Hop til indhold

Vægt tap


martin
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
jeg har fået fortalt at fedt bliver hunde ik fede af da de om bygger det til enegi

 

Får dine hunde så brugt al den energi, som de ombygger fedtet til?! Nej! Ergo bliver de overvægtige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt er også rigtig godt...bare ikke så meget til overvægtige hunde og med 20% fedt i noget af deres foder, så er de umiddelbart dækket ind.

 

Men kig på hundene og hold status af og til.. deres pels, vægt og humør fortæller rigtig meget...og så op i r**** med bøger, tidsskrifter, butikker osv, det er hunden der bestemmer :blink:

 

 

det pæls der mangler at falde af er meget rug men den nye pæls er fin der er derfor de siger at de skal have mere fedt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
det pæls der mangler at falde af er meget rug men den nye pæls er fin der er derfor de siger at de skal have mere fedt

 

Den døde pels ved pelsskifte er altid ru - og den nye pels er (selvfølgelig afhængig af race) blødere - det vil evt fedt ikke kunne lave om på.

 

Vi giver selv vores hunde masser af fedt, men de er også meget slanke og bliver brugt rigtig meget, så de løber det af sig.

 

Få dine hunde ned i vægt - jeg vil stille mig meget tvivlende overfor om du vil kunne se en forskel på dem, selvom du ikke giver dem de 50 gram, hvis der ellers er fedt i deres kost.. og det er der jo!

 

Barfcentre osv er meget godt, men kig på hundene... og husk, at pelsskifte er helt naturligt og at kvaliteten af pelsen svinger i løbet af året.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har aldrig fået og vil aldrig få ekstra fedt. Hun har en alt for blød pels for en labrador, men sådan er det. Det har hun dog ikke altid haft.

 

I torsdags havde vi besøg af Karina (herindefra) og hun nænvte at hun synes Luna havde fået en meget blød pels.

 

Jeg sørger for at variere. Jeg tænker ikke i lyst og mørkt kød. Jeg giver forskellige kød-dele og kød-arter over ca 10 dage og så starter jeg forfra.

 

Luna får hest, kalkun, kylling, and (har hun spist i dag for første gang i meget lang tid), lam, okse og svin. Okse får hun så både kød, lever og hjerte..

 

Men jeg følger ikke forhandlernes råd, for så skulle hun også have vitamintilskud, og det er altså ikke nødvendigt.. Ikke for Luna ihvertfald.. Hun stortrives og pt ryger vægten bare af hende (små 2 kg på 3 uger).

Link til indlæg
Del på andre sites

Den døde pels ved pelsskifte er altid ru - og den nye pels er (selvfølgelig afhængig af race) blødere - det vil evt fedt ikke kunne lave om på.

 

Vi giver selv vores hunde masser af fedt, men de er også meget slanke og bliver brugt rigtig meget, så de løber det af sig.

 

Få dine hunde ned i vægt - jeg vil stille mig meget tvivlende overfor om du vil kunne se en forskel på dem, selvom du ikke giver dem de 50 gram, hvis der ellers er fedt i deres kost.. og det er der jo!

 

Barfcentre osv er meget godt, men kig på hundene... og husk, at pelsskifte er helt naturligt og at kvaliteten af pelsen svinger i løbet af året.

 

 

de får snart en have at boldre sig i da vi flytter i hus så de kan løde meget mere ind de kan nu de har kun ders hundegård og så 64.KVT bolige så det er jo ik så meget smiler

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
de får snart en have at boldre sig i da vi flytter i hus så de kan løde meget mere ind de kan nu de har kun ders hundegård og så 64.KVT bolige så det er jo ik så meget smiler

 

Lyder lækkert - men løbesko Martin.. løbesko :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

de får snart en have at boldre sig i da vi flytter i hus så de kan løde meget mere ind de kan nu de har kun ders hundegård og så 64.KVT bolige så det er jo ik så meget smiler

 

Det lyder dejligt - men stadig, du har fået dig et par malamutter, du må altså ud og jogge nogle gode ture med dem, får de motion nok skal de ekstra kilo nok ryge af, men jo mere de laver, jo mere mad skal de selvfølgelig også have.

Link til indlæg
Del på andre sites

de får snart en have at boldre sig i da vi flytter i hus så de kan løde meget mere ind de kan nu de har kun ders hundegård og så 64.KVT bolige så det er jo ik så meget smiler

 

Lyder lækkert - men løbesko Martin.. løbesko :blink:

 

Jeps.. Løbesko.. Luna og jeg bor også i lejlighed på 1. sal og 64 m2. Men Luna får ca 3 timers motion om dagen..

Link til indlæg
Del på andre sites

I min verden kunne malamutter udmærket godt være bygget til at holde på fedtet, eftersom de kommer fra et klima, hvor fedtlaget bestemmer, om man overlever eller ej (ligesom kamelernes pukler med vand:genert:)

 

Derfor kunne malamutterne godt være meget lang tid om at tabe sig i forhold til andre hundetyper. Så jeg tror, du skal holde fast i at fodre lidt under 1% af deres vægt(og fjerne det rene fedt i en periode), give ekstra motion og væbne dig med tåmodighed. Hvis Jeanette måler Lunas vægttab pr. måned, skal du måske måle dine hundes vægttab over 3 måneder eller et halvt år.

