Hop til indhold

Hvor skaffer man vildt til træning


Gæst bhsand
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg er den lykkelige ejer af en labrador tæve, som jeg så småt er begyndt at gå til markprøve med.

 

Jeg har forsøgt at finde ud af, hvor jeg kan skaffe mig noget vildt, som jeg kan bruge til at træne med.

 

Ved sidste markprøve tyggede min hund desværre i vildtet. Jeg har en fornemmelse af, at det er fordi hun kke er vant til at have vildt i munden, da jeg plejer at træne med dummier.

 

Hvor får I fat i vildt til træning fra?

 

VH

Brian

Link til indlæg
Del på andre sites

Få fat i din lokale jagt forening, evt. hæng en seddel op. Fuglejagten starter jo snart, så det skulle være muligt, at købe til en billig penge.

Og mht. til at tygge i vildtet, skal det bare stoppes med det samme, det kan være stress, og må helst ikke, udvikle sig til en dårlig vane, da det er svært at ændre, når først at hunden, har gjort det nogle gange.

Du må tilbage i træningen, og lære hende bare at holde fast i vildtet ( uden at knase ), og få rigtig meget ros for det, imens at hun sidder ved dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Kan du ikke bruge kaniner, som kan fåes i kaninavlerforeninger, duer og fasaner som kan fåes gennem en jagtforening eller hvis dette glipper måske høns :genert:

 

Havde en bekendt som opbevarede vildt i fryseren til jagt. De blev tøet op og brugt flere gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lab'Buddy

Der må være nogle i din omgangskreds, der har noget med jagt at gøre, eller nogle du går til hundetræning sammen med. Spørg evt. dem om du kan handle hos deres "vildt-pusher"

 

Ellers som nævnt, hæng en seddel op hos din jagtforening. Mange folk er yderst hjælpsomme. Man kan møde en guldmine for næsten ingen penge.

 

Andet alternativ er at købe hos Bjarne Frost (krage-jægeren, er han også kaldt) Velkommen til Bjarne Frost Vildt - fornuftige priser, og godt vildt.

 

Det med at genbruge vildtet er jeg ikke meget for, det er rigtig sjælendt jeg bruger vildtet mere end én dag. Vildt som mange hunde har haft i munden, eller som er blevet brugt gentagende gange i løbet af dagen, vil hunden også tygge/knaske i, fordi det er surt. Selvom vildtet ser ok i fjerene, kan det stadig godt være surt. Stik næsen i vildtet, og duft til det. men ex. krager lugter mere end duer, fasaner, osv.

Størst delen af det vildt jeg har brugt, bliver smidt ud når træningen er omme. Nogle få fugle kommer dog i fryseren igen - men med det formål er virke som lokkere på jagt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...