Hop til indhold

Forskel på opdragelse og lydighedstræning...


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Ascha og vivi :-D

Det er lidt nemmere bare at skrive jeres navne, jeg er ikke så god til at quote :-)

 

Det bliver nemlig rigtig kedeligt indimellem, nogle gange hvis vi feks skal gå i line ind til træneren, lave en øvelse og gå på plads igen så tager det hurtigt ti minutter inden alle har været igennem.

 

Jeg prøver at lave lidt sjove øvelser med ham ind i mellem, indtil videre kan han kravle, rulle, give pote, lægge næsten død,og sidde smukt. Det er ting vi kun træner til træning for at få det lidt sjovt :-D

Har du sagt til din træner du synes det er kedeligt? Måske du skulle få en snak med vedkommende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Gryn, Sg og ninjamor :-D

 

Jeg ved godt at det er meningen at det skal være sjovt, og det er også sjovt nok, både for Tacco og jeg, at lære de nye ting men når de så bare skal gentages igen og igen og igen så falder begejstringen lidt. vi er vist 12 på holdet og træneren siger hvad vi skal gøre og så prøver vi, men med så mange hunde på holdet når hun tit ikke igennem os allesammen og flere gange har jeg været til træning uden at høre noget ris eller ros overhovedet. Tid til at spøge, det er der heller ikke rigtigt.

Ja jeg burde gå på etandet hold eller droppe det helt, desværre er der ikke andet i nærheden og lang transport er træls, dels fordi Tacco ikke er vild med at køre bil og dels fordi den tid vi har sammen ikke skal foregå i en bil.

 

Træning er et nødvendigt "onde" fordi vi gerne vil træne agility og de vil først have os på holdet når han kan "lystre 100 % uden snor" som der stod i en mail jeg fik :(

 

OK, så må vi jo være praktiske:

 

Ventetiden kan du bruge på at lave forskellige ANDRE øvelser/aktiviteter.

 

Max 3 repetitioner og så ny øvelse.

 

Blæs på træneren - hun blæser på dig, så du skal bare gøre det du og Tacco synes er sjovt, så må hun kalde på jer, hvis I kommer for langt væk!

 

Så!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forsøger jeg også.

 

 

Det har der også været på mine hold men somme tider er de spørgsmål hundeejeren stiller meget omfattende, og der er ikke tid til adfærdsbehandling.

ja, sådan er det nogen gange. Jeg er blevet bedre til at sige at vi kan tage det efter timen, hvis folk har et omfattende problemstilling.

 

Det ved jeg ikke om jeg er helt enig i. På træningspladsen står ejeren oftest i lærerrollen, derhjemme i forældre/ lederrollen. For mig er der stor forskel på om du kan lære fra dig (f.eks. om du kan lære din hund sit, dæk, stå mm.) og om du er en fornuftig leder, altså om du formår at "optjene" respekt og tillid så hunden bliver tryg og harmonisk). At lære folk at være gode ledere synes jeg kan være svært at få tid og opmærksomhed til, at lære hundeejerne.

 

Det er lidt det jeg mener med, hvis ejer forstå hvad det egentlig er der virker... Ikke bare at hunden får guffen fordi den sitter eller kommer, men at den bliver forstærket positivt for det "ønskede" den gør. Jeg er så en af dem, der slet ikke benytter lederbegrebet.. men jeg fortæller om hvor vigtgt det er at ejeren er konsekvente, altså mener det samme. At de er tålmodige, og frem for alt husker at lægge mærke til og påskønne det "gode" hunden gør.:-D Men jeg lærer da dælme endnu, hvert hold er en ny udfrodring.

 

Forsøgte engang at oprette et hvalpehold, stort set uden lydighedselementer (til tider virker det som om folk ikke læser hvad kurserne indeholder), hvor planen var, bare at skabe en god relation mellem hvalp og ejer. Det gik ikke. Folk forventede at skulle træne lineføring, sit, dæk osv. Måske var det mine evner der ikke rakte men jeg måtte lave træningsplanen om.

Nej, jeg har godt nok også måttet lave om på mine planer en gang imellem og gjort en del dumme ting, som jeg bare må sige, så lærte jeg det, om.

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, så må vi jo være praktiske:

 

Ventetiden kan du bruge på at lave forskellige ANDRE øvelser/aktiviteter.

 

Max 3 repetitioner og så ny øvelse.

 

Blæs på træneren - hun blæser på dig, så du skal bare gøre det du og Tacco synes er sjovt, så må hun kalde på jer, hvis I kommer for langt væk!

 

Så!

 

JA mor :-D jeg ved du har ret og skal selvfølgelig nok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
JA mor :-D jeg ved du har ret og skal selvfølgelig nok :5up:

 

He he he, da jeg havde postet indlægget kunne jeg se, at du faktisk allerede træner "selv" i pauserne. Jeg havde ikke læst hele tråden

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...