Hop til indhold

Vægt tap


martin
 Share

Recommended Posts

hej jeg har et problem.

jeg kan ik lide at mine hunde ik for så meget af spise den ene vejer 44kg og får 350g Barf og den ande 35kg og får 350g barf så det er under 1% de for

jeg har fået af vide af min dyrlæge at det er meget lidt og at de skal have noget mere men de SKAL tabe sig også !!!

 

hvad kan jeg gøre

 

jeg foder men lam 7 gange om uden som er både kallun/lam med ben og uden ben

 

2 gange okseindmad

 

2 gange hest med og uden ben

 

2 gange Kalkun eller strus med og uden ben

 

så jeg vil vide om man kan give mere fjerkræ end de 2 gange om ugen de for det og håbe på at de taber sig

 

eller er jeg helt dum jeg faster ik og jeg foder 2 gange om dagen

 

jeg vil bare gerne have at de taber sig for det har dyrlægen sagt til mig at de skal

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
hej jeg har et problem.

jeg kan ik lide at mine hunde ik for så meget af spise den ene vejer 44kg og får 350g Barf og den ande 35kg og får 350g barf så det er under 1% de for

jeg har fået af vide af min dyrlæge at det er meget lidt og at de skal have noget mere men de SKAL tabe sig også !!!

 

hvad kan jeg gøre

 

jeg foder men lam 7 gange om uden som er både kallun/lam med ben og uden ben

 

2 gange okseindmad

 

2 gange hest med og uden ben

 

2 gange Kalkun eller strus med og uden ben

 

så jeg vil vide om man kan give mere fjerkræ end de 2 gange om ugen de for det og håbe på at de taber sig

 

eller er jeg helt dum jeg faster ik og jeg foder 2 gange om dagen

 

jeg vil bare gerne have at de taber sig for det har dyrlægen sagt til mig at de skal

 

Er det korrekt husket, at du ikke tæller ben med i foderregnskabet?!

 

Hvis ja, så er det der problemet ligger.

 

Ben er også foder.

 

Uanset hvor meget kylling du giver dem, så taber de sig ikke medmindre de enten bliver brugt mere fysisk eller får færre kalorier!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan ikke både give mere mad og få dem til at tabe sig! Sælger din dyrlæge mon slankefoder? For så er det nok den slags, han gerne vil have, at dine hunde spiser.

 

Petrine er også under 1%, hun ligger omkring 30-35 gram om dagen, det er meget meget lidt, men hun får bare ikke mere! Og godt nok er hun sulten, men når hun får serveret fisk, så spiser hun ikke, så døden nær af sult er hun ihvertfald ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det korrekt husket, at du ikke tæller ben med i foderregnskabet?!

 

Hvis ja, så er det der problemet ligger.

 

Ben er også foder.

 

Uanset hvor meget kylling du giver dem, så taber de sig ikke medmindre de enten bliver brugt mere fysisk eller får færre kalorier!

 

 

nej de for 2450g 0m ugen og det er med køg og ben indmad og kallun de for ik extre ben.!!!

 

Hvad mener du med færre kalorier ??? i form for hvad ???

 

og jeg går 3 gange 30 min om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg kan ikke helt besvare dit spørgsmål men det undrer mig at en hund på 44 kg kun får 350 gram barf om dagen, så må han da tabe sig automatisk;-).

Min på 46 kg får et kilo barf om dagen plus ben og han vejer ikke for meget.Men måske din hund er en mindre hund?

Måske du kunne skære ned på evt. godbidder, hvis han vejer for meget?

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Jeg kan ikke helt besvare dit spørgsmål men det undrer mig at en hund på 44 kg kun får 350 gram barf om dagen, så må han da tabe sig automatisk;-).

Min på 46 kg får et kilo barf om dagen plus ben og han vejer ikke for meget.Men måske din hund er en mindre hund?

Måske du kunne skære ned på evt. godbidder, hvis han vejer for meget?

V.H. Sille

 

 

den ene er en han på 68 cm og 44 kg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget er det de skal tabe sig? Hvad skal de sådan cirka ende på?

 

Måske skal du begynde at fodre én gang dagligt, og så kicke op for motionen. Jeg kan ikke nøjes med 3*30 min, Motor er ude mindst en time om formiddagen og en time om eftermiddagen + et par mindre ture.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
nej de for 2450g 0m ugen og det er med køg og ben indmad og kallun de for ik extre ben.!!!

