Gæst Malene v. Skrevet September 2, 2010 Rapporter Share Skrevet September 2, 2010 Hej alle, Nu skal det altså være slut med, at Bella springer op ad mennesker og jeg vil gå meget aktivt ind i kampen. Ind til nu har jeg sagt nej og skubbet hende ned, med har bestemt ikke været konsekvent nok, så hun er nok lidt forvirret. Men hvad er den bedste metode? Hvad har i andre gjort ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 rost for at blive nede ... vores er aldrig lykkedes dog ... men det er andre påvirkninger end træning der har gjort det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 Jeg har indlært et solidt nej og så brugt det i situationerne. Hopper han op, så får han et bestemt nej og når han har haft poterne på jorden i ca. 5 sekunder, så får han beløningen:kontakt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 2, 2010 Rapporter Share Besvaret September 2, 2010 Tilføjelse: Du skal selvfølgelig ikke rose din hund i samme sekund den sætter poterne i jorden. For så går der ikke ret mange gange, før øvelsen hedder: hop op - hop ned - belønning. Og så skal du være super konsekvent. Ellers kan du vist ligeså godt lade være;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene v. Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Nu har jeg været i gang med, at træne Bella i snart 2 dage og jeg kan allerede se, at det virker:-D Nej, hver gang hun hopper op og masser af ros, når hun ikke gør og jeg er super konsekvent. Det svære er, når hun løber løs med andre hunde og deres ejere, hun er bare så ivrig og glad, at hun lige glemmer og hun er hurtig. Men her hjemme er det nemmere, for jeg ved, når vi får besøg og er forberedt. Er begyndt, at lære hende, at hun skal sitte, når folk kommer ind ad døren og hun pænt må vente, til de har fået tøj og sko af. Det hjælper hende med, at falde lidt til ro inden hun siger hej. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 Nu har jeg været i gang med, at træne Bella i snart 2 dage og jeg kan allerede se, at det virker:-D Nej, hver gang hun hopper op og masser af ros, når hun ikke gør og jeg er super konsekvent. Det svære er, når hun løber løs med andre hunde og deres ejere, hun er bare så ivrig og glad, at hun lige glemmer og hun er hurtig. Men her hjemme er det nemmere, for jeg ved, når vi får besøg og er forberedt. Er begyndt, at lære hende, at hun skal sitte, når folk kommer ind ad døren og hun pænt må vente, til de har fået tøj og sko af. Det hjælper hende med, at falde lidt til ro inden hun siger hej. :klap: tillykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 det er da super at det "har givet pote:-D" stort tillykke med det:blink: jeg sidder lige og tænker at man måske kunne sp. de hundeejere der er tilstede der hvor i har jeres hunde løs, om de vil stille sig imellem hundene og numsen til din hund, når den er for voldsom, måske kan det hjælpe, for så får den jo ikke noget ud af at være sådan...og rose den, når den ikke er voldsom... med en rolig stemme, for nogle hunde kan godt blive "gearet" af en høj, lys stemme...fortsæt dit gode arbejde, godt gået:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts