Hop til indhold

Hævelse efter flåtbid


Maria84
 Share

Recommended Posts

Vi fjernede en flåt/tæge fra Anton for ca 10 dage siden. Efter et bid får han ofte en lille kugle under huden som så efter lidt tid går væk igen.

 

Den her gang er det lidt anderledes. Området hvor tægen sad er begyndt at hæve lidt. Det er svært at tage et ordentligt billede af det men selve hævelsen er ca. en lille cm i diameter.

 

Er det noget vi skal holde øje med, skal vi ringe til dyrlægen eller hvad gør vi?

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se ligner det lidt betændelse - evt. fordi noget af flåtens munddele er blevet siddende. Om hunden får den slags mærker eller ej, kommer ofte an på hvordan og med hvad flåten er blevet fjernet. Mange af de redskaber man kan købe, er faktisk ikke særligt gode. Det gælder især dem hvor man skal dreje flåten rundt, da det oftest ender med at man får drejet kroppen af og hovedet bliver siddende.

 

Jeg synes ikke det på billedet ligner den slags rødmen og hævelse, der kan være tegn på smitteoverførsel. Men det er kun min mening. Hvis I er i tvivl, så hellere en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig at se ligner det lidt betændelse - evt. fordi noget af flåtens munddele er blevet siddende. Om hunden får den slags mærker eller ej, kommer ofte an på hvordan og med hvad flåten er blevet fjernet. Mange af de redskaber man kan købe, er faktisk ikke særligt gode. Det gælder især dem hvor man skal dreje flåten rundt, da det oftest ender med at man får drejet kroppen af og hovedet bliver siddende.

 

Jeg synes ikke det på billedet ligner den slags rødmen og hævelse, der kan være tegn på smitteoverførsel. Men det er kun min mening. Hvis I er i tvivl, så hellere en gang for meget til dyrlægen end en gang for lidt :-D

 

Tak Umulia :-) Vi prøver at ringe til dyrlægen i morgen. Men jeg er glad for, at det ikke ligner noget vi behøver at bekymre os om.

 

Vi har købt et kort hos dyrlægen med huller i forskellige størrelser, til at fjerne dem med, men det virker ikke særlig godt. Tægerne bliver bare flade og smutter så ud af hullet, uden at ryge af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu heller ikke det ligner den lillebitte hævelse / rødmen Chilli ofte får når vi fjerner tæger og/eller flåter på hende?? :hmm:

Den er som regel væk næste dag igen....

 

Vi bruger sådan et lille plastic "ko-ben" jeg har købt i en pose med 2 stk. i forskellig størrelse på Apoteket - de virker ganske godt, på både store og små flåter :5up:

 

Siger ligesom Umulia, at det måske er noget af munddelen på flåten der er blevet siddende, og nu giver lidt betændelse...?

Ville nok checke hos Dr. Dyr hvis jeg var jer.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes nu heller ikke det ligner den lillebitte hævelse / rødmen Chilli ofte får når vi fjerner tæger på hende?? :hmm:

Den er som regel væk næste dag igen....

 

Vi bruger sådan et lille plastic "ko-ben" jeg har købt i en pose med 2 stk. i forskellig størrelse på Apoteket - de virker ganske godt, på både store og små flåter :5up:

 

Siger ligesom Umulia, at det måske er noget af munddelen på flåten der er blevet siddende, og nu giver lidt betændelse...?

Ville nok checke hos Dr. Dyr hvis jeg var jer.....

 

Sådan en vil jeg prøve at kigge efter, næste gang vi er i nærheden af et apotek :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...