 

Hvad mener du med færre kalorier ??? i form for hvad ???

 

og jeg går 3 gange 30 min om dagen

 

Ok, så er det ikke overfodring de bliver tykke af.

 

Med færre kalorier mener jeg at udvejen kan være mindre fodermængde eller at kigge på det de får at æde.

 

Hvordan er det lam du fodrer med - er det meget fedt. Lammekallun er også oftere federe end oksekallun.

 

Der sker ikke noget ved at erstatte noget af det andet kød med fjerkræ, men jeg er usikker på, om det vil give det vilde resultat, medmindre det er over rigtig mange måneder...

 

Overvej i en periode at sætte fodermængden ned og så øge motionsmængden en anelse og så hold status om en måned.

Jeg er helt med på, at de i forvejen ikke får ret meget, men alle hunde er forskellige og hvis man kigger på deres vægt, så får de jo rigeligt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget er det de skal tabe sig? Hvad skal de sådan cirka ende på?

 

Måske skal du begynde at fodre én gang dagligt, og så kicke op for motionen. Jeg kan ikke nøjes med 3*30 min, Motor er ude mindst en time om formiddagen og en time om eftermiddagen + et par mindre ture.

 

den store skal ned på 40kg så det er 4 kg og den ande 32 kg og det er 3 kg. det var da godt nok meget motion. smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, så er det ikke overfodring de bliver tykke af.

 

Med færre kalorier mener jeg at udvejen kan være mindre fodermængde eller at kigge på det de får at æde.

 

Hvordan er det lam du fodrer med - er det meget fedt. Lammekallun er også oftere federe end oksekallun.

 

Der sker ikke noget ved at erstatte noget af det andet kød med fjerkræ, men jeg er usikker på, om det vil give det vilde resultat, medmindre det er over rigtig mange måneder...

 

Overvej i en periode at sætte fodermængden ned og så øge motionsmængden en anelse og så hold status om en måned.

Jeg er helt med på, at de i forvejen ikke får ret meget, men alle hunde er forskellige og hvis man kigger på deres vægt, så får de jo rigeligt..

 

 

det lam jeg giver er der 20% fedt i og i de øvrige produkter er der mellem 10% til 20% fedt i

 

lam er jo noget af det beste at foder med har jeg læst mig frem til de skal prøve Hjortekød i morgen som jeg får fra rigtige hundemad så det er jeg spænt på om de gider at spise smiler

 

de får 125g om morgen og 225g om aften.

de får 2 gange 125g indmadsmix og 2 gange 125g kallun fra lam

de får 2 gange 125g kød

de får 1 gange KMB

 

om aften for de 5 gange 225g KMB

og 1 gange 225g kød

og de får 1 gange ben mellem 200 til 400g ben det kommer an på hvor stort det er nogle gange okse knogle eller lamme riben

 

trode ik at man måtte overmotinorer hunde så er i tvivl om hvor meegt de må få jeg kan saktens gå 4 gange 30 min hvis de må det

Link til indlæg
Del på andre sites

den store skal ned på 40kg så det er 4 kg og den ande 32 kg og det er 3 kg. det var da godt nok meget motion. smiler

 

Ikke sådan så jeg traver raskt afsted med ham, ofte er vi i en park eller andet sted hvor han kan løbe frit, så kan han selv løbe eller sidde og stene, alt efter hvad han vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
det lam jeg giver er der 20% fedt i og i de øvrige produkter er der mellem 10% til 20% fedt i

 

lam er jo noget af det beste at foder med har jeg læst mig frem til de skal prøve Hjortekød i morgen som jeg får fra rigtige hundemad så det er jeg spænt på om de gider at spise smiler

 

de får 125g om morgen og 225g om aften.

de får 2 gange 125g indmadsmix og 2 gange 125g kallun fra lam

de får 2 gange 125g kød

de får 1 gange KMB

 

om aften for de 5 gange 225g KMB

og 1 gange 225g kød

og de får 1 gange ben mellem 200 til 400g ben det kommer an på hvor stort det er nogle gange okse knogle eller lamme riben

 

trode ik at man måtte overmotinorer hunde så er i tvivl om hvor meegt de må få jeg kan saktens gå 4 gange 30 min hvis de må det

 

Hvor har du hørt/lært det med lam - altså at det er det bedste? :-)

 

Er det ikke (undskylder på forhånd, aner INTET om forskellen inden for den type hunde :oops:) 'slædehunde' du har eller noget i den stil?!

 

Hvis de så ellers er rimeligt udvoksede, så skulle der ikke være noget i vejen for mere motion... det er vel det de er 'designede' til?! :-)

 

Vores løber en del rundt i en del timer hver dag og mener ikke de er overmotionerede :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor har du hørt/lært det med lam - altså at det er det bedste? :-)

 

Er det ikke (undskylder på forhånd, aner INTET om forskellen inden for den type hunde :oops:) 'slædehunde' du har eller noget i den stil?!

 

Hvis de så ellers er rimeligt udvoksede, så skulle der ikke være noget i vejen for mere motion... det er vel det de er 'designede' til?! :-)

 

Vores løber en del rundt i en del timer hver dag og mener ikke de er overmotionerede :5up:

 

 

det er en alaskan malamut og det er den største og stærkste slædehund den ene er lidt over 11 mdr og den ande 16 mdr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Smiler..............

 

jeg trode bare at fjerkær var slanke foder da der ik er meget fedt men fetdfærdig

 

Fjerkræ er også oftere mere fedtfattigt end fx lam, men tvivler lidt på, at du vil kunne se fremskridt i den kaliber du efterlyser, udelukkende ved at skifte ud med fjerkræ...medmindre du er villig til at vente meget meget længe på vægttabet.

 

Men skift lidt af lammet ud... 20% fedt er meget, hvis hunden er overvægtig... du kan evt finde mere magert lam :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fjerkræ er også oftere mere fedtfattigt end fx lam, men tvivler lidt på, at du vil kunne se fremskridt i den kaliber du efterlyser, udelukkende ved at skifte ud med fjerkræ...medmindre du er villig til at vente meget meget længe på vægttabet.

 

Men skift lidt af lammet ud... 20% fedt er meget, hvis hunden er overvægtig... du kan evt finde mere magert lam :-)

 

 

 

jeg kan moske give dem mere hest men er det ik noget med at hest er rødt kød og det må de jo ik få for meget af

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg kan moske give dem mere hest men er det ik noget med at hest er rødt kød og det må de jo ik få for meget af

 

Det kan godt være der er noget om det... vores får ofte hest og trives godt med det... gode proteiner til musker osv :5up:

 

Prøv at se forbi alle 'reglerne' og alt det halløj og så prøv dig frem og kig/mærk på dine hunde... de skal nok fortælle dig om de trives :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være der er noget om det... vores får ofte hest og trives godt med det... gode proteiner til musker osv :5up:

 

Prøv at se forbi alle 'reglerne' og alt det halløj og så prøv dig frem og kig/mærk på dine hunde... de skal nok fortælle dig om de trives :5up:

 

 

oki så vil jeg prøve med mere hest !!!

men er der in noget om at rødt kød i for store mængter er ik så godt ? det står der på naturligehundefoder.dk

og der hvor jeg køber barf siger at jeg skal give 50g fedt om dagen til ders pæls ud over det fedt der er i produkterne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
oki så vil jeg prøve med mere hest !!!

men er der in noget om at rødt kød i for store mængter er ik så godt ?

og der hvor jeg køber barf siger at jeg skal give 50g fedt om dagen til ders pæls ud over det fedt der er i produkterne

 

Fedt er også rigtig godt...bare ikke så meget til overvægtige hunde og med 20% fedt i noget af deres foder, så er de umiddelbart dækket ind.

 

Men kig på hundene og hold status af og til.. deres pels, vægt og humør fortæller rigtig meget...og så op i r**** med bøger, tidsskrifter, butikker osv, det er hunden der bestemmer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være der er noget om det... vores får ofte hest og trives godt med det... gode proteiner til musker osv :5up:

 

Prøv at se forbi alle 'reglerne' og alt det halløj og så prøv dig frem og kig/mærk på dine hunde... de skal nok fortælle dig om de trives :5up:

 

hvor finder/læser du det med gode proteiner til musker osv henne ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt er også rigtig godt...bare ikke så meget til overvægtige hunde og med 20% fedt i noget af deres foder, så er de umiddelbart dækket ind.

 

Men kig på hundene og hold status af og til.. deres pels, vægt og humør fortæller rigtig meget...og så op i r**** med bøger, tidsskrifter, butikker osv, det er hunden der bestemmer :blink:

 

jeg har fået fortalt at fedt bliver hunde ik fede af da de om bygger det til enegi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...