincherblanding (ratpincher) og en chihuahua. Chi'en blev for lidt over to måneder siden overfaldet af en noget større hund, hun kom ikke alvorligt til skade heldigvis, nogle store blå mærker og en uges tid uden gåture. Hun lader dog til at have fået et alvorlig knæk, så hun kan ikke være i nærheden af andre hunde uden at gå i panik og løbe hylende rundt. Vi har idag brugt dagen med en dansk/svensk, og det går en smule bedre, hun går ikke helt i panik, hun ligger bare og knurrer på afstand. Der er dog ingen problemer med hensyn til vores anden hund. Hun virker til at have det på samme måde med børn, hun gør og vil ikke have dem i nærheden, det har ikke være et problem førhen, så jeg gætter på det kommer af det samme.

 

Hvis nogen har idéer eller kender til problemet, så hører jeg meget gerne nærmere. en af tankerne har været at lade hende møde nogle andre hunde på hendes egen størrelse, i håbet om det ikke skræmmer hende på samme måde, men vi er lidt i tvivl om hvad der er vejen frem, så vi ikke skræmmer hende yderligere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Velkommen til :-D

 

Når din hund reagerer så voldsomr, mener jeg du skal lade en erfaren adfærdsrådgiver lægge en plan for forløbet.

 

Der skal så lidt til for at komme til at rive det ned du evt får bygget op.

 

Tænk i at din hund som den svageste skal være løs i evt. møder/ved besøg og den anden hund i line. Den anden hund skal holdes på afstand, så din hund har kontrol over sin egen situation.

Et møde/besøg må ikke afsluttes før din hund er 100% afslappet!

Således vil du ikke gøre skade.

 

Mange hunde som bliver overfaldet/mobbet kommer desværre aldrig over det, men udvikler aggressivitet fordi problemet ikke blev håndteret korrekt.

 

Du kan få mange rigtigt gode råd herinde, men det vil kun være generelle råd idet ingen af os har set din hund og derfor ikke kan vurdere intensiteten af hendes frygt og hendes adfærd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for info, vi har snakket om at få en proffesionel til at "kigge" på hende, vi har bare først her i weekenden haft besøg af en anden hund, hvor vi fik klarlagt hvor galt det faktisk stod til. Når vi går tur holder hun behørig afstand til andre hunde, og det har hun fået lov til, dog med ros hvis hun slapper af eller virker nysgerrig.

Vi så dog noget forbedring ved besøget, hun fik lov at holde afstand og se det hele lidt an, og hun falder mere og mere ned, dog med bjæf hvis den anden hund kommer inden for sikkerhedsradius af omkring 3 meter. Men da hun første gang så den anden hund i går, tog hun den ved fuld hastighed gennem haven med piv og skrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...