Hop til indhold

Hjælp.. Måske akut. Bimmer kaster op


Gæst mutti-dyreglad
 Share

Recommended Posts

Gæst mutti-dyreglad

Han er ikke sig selv idag. Siden imorges har han kastet al sin mad op og yderligere haft tynd mave (første portion affyring imorges var "normal"; men det stammer vel fra aftensmaden igår. Derefter er det udlukkende meget tyndt, det der er kommet) og siden derefter kastet yderligere ren vand-savl op. Gulligt-brunligt. Ingen interesse i hans aftensmad og kun en enkelt mundfuld vand ville han have.

Jeg har ikke bemærket at han skulle have ædt noget giftigt/forkert igår og man må vel også formode, at det ville være røget med op by now, ikk? Men han har et slattent blik i øjnene og ryster på bagbenene ved gang. Og vil næsten ikke gå, helst. Kun ligge.

 

Jeg har haft snakket med dyrlægen. Ville lige se tiden an et par timer, men har han det ikke bedre om en time-halvanden, så kører vi.

Men jeg vil høre om nogen har et bud på, hvad det kan være? Jeg er ret så bekymret.

Kunne det være at han har drukket af poolen? Eller måske ædt en fugl eller mus? Ville den slags kunne give en sådan reaktion?

 

Ps til info: han er godt et halvt år. Lab/schæfer. Får normal tørkost-foder. Han tisser normalt.

 

Nu har jeg så fået hvisket i øret andetsteds, at det kan være parvo-virus. Han er ellers vaccineret imod det så sent som 6. juni. Men hvis det var det, ville det så gå i bagbenene på hunden? Vise sig der?

Han går lidt som en skidefuld. Ikke vildt slingrende, men usikkert. Sådan lidt som om der er noget i poterne, der gør ondt. Sådan stille og forsigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Jeg ville også tage afsted.

 

Husk, at en lille hvalp hurtigt kan få væskemangel.

 

Jeg har været afsted med Bella en gang, efter hun havde kastet op i et døgn og hun måtte ligge med drop hele dagen.

 

Lad os lige høre, hvordan det går og god bedring med det lille pus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Svært at sige hvad det kan være, var det kun opkast kan han have "tom-mave" opkast og derfor også kvalme - en ond cirkel der afhjælpes med kvalmestillende middel fra dyrelægen og mad!

 

Men når han også har tynd afføring (går ud fra at du mener vand-splat afføring), så er mit bud også en virus og dem er der sååå mange af.

 

De fleste af dem er heldigvis rimelig harmløse når man først har været forbi dyrelægen og fået den rette behandling og ofte er det unge og ældre hunde som bliver ramt lettest.

 

Men altså, jeg ville også besøge dyrelægen med så ung en hund og udfra din beskrivelse af hele hans tilstand.

 

Min gamle hund Max fik sådan en virus ting, han nåede at sprøjtemale hele stuen og min altan fra begge hans ender inden vi kom bah-bu bah-bu af sted til dyllen hvor han straks fik nogle indsprøjtning :cry: Den slags kan hurtigt blive - siger ikke det er, men kan hurtigt blive - pænt alvorligt hos unge og gamle dyr.

 

Misja gik hjemme ved siden af ham og blev slet ikke ramt, men hun var så også i hendes bedste alder.

 

Jeg krydser fingre for at det ikke er noget alvorligt og giv lige en update, når du ved besked :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man er bange for at ens hund er AKUT syg, så ringer man til vagtdyrlægen før man skriver på internettet!!!!

 

Vi kan IKKE diagnosticere eller hjælpe din hund, og det at han går "lidt som om han er fuld" lyder IKKE godt.

 

Som jeg forstår det, så er der jo talt med dyrlægen og aftalt at hvis det ikke bliver bedre, så kører de om en time.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så undskylder jeg for ikke at læse grundigt nok. En slugt mus burde absolut ikke give den slags udslag, skal ikke kunne sige om et fuglenæb ville (mine hunde har før slugt mus, og første gang ringede jeg panisk til dyrlægen som grinede af mig :oops:).

Det lyder mere som en virus, eller som noget der sidder fast indeni.

 

Det tror jeg også mere på, og jeg håber, at TS er hos dyrlægen lige nu, og forhåbentlig er det ikke så alvorligt som det lyder :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

Vi var kørt der, ja.

 

Og vi er hjemme igen. Han blev gået efter i alle ender, inkl. billeder. Hun mente også det var noget bakteriel virus, så han fik noget kvalmestillende og så antibiotika. Han var ikke dehydreret eller havde feber, men hvis han fik det værre i nat, skulle jeg ringe. Pt er der stilstand i hans tilstand. Han er stadig ikke frisk, men omvendt heller ikke værre. Så hvis det gik godt nok i nat med ham, men han ikke er lidt mere frisk imorgen, så må vi rundt om egen dyrlæge og så have taget lidt prøver.

Men hun mente ikke, det var parvo, ihvertfald. Men han havde en del luft klemt inde i tarmene, kunne vi se på billederne.

Jeg fik nogen piller med hjem og så noget zoolac-pasta.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mutti-dyreglad

Han har det SÅ meget bedre her til morgen. Ville gerne spise og lege med Valde. :banan:

Han er stadig lidt træt, men det er mere alm. træt end mat. Så jeg tror den går denne gang. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...