 

Og så når de begynder at tabe sig, kan du tilsætte fedt igen, hvis du synes, du kan se, at pelsen mangler.

 

Det var bare lige:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
I min verden kunne malamutter udmærket godt være bygget til at holde på fedtet, eftersom de kommer fra et klima, hvor fedtlaget bestemmer, om man overlever eller ej (ligesom kamelernes pukler med vand:genert:)

 

Derfor kunne malamutterne godt være meget lang tid om at tabe sig i forhold til andre hundetyper. Så jeg tror, du skal holde fast i at fodre lidt under 1% af deres vægt(og fjerne det rene fedt i en periode), give ekstra motion og væbne dig med tåmodighed. Hvis Jeanette måler Lunas vægttab pr. måned, skal du måske måle dine hundes vægttab over 3 måneder eller et halvt år.

 

Og så når de begynder at tabe sig, kan du tilsætte fedt igen, hvis du synes, du kan se, at pelsen mangler.

 

Det var bare lige:vedikke:

 

det er sku lidt svært at fjerne fedt fra ders mad da det er blandet sammen med kødet smiler ellers hade jeg gjordt det...... nu for de 40min 3 gange om dagen. jeg har overvejet at køde kød fra supermarkede men er sku lidt bange for at gøre det for ved ik hvad jeg skal vegle og det skal vil helst være ØKO. jeg er så hæltige at mine hunde spiser alt hvad der bliver saveret dejligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du, med hvad du skal vælge?

 

Jeg køber kyllingefilet, kalkunfilet (eller bryst, hvis det er på tilbud), kyllingelår, svinekød, hk oksekød (hvis det sælges pga sidste salgsdato er det jo billigt) osv.. Luna får ikke noget, jeg ikke ville spise (andet end fisk og indmad altså:mrgreen:)

 

 

hvad gør du så med ben når du giver det ?

 

jeg har det best med at der er ben i kødet.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er sku lidt svært at fjerne fedt fra ders mad da det er blandet sammen med kødet smiler ellers hade jeg gjordt det...... nu for de 40min 3 gange om dagen. jeg har overvejet at køde kød fra supermarkede men er sku lidt bange for at gøre det for ved ik hvad jeg skal vegle og det skal vil helst være ØKO. jeg er så hæltige at mine hunde spiser alt hvad der bliver saveret dejligt

 

Jamen du skal endelig ikke tage al fedtet ud af deres mad. Det er vigtigt for dem at få fedt i maden. Men du fortalte, at du giver ekstra fedt, dvs. kun fedt. Jeg mente, at du for en periode kunne vælge ikke at tilsætte denne lille mængde fedt.

 

Hundes mad (kød) skal have et højere fedtindhold - 30% - end det kød, der ligger i supermarkedsdisken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du skal endelig ikke tage al fedtet ud af deres mad. Det er vigtigt for dem at få fedt i maden. Men du fortalte, at du giver ekstra fedt, dvs. kun fedt. Jeg mente, at du for en periode kunne vælge ikke at tilsætte denne lille mængde fedt.

 

Hundes mad (kød) skal have et højere fedtindhold - 30% - end det kød, der ligger i supermarkedsdisken.

 

nej jeg giver ik extre fedt smiler.

jeg fik af vide at jeg skulle gøre det men var i tvivl derfor spurte jeg smiler

 

og der er mellem 10 til 20% gram i det de får men ved ik i hvilken der er 20 og 10 % fedt i det kan jeg ik få af vide jeg har spurt

 

jeg har hørt fra dem der har podesteret Nivet produkterne at 20 % er for meget og at de kan nøges med ca 10% det er hvad de fortæller og de er udannet i enærings til hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvor meget er det de skal tabe sig? Hvad skal de sådan cirka ende på?

 

Måske skal du begynde at fodre én gang dagligt, og så kicke op for motionen. Jeg kan ikke nøjes med 3*30 min, Motor er ude mindst en time om formiddagen og en time om eftermiddagen + et par mindre ture.

 

 

hvad går du så om sommern når det er varmt ???

 

da vi begge 2 har langhåret hunde/spishunde skal man jo passe på med at gå når det er varmt det har jeg i vertfald læst mig frem til men hvad gør du ???

 

er det det samme om vintern og om sommern når du går ???

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad går du så om sommern når det er varmt ???

 

da vi begge 2 har langhåret hunde/spishunde skal man jo passe på med at gå når det er varmt det har jeg i vertfald læst mig frem til men hvad gør du ???

 

er det det samme om vintern og om sommern når du går ???

 

Hov, havde ikke lige set denne. Vi gik mere i skove og på stranden eller ved søen i sommers, når hunden har fødderne i vandet køler den ned :-D

Vi kørte faktisk efter vandsteder de fleste virkelig varme dage i sommers.

 

Han var mindre aktiv da hedebølgen var værst, men spiste så også mindre mad. Han spiste faktisk først rigtig sent, når det var køligt i vejret.

 

Men næsten det samme vi går, bare på nogle andre tidspunkter.

Prøvede at gå steder hvor han også kunne være i skygge, nogle går morgenturen tidligere for der er der stadig køligt, vi gjorde det mere om aftenen.

Vi havde ALTID vand med og masser af det, halvanden liter for det meste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...