martin Skrevet September 7, 2010 Rapporter Share Skrevet September 7, 2010 jeg søger efter de beste naturlige B og C Vitaminer som jeg vil give som extre tilskud forslag modtages gerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 C vitamin producerer hunden selv, så det skal du ikke give ekstra af, for så stopper hunden sin naturlige produktion Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 C vitamin producerer hunden selv, så det skal du ikke give ekstra af, for så stopper hunden sin naturlige produktion Og b-vitamin findes naturligt i kød :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 7, 2010 Rapporter Share Besvaret September 7, 2010 C vitamin producerer hunden selv, så det skal du ikke give ekstra af, for så stopper hunden sin naturlige produktion Seriøst ? Vi har fået at vide, at det var så godt, så godt at gi hunden en c-vitamin-pille hver dag, så det har vi altid gjort med Simba. Det skulle være noget så fantastisk for led og muskler og det han fik for meget, forsvandt bare ud i naturen, når han tissede. Det er så ikke lige det bedste råd vi har fået eller hvad ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Seriøst ? Vi har fået at vide, at det var så godt, så godt at gi hunden en c-vitamin-pille hver dag, så det har vi altid gjort med Simba. Det skulle være noget så fantastisk for led og muskler og det han fik for meget, forsvandt bare ud i naturen, når han tissede. Det er så ikke lige det bedste råd vi har fået eller hvad ? C vitamin er jo netop vandopløseligt og hvis man/de får for meget ryger det ud med tisset..Jeg giver c vitamin..og b-vitamin også... Jeg har til gengæld altid lært at de fedtopløselige (A, D, K og E) må de ikke få ekstra af..DEt ophober sig i kroppen.Også derfor man ikke må give for meget lever i kosten. Jeg har aldrig hørt at hunden skulle producere C-vitamin selv?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Hunde producerer selv c-vitamin i leveren - mennesker mangler det sidste enzym i rækken for at kunne gøre dette. I særlige tilfælde ser man, at hunden ikke selv kan producere nok, hvis den har lever'fejl' eller lign. Jeg har ikke hørt, at hunden skulle stoppe c-vitamin produktionen ved indtagelse af c-vitamin (muligvis det passer) men bare at det er overflødigt, at tilføre en ellers sund og rask hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Her står der noget: "Rigtigt: Hunde producerer i deres lever al den C-vitamin, de har brug for. Når de spiser græs, er det således ikke på grund af vitaminmangel. Man regner med. at græsset har en gavolig indflydelse på hundens fordøjelsesfunktion, og det er velkendt, at hunde, som producerer meget mavesyre, af og til spiser en portion græs og derefter brækker både græs og mavesyre op" Sakset herfra: Hunde - info, hundemad eller hundefoder Men jeg kan da godt se, at der er flere der skriver at det er godt. Bla her: " Hunde er i stand til selv at producere C-vitamin, men man har i dag i forskningen af hunde måtte erkende, at hunde i stressede situationer ikke producerer C-vitamin nok selv, også alderen og arvelige ledproblemer har indflydelse på hundens formåen til selv at producere C-vitamin. USA har man i de senere år forsket med ESTER-C på hunde med kroniske ledproblemer muskulaturskavanker. Disse undersøgelser viste en hurtig og klar forbedring af hundens bevægelighed indenfor 4-5 dage, endvidere kunne men konstatere, at en fortsat behandling med ESTER-C havde en betydningsfuld nytte. Sammenlignet med almindelig C-vitamin har ESTER-C den fordel, at det er syreneutralt og dermed ikke aggressivt mod maven." Taget herfra: LoneStar Dokumentation Jeg kan ikke lige på stående fod huske, hvem der har fortalt mig, at hundene ville holde op med at danne c-vitamin selv, hvis man gav dem for meget ved siden af, men det er ikke kun en gang, jeg har hørt det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 C vitamin er jo netop vandopløseligt og hvis man/de får for meget ryger det ud med tisset..Jeg giver c vitamin..og b-vitamin også... Jeg har til gengæld altid lært at de fedtopløselige (A, D, K og E) må de ikke få ekstra af..DEt ophober sig i kroppen.Også derfor man ikke må give for meget lever i kosten. Jeg har aldrig hørt at hunden skulle producere C-vitamin selv?? Tak-tak, jeg begyndte da helt at tro, at vi lige var kommet ind på et fuldstændig galt spor her ! Det ville jo ikke lige have være så genialt endda ! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret September 13, 2010 Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 Her står der noget: "Rigtigt: Hunde producerer i deres lever al den C-vitamin, de har brug for. Når de spiser græs, er det således ikke på grund af vitaminmangel. Man regner med. at græsset har en gavolig indflydelse på hundens fordøjelsesfunktion, og det er velkendt, at hunde, som producerer meget mavesyre, af og til spiser en portion græs og derefter brækker både græs og mavesyre op" Sakset herfra: Hunde - info, hundemad eller hundefoder Men jeg kan da godt se, at der er flere der skriver at det er godt. Bla her: " Hunde er i stand til selv at producere C-vitamin, men man har i dag i forskningen af hunde måtte erkende, at hunde i stressede situationer ikke producerer C-vitamin nok selv, også alderen og arvelige ledproblemer har indflydelse på hundens formåen til selv at producere C-vitamin. USA har man i de senere år forsket med ESTER-C på hunde med kroniske ledproblemer muskulaturskavanker. Disse undersøgelser viste en hurtig og klar forbedring af hundens bevægelighed indenfor 4-5 dage, endvidere kunne men konstatere, at en fortsat behandling med ESTER-C havde en betydningsfuld nytte. Sammenlignet med almindelig C-vitamin har ESTER-C den fordel, at det er syreneutralt og dermed ikke aggressivt mod maven." Taget herfra: LoneStar Dokumentation Jeg kan ikke lige på stående fod huske, hvem der har fortalt mig, at hundene ville holde op med at danne c-vitamin selv, hvis man gav dem for meget ved siden af, men det er ikke kun en gang, jeg har hørt det. Det var såmænd Mogens E:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 Og b-vitamin findes naturligt i kød :5up: jeg er begynt at bruge ølgær men hold da op en lækker pæls de har fået den er bare så mega blød. man hvilken b- vitamin er der i ølgær er det alle sammen ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 14, 2010 Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 jeg er begynt at bruge ølgær men hold da op en lækker pæls de har fået den er bare så mega blød. man hvilken b- vitamin er der i ølgær er det alle sammen ? Jeg kender ike så meget til øl-gær, men jeg håber du er obs på, at en evt effekt af et tilskud først kan ses efter et par måneder, så hvis du først er begyndt på det for nylig, så er den bløde pels et resultat af det naturlige pelsskifte der er nu her. Hundene fælder sommerpelsen sidst på sommeren og mens det står på, vil pelsen i mange tilfælde føles mere ru...den nye pels er blødere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts