Hop til indhold

Før og efter


Gæst
 Share

Recommended Posts

Hejsa :-D Jeg leder efter erfaringer med kastration da jeg går lidt i tanker om at min hund skal have det gjort.

Men jeg er naturligvis lidt nervøs omkring tanken om det skal ske for min bette vaps. Jeg tror han har bedst af det, men jeg har nogle tanker så jeg vil gerne høre fra folk som har fået det gjort om hvordan deres hunde var bagefter, om de stadigvæk var de samme eller om de blev nogle helt andre hunde ?

Jeg er mest nervøs for at min vaps ikke længere vil være den glade hund som alle møder og om han stadigvæk vil kunne med andre hunde ovs.

Jeg vil sætte stor pris på folks oplevelser ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :-D Jeg leder efter erfaringer med kastration da jeg går lidt i tanker om at min hund skal have det gjort.

Men jeg er naturligvis lidt nervøs omkring tanken om det skal ske for min bette vaps. Jeg tror han har bedst af det, men jeg har nogle tanker så jeg vil gerne høre fra folk som har fået det gjort om hvordan deres hunde var bagefter, om de stadigvæk var de samme eller om de blev nogle helt andre hunde ?

Jeg er mest nervøs for at min vaps ikke længere vil være den glade hund som alle møder og om han stadigvæk vil kunne med andre hunde ovs.

Jeg vil sætte stor pris på folks oplevelser ;-)

 

Hej :)

 

Prøv at søge på kastration/kastrere - der har været mange tråde om det så vidt jeg husker og de kan da indikere lidt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Laki er kastreret. Han kan med alle hunde, og han er glad, aktiv, legesyg osv osv. Han har skam ikke lidt skade af at blive kastreret overhovedet. Det har ikke ændret ham :-D

 

Til gengæld er det fantastisk at han kan lege med alle hunhunde, fordi vi ikke skal tage hensyn til om nogen er i løbetid, og han kan også lege med hanhunde, som ellers har egetkønsaggressioner og ikke kan med intakte hunde. Så for mig er det bare en kæmpe lettelse at komme med en kastreret hanhund, når vi møder folk forude og de råber "Er det en hanhund?" og jeg bare kan råbe tilbage "Ja, men han er kastreret" og så får de lov at hilse og lege.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er fordele of ulemper som du selv er inde på.

Desværre har jeg ikke nogen god erfaring med kastration. Min første hund som var en dalmatiner blev kastreret i en alder af lidt over et år. Det havde nær koste ham livet fordi han var ved at gå i chok efter operationen. Kastrationen gjorde at han blev mere agtpågiven - men han blev også mere lad og doven og det gik ud over den daglige træning mv.

 

Så jeg vil ikke anbefale det - og råde dig til at tænke dig godt om - men det behøver jo langt fra at blive som det blev i mit tilfælde - men det ved man jo først bagefter ;-)

 

Læs noget mere om det evt. via nettet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Hej :-)

Jeg vil henvise dig til et link med artikler hvoraf en af dem er om neutralisering. Det er den adfærdsbehandler og hundetræner jeg har benyttet af i forbindelse med at min hund blev angrebet og også haft lidt træning med hende. Hun er KNALD dygtig. Og hun forklare både gode og dårlige sider om emnet :-)

Artikler - Hundeadfærdsskolen Fyn - Hvalpetræning og hundetræning

Jeg personligt er imod, såfremt der ikke er en fysisk årsag til problemet. Eller at årsagen til kastrering/problemet direkte kan bevises at være hormonelt - og i så fald ville jeg forsøge mig med en medicinsk kastration :-)

Godt at søge både positive og negative erfaringer før man træffer sådan en beslutning:5up:

Og held og lykke med det valg du træffer er bedst for dig og din hund:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller at årsagen til kastrering/problemet direkte kan bevises at være hormonelt - og i så fald ville jeg forsøge mig med en medicinsk kastration :-)

 

Og det har jeg så prøvet, og kan kun advare mod brugen af "hormonchippen". Der er nogle bivirkninger i de første to måneder som kan vise sig katastrofale, især hvis man som hundeejer ikke bliver gjort opmærksom på at ens hund ændrer adfærd i bivirkningsfasen - og det bliver man ikke gjort opmærksom på..

 

Læs evt her:

 

http://www.hunde-forum.dk/diverse/16339-kemisk-kastration-af-hanhund.html

 

og

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/18332-hen-og-hjem-er-ikke-lige-langt.html

Link til indlæg
Del på andre sites

tusind mange mange tak for jeres svar :) Jeg har bestemt at han får det gjort også må vi håbe at det ikke er en skræk historie som vi møder.

Snakkede kort med en adfærdsbehandler og hun virkede til at være enige i min beslutning.

Jeg håber naturligvis ikke at det går gal fordi så er der kun en vej hvis han ikke kan rettes igen men jeg føler dette er det bedst og jeg vil under ingen omstændingheder prøve den kemiske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere kun haft hanhunde og kastrerer alt, der ikke skal indgå i avl - har ingen dårlige erfaringer, kun lettelsen over, at det er overstået.

 

Held og lykke med kastreringen!

 

Tusind mange tak det er altid rart at høre en som har gjort det flere gange og som aldrig har haft problemer med det, man bliver jo lidt nervøs når det er den første i familien som skal have det gjort :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ingen erfaringer i, at en han hund blir kastereret, men er glad for at læse de svar du her har fået, da vi også overvejer, at beholde en hanhund af vores kuld hvalpe,og det vil jo nok kun gå godt, hvis Tildes søn blir kasteret.. :) :klap:

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...