Hop til indhold

nu vente tiden gået ind.......


Gæst Camilla Sjelhøj
 Share

Recommended Posts

Gæst Camilla Sjelhøj

uhhh ja, nu har jeg lige fået meldingen fra avler...

 

TÆVEN er i løbetid :banan:så nu skal den parres i næste uge (tror jeg nok det var) og så er der forhåbenligt hvalp at hente i starten af januar :klap:

 

har helt kriller i maven :-D

 

så til januar får vi forhåbenligt riesen schnauzer hvalpen Frida hjem og bo :lun: (vi er mere eller mindre blevet enige om navnet skal være Frida) :hjerte:

 

så nu skal jeg bare væbne mig med tolmodighed for ved jo godt at der går noget tid før vi ved om der er hvalpe i maven osv. og om der overhoved bliver nogen tæve hvalpe i kuldet, avler skal selv beholde en tæve-hvalp efter dette kuld :-D

 

ihhhh altså hvordan har i andre overlevet ventetiden :damn: synes allerede den er ulidelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 66
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er i samme båd som dig... Jeg ved at tæven skulle komme i løbetid i aug/sept, så jeg går og venter på tilbagemelding fra oprdætter om der er hvalpe eller ej..

 

Jeg kan ikke få fat i opdretter og hun har ikke været online i et stykke tid.. Ved de har været på ferie, og det er sikkert helt almindelig at de først vil lade høre fra sig når de ved om der er hvalpe eller ej.. Meeen, ventetiden er ulidelig!!!!!

 

Jeg er syyyg efter at købe hundeting, men vil ikke gå ud og købe noget før jeg ved om der er en tæve til os.. Puha... ikke sjovt...

 

Men, tiden går guskelov hurtig, og vi håber på svar snart...

 

Held og lykke til dig!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Jeg er i samme båd som dig... Jeg ved at tæven skulle komme i løbetid i aug/sept, så jeg går og venter på tilbagemelding fra oprdætter om der er hvalpe eller ej..

 

Jeg kan ikke få fat i opdretter og hun har ikke været online i et stykke tid.. Ved de har været på ferie, og det er sikkert helt almindelig at de først vil lade høre fra sig når de ved om der er hvalpe eller ej.. Meeen, ventetiden er ulidelig!!!!!

 

Jeg er syyyg efter at købe hundeting, men vil ikke gå ud og købe noget før jeg ved om der er en tæve til os.. Puha... ikke sjovt...

 

Men, tiden går guskelov hurtig, og vi håber på svar snart...

 

Held og lykke til dig!!

 

uhhhh skønt jeg ikke er den eneste der lider :slem:

 

hehe hvilken race skal i så have?

 

ihhh synes det hele bare er så spændene og glæder mig helt vildt meget :-D

 

og så regner jeg med at vi skal til udstillingen i ballerup og kigge søndag den 19 sep. :lun: og forelske os i lidt flere riesen schnuazere :damn:

 

ihhh man har bare lyst til at købe alverdens ting men øhm må nok hellere vente lidt endnu :oops:

 

og også et stort held og lykke til dig :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg passe på med hvad jeg skriver, for jeg ved at dere er kæmpediskution om den hund vi skal have..

 

Det er ikke en godkendt race endnu, så jeg må heller lade være med at skrive at det er en race... Men, det er en Labradoodle vi skal have, og den står til at blive en godkendt race i Australien i 2015...

 

Men, vi skal til Holland og hente og jeg skal også bestille ferie på arbejde, så jeg vil såååå gerne vide om det bliver til noget denne gang eller ej..

 

Ballerup den 19/9 er det kun for riesen schnauzere eller en generel hundeudstilling?? Kunne godt tænke mig at kigge lidt på hunde.

 

I nærheden af os er der en stor hundepark, og der tager vi ud i weekenden, får en is, og kigger på hunde.. Det hjælper lidt på utolmodigheden.....

 

God weekend!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

det er en stor udstilling som strækker sig over lørdag og søndag du kan se om det på DKK´s hjemmeside

 

ok lyder spændene med den kommende hund glæder mig til at høre mere :slem:

 

er det den som er en krydsning mellem en labradore og en puddel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ak ja den ventetid er laaang ;-) Vi ventede i næsten et år på vores nu 5 måneder gamle beaglehvalp Darwin. Det var helt frivillig - fordi jeg ville have en hvalp fra en bestemt stamme. Jeg har/havde heldigvis to voksne beagler at fordrive ventetiden med - så den ikke var så lang trods alt.

 

Men du har masser at glæde dig til - renligshedstræning i al slags vejr blandt andet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Ak ja den ventetid er laaang ;-) Vi ventede i næsten et år på vores nu 5 måneder gamle beaglehvalp Darwin. Det var helt frivillig - fordi jeg ville have en hvalp fra en bestemt stamme. Jeg har/havde heldigvis to voksne beagler at fordrive ventetiden med - så den ikke var så lang trods alt.

 

Men du har masser at glæde dig til - renligshedstræning i al slags vejr blandt andet :lol:

 

hehe ja lige præcis vi får den jo i januar måned :stupid:hehe så vi må håbe på en lidt mild vinter så det lille pus ikke drukner i sne :banan: meeeeeeeeeeen trods vejr osv. er vi bare totalt klar og spændte på det :klap: vi glæder os rigtig rigtig meget til det :-D

 

så det jo bare rigtig spændene og glæder mig til at se hvad vores DSGer vil sige til en lille søster :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg står også i præcis samme situation - tæven går snart i løbetid, jeg skrev med opdrætteren i går, og så skulle der være hvalp at hente i januar. :) Ja, renlighedstræning bliver skønt, hvis den kommende vinter minder bare lidt om sidste vinter... :roll:

 

Og jeg må så indrømme, at jeg allerede har været ude for at købe madskål, legetøj og hundekurv... :oops: Det er sådan jeg fordriver ventetiden, ved at kigge på hundeting. :mrgreen: Og så en masse ekstra vagter på arbejde, så der er råd til endnu flere hundeting. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En alm, Labradoodle er blading af Puddel og Labrador, men den australske labradoodle som vi skal have er blanding av Labrador, Puddel, Irsk vandspaniel, curly coated retriver og de 2 cocker spaniels(amrk, og alm).

 

Det er den australske det er avlet på i så mange generationer nu, som står til at blive en rigtig race i 2015..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Jeg står også i præcis samme situation - tæven går snart i løbetid, jeg skrev med opdrætteren i går, og så skulle der være hvalp at hente i januar. :) Ja, renlighedstræning bliver skønt, hvis den kommende vinter minder bare lidt om sidste vinter... :roll:

 

Og jeg må så indrømme, at jeg allerede har været ude for at købe madskål, legetøj og hundekurv... :oops: Det er sådan jeg fordriver ventetiden, ved at kigge på hundeting. :mrgreen: Og så en masse ekstra vagter på arbejde, så der er råd til endnu flere hundeting. :5up:

 

 

hehe ja jeg må nok vente til jeg ved om den er med hvalpe osv. hehe ellers bliver manden da idiot :engel: men held og lykke med din kommende vaps hvad race skal din så være?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
En alm, Labradoodle er blading af Puddel og Labrador, men den australske labradoodle som vi skal have er blanding av Labrador, Puddel, Irsk vandspaniel, curly coated retriver og de 2 cocker spaniels(amrk, og alm).

 

Det er den australske det er avlet på i så mange generationer nu, som står til at blive en rigtig race i 2015..

 

 

ok fedt, lyder rigtig spændene med en ny race i fremtiden :-D held og lykke med den så :klap: ihhh elsker hvalpe, og glæder mig bare til det bliver min tur til at få en lille hvalp at træne og lege med :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe ja jeg må nok vente til jeg ved om den er med hvalpe osv. hehe ellers bliver manden da idiot :engel: men held og lykke med din kommende vaps hvad race skal din så være?

 

Ehm... tæven er vidst også først på vej ind i løbetid nu... :oops: Men jeg har ikke kunne dy mig.

Det bliver en lille hvid Volpino. :mrgreen: Ihhh, jeg glæder mig sådan - da jeg mødte moren vidste jeg bare, at jeg ville have hendes hvalp. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Pøj pøj med ventetiden :-D.

 

Jeg krydser fingre for at der er hvalpe på vej :x2:, så i kan få jeres længe ventede hvalp :-D.

 

Riesen schnauzeren er en skøn hund, jeg kendte en gang en som havde nogle stykker, rigtig dejlige hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst Camilla Sjelhøj

nej har ikke rigtig hørt noget, eller det vil sige skrev en mail fra avler for at høre og vise vi stadig var intrasseret. og hun skrev så tilbage at parring var gået godt og vi nu bare måtte vente på at se hvad scanningen sagde... så ja jeg venter stadig :damn: og er IKKE godt til det :roll: øv hader at vente :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ventetiden er også lang, når de så er kommet til verden, bliver ventetiden endnu længere :blink:

Min kommende hvalp er nu 5 uger, der er laaang tid til at hun må hentes :(

Det er nogle spændende hunde, at I skal have allesammen.

Labradoodlen har jeg fulgt udviklingen på i mange år, riesen snauzeren er en overset brugshund synes jeg, volpinoen kender jeg ikke, men smuk er den.

Pøj med de nye hunde, når I får dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Ventetiden er også lang, når de så er kommet til verden, bliver ventetiden endnu længere :blink:

Min kommende hvalp er nu 3 uger, der er laaang tid til at hun må hentes :(

Det er nogle spændende hunde, at I skal have allesammen.

Labradoodlen har jeg fulgt udviklingen på i mange år, riesen snauzeren er en overset brugshund synes jeg, volpinoen kender jeg ikke, men smuk er den.

Pøj med de nye hunde, når I får dem.

 

 

mange tak og i lige måde... syntes det hele er vildt spændene :banan: og glæder mig rigtig meget til det nye år :-D

 

men ja vil gi dig ret i at riesen schnauzeren er en lidt overset brugshund men en fantastisk dejlig hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Uha jeg er i samme båd.

Jeg står til en whippet hvalp, hvor tæven går i løb i november - hvalpe forhåbentlig til januar og så kan de komme ud til deres hjem i Marts...MARTS...uha der er lang tid til! Men skidt - er sikker på det er det hele værd ! :blink:

 

 

...og riesen schnauzerener en virkelig lækker hund :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nød til lige at spørge jer andre, hvor ofte har I kontakt til opdrætter og hvor ofte besøger I?

 

Jeg står lidt i et dilemma, da jeg er meget interesseret og da gerne ville besøge ofte, også for at vise at jeg er meget interesseret, men samtidig vil jeg ikke virke for anmasende - opdrætter har jo også et liv ved siden af, hun skal ikke sidde og skulle besvare mine mails hele tiden.

 

Og nu, hvor hvalpene ikke er født, kan man så stadig godt spørge, om man må komme på besøg igen? Det ville jo så være for at møde hundemor igen, så jeg er ikke sikker på, hvor meget man får ud af rutinemæssige besøg før hvalpene er født (ja, selvfølgelig vil man da helst se sin hvalp hele tiden når først den er født)...

 

:vedikke::vedikke::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nød til lige at spørge jer andre, hvor ofte har I kontakt til opdrætter og hvor ofte besøger I?

 

Jeg står lidt i et dilemma, da jeg er meget interesseret og da gerne ville besøge ofte, også for at vise at jeg er meget interesseret, men samtidig vil jeg ikke virke for anmasende - opdrætter har jo også et liv ved siden af, hun skal ikke sidde og skulle besvare mine mails hele tiden.

 

Og nu, hvor hvalpene ikke er født, kan man så stadig godt spørge, om man må komme på besøg igen? Det ville jo så være for at møde hundemor igen, så jeg er ikke sikker på, hvor meget man får ud af rutinemæssige besøg før hvalpene er født (ja, selvfølgelig vil man da helst se sin hvalp hele tiden når først den er født)...

 

:vedikke::vedikke::vedikke:

 

Jeg har besøgt opdrætteren 2 gange inden hvalpene kom, og kommer hver uge og besøger, det har opdrætter vidst fra starten :blink: jeg vil helst følge kuldet og selvfølgelig mest, de tæver der er, så jeg kan se hvem der udvikler det, jeg godt kunne tænke mig.

Og i samarbejde med opdrætter, finde ligepræcis HVALPEN :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg besøgte kennelen en gang inden hvalpene kom,og hanhunden en gang. Da de boede langt væk besøgte jeg kun hvalpene 2 gange inden jeg hentede den hjem, men jeg vidste af en elller anden mærkelig grund hvilken hvalp jeg ville have allerede da den var tre uger gammel.

 

havde de boet tæt på,så havde jeg besøgt dem en gang hver uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...