Hop til indhold

Klikker - men gider ikke have godbid? :S


Gæst JulieHansen
 Share

Recommended Posts

Gæst JulieHansen

Når jeg går tur med min hund, plejer han at gå uden snor i en lille bitte skov.

Men når jeg kalder på ham, kommer han, men så præcis i nogle dele af skoven gider han ikke have godbidden... Om så det er kylling, pølser, ja you name it - prøved' alt.

Men det er kun et bestemt sted i skoven, det er mega mærkeligt.

 

Og eftersom jeg bruger klikkert, klikker jeg ham for at komme og tilbyder ham to-tre forskellige godbidder. Men han snuser til dem og er går videre.

 

ER det hele så ødelagt, altså det med klikkert, fordi man skal jo give godbidder max. 2-3 sek efter det gør jeg jo, men han gider ikke at have dem, så nu har klikkerten ingen effekt for ham mere eller?

 

:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender godt problemet - har selv haft det med min hund, som ikke ville tage godbidder når hun var stresset.

 

Der er to veje man kan gå, og de kan udmærket kombineres.

1: Find på en belønning der er uimodståelig for hunden. Det behøver ikke at være noget spiseligt, men kan f.eks. være et minuts leg med pivedyr, trækkereb eller hvad hunden nu bedst kan lide. Jeg har haft en hund, der fik lov til at slikke mig i hovedet som belønning - det var den stærkeste motivator for ham :lol:

 

2: Brug strategi når du klikker. Klik kun når du ved at der kan komme en belønningssituation ud af det. I de områder af skoven hvor det er svært at få din hunds opmærksomhed, er det f.eks. bedst at lade være med at prøve, for det svækker klikkerens virkning.

Sørg i stedet for at få betinget hans reaktion på klikkeren rigtig godt i de situationer hvor han er modtagelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...