martin Skrevet September 8, 2010 Rapporter Share Skrevet September 8, 2010 jeg tog ned til brusen for at købe olier men jeg ved ik hvilken jeg skal vegle skal det være amenlige eller Økoloisk koldprasset ? af olie tænkte jeg på: Hørfrøs olie solsikke olie hvidekim olie oliven olie mejs olie og da man nu skal foder verietret så skal man jo også bruge forskælige olier . og hvor meget olie skal en hund så ha hver dag er det en spiseske olie hver dag eller er det 2 spiseskerer olie så de moske for 2 skals hver dag for ved at E-vitamin mangler i en barf kost og når man giver lakseolie skal der også olie med E-vitamin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 1 spiseske er fint... Jeg bruger som regel det samme olie. Synes ikke der er så meget grund til at varriere der. Jeg bruger hørfrø olie... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 1 spiseske er fint... Jeg bruger som regel det samme olie. Synes ikke der er så meget grund til at varriere der. Jeg bruger hørfrø olie... nu har jeg jo store hunde 44kg og 67 høj så den skal jo nok have lidt mere ind andre hunde i vertfal små hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 8, 2010 Rapporter Share Besvaret September 8, 2010 Har du tjekket om der er ikke svar på dine spørgsmål om olie i en af de tråde, som du allerede har oprettet om olie? http://www.hunde-forum.dk/foder/16138-olie.html http://www.hunde-forum.dk/foder/17418-olie.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 Har du tjekket om der er ikke svar på dine spørgsmål om olie i en af de tråde, som du allerede har oprettet om olie? http://www.hunde-forum.dk/foder/16138-olie.html http://www.hunde-forum.dk/foder/17418-olie.html takker kunne ik selv finde dem derfor skrev jeg i gen et andet spørsmål jeg ved at hunde må få 1 til 2 æg om ugen men er det hele ægget eller er det kun blommen og skal det være Økoloisk ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 9, 2010 Rapporter Share Besvaret September 9, 2010 takker kunne ik selv finde dem derfor skrev jeg i gen et andet spørsmål jeg ved at hunde må få 1 til 2 æg om ugen men er det hele ægget eller er det kun blommen og skal det være Økoloisk ? Det bestemmer du selv - vores får dem både hele og nogle gange kun blommen og de får både konventionelt lavede og øko æg - så frit slag :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Det bestemmer du selv - vores får dem både hele og nogle gange kun blommen og de får både konventionelt lavede og øko æg - så frit slag :5up: jeg har fåndet denne olie hvor der er % Fedtsyre af olie 89 %Sum af fedtsyrer C:20 og derover 42,5 %Sum af w-3 fedtsyrer 29,1 %Sum af mættede fedtsyrer 24,2 %Sum af enkeltumættede fedtsyrer 38,9 %Sum af flerumættede fedtsyrer er det en der er ok ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 jeg har fåndet denne olie hvor der er % Fedtsyre af olie 89 %Sum af fedtsyrer C:20 og derover 42,5 %Sum af w-3 fedtsyrer 29,1 %Sum af mættede fedtsyrer 24,2 %Sum af enkeltumættede fedtsyrer 38,9 %Sum af flerumættede fedtsyrer er det en der er ok ? Den er sikkert fin - er det ikke en fiskeolie? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Luna får et helt æg med skal og det hele, engang imellem, men ikke hver uge.. Bare sårn, når jeg synes jeg har et i overskud.. Hun får kun fiskeolie og får den kun for leddene, ellers ville hun ikke få olie overhovedet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Den er sikkert fin - er det ikke en fiskeolie? jo det er det. jeg har fået at vide at e vitamin mangler i en hvers kostplan og når man giver laxeolie så skal der også tilsættes e vitamin eller er jeg helt galt på den Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 Luna får et helt æg med skal og det hele, engang imellem, men ikke hver uge.. Bare sårn, når jeg synes jeg har et i overskud.. Hun får kun fiskeolie og får den kun for leddene, ellers ville hun ikke få olie overhovedet.. Bamse får tobis olie for ikke at have skæl i pelsen..:slem: Og selvfølgelig også for ledene.. Alt for at hjælpe min hund med at blive gammel... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 10, 2010 Rapporter Share Besvaret September 10, 2010 jo det er det. jeg har fået at vide at e vitamin mangler i en hvers kostplan og når man giver laxeolie så skal der også tilsættes e vitamin eller er jeg helt galt på den Jeg gør ikke så meget i tilsætning, så kender heller ikke alle 'reglerne', men jeg sørger for at variere foderet. Hvis du er bange for at din hund mangler e-vitamin, så er æg og vegetabilske koldpressede olier fx en god kilde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Jeg gør ikke så meget i tilsætning, så kender heller ikke alle 'reglerne', men jeg sørger for at variere foderet. Hvis du er bange for at din hund mangler e-vitamin, så er æg og vegetabilske koldpressede olier fx en god kilde jeg ved godt det med æg men de må da kun få blommen ? der er vist noget med at æggehviden modarbejder det der er i æggeblommen. ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Hej, Min hund får af og til hele æg i sin mad. Jeg har aldrig hørt at de kun må få blommen;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Vi giver også hele ægget. Jeg ved kun hos mennesker, at mange tit undgår selve blommen, da den efter hvad jeg har fået at vide ikke indeholder nogen næringsstoffer, men kun kolesterol. Vitaminerne og mineralerne skulle sidde i hviden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 jeg ved godt det med æg men de må da kun få blommen ?der er vist noget med at æggehviden modarbejder det der er i æggeblommen. ? Det er der nogen debat om - bla noget med b-vitamin, at for megen æggehvide, kan hindre optagelsen. Vores får æggene hele og rå. Mht næringsindholdet i æg inkl blommen, så er den i top. Æg indeholder alle mulige gode ting... det giver jo li´som sig selv, da æggeblommen skal ernære en kylling/ælling osv det 1. døgn efter klækning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Hej, Ja ham af min får også rå æg;-) og jeg har endda hørt at de også gerne må få skallen=kalk V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Hej,Ja ham af min får også rå æg;-) og jeg har endda hørt at de også gerne må få skallen=kalk V.H. Sille Ja de må gerne få skallen - vores får dem hele, bare kastet ud i haven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Ja de må gerne få skallen - vores får dem hele, bare kastet ud i haven Er de så kogte eller rå? Bare lige så jeg ved før jeg forsøger mig med æg til den bette Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Er de så kogte eller rå? Bare lige så jeg ved før jeg forsøger mig med æg til den bette De er rå Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 11, 2010 Rapporter Share Besvaret September 11, 2010 Ja de må gerne få skallen - vores får dem hele, bare kastet ud i haven Luna får sit (hele æg med skal) i køkkenet og bærer det hen på ben/guf-tæppet og spiser det:-D Kan ses her: Luna spiser æg - HundeGalleri.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 13, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 De er rå skal de ik ned i kogne vand først for at få bakterire af skalen og samonlaen væk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret September 13, 2010 Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 skal de ik ned i kogne vand først for at få bakterire af skalen og samonlaen væk Nej Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
martin Besvaret September 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 Nej oki men vegler nok øko æg. kan man bruge vakleæg ??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skruthberg Besvaret September 14, 2010 Rapporter Share Besvaret September 14, 2010 oki men vegler nok øko æg. kan man bruge vakleæg ??? Jeps - og strudseæg:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts