Hop til indhold

Olie

martin
 Share

Recommended Posts

jeg tog ned til brusen for at købe olier men jeg ved ik hvilken jeg skal vegle

skal det være amenlige eller Økoloisk koldprasset ?

af olie tænkte jeg på:

Hørfrøs olie

solsikke olie

hvidekim olie

oliven olie

mejs olie

og da man nu skal foder verietret så skal man jo også bruge forskælige olier .

og hvor meget olie skal en hund så ha hver dag er det en spiseske olie hver dag eller er det 2 spiseskerer olie

så de moske for 2 skals hver dag for ved at E-vitamin mangler i en barf kost og når man giver lakseolie skal der også olie med E-vitamin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du tjekket om der er ikke svar på dine spørgsmål om olie i en af de tråde, som du allerede har oprettet om olie?

http://www.hunde-forum.dk/foder/16138-olie.html

http://www.hunde-forum.dk/foder/17418-olie.html

takker kunne ik selv finde dem derfor skrev jeg i gen

et andet spørsmål jeg ved at hunde må få 1 til 2 æg om ugen

men er det hele ægget eller er det kun blommen og skal det være Økoloisk ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
takker kunne ik selv finde dem derfor skrev jeg i gen

et andet spørsmål jeg ved at hunde må få 1 til 2 æg om ugen

men er det hele ægget eller er det kun blommen og skal det være Økoloisk ?

Det bestemmer du selv - vores får dem både hele og nogle gange kun blommen og de får både konventionelt lavede og øko æg - så frit slag :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bestemmer du selv - vores får dem både hele og nogle gange kun blommen og de får både konventionelt lavede og øko æg - så frit slag :5up:

jeg har fåndet denne olie hvor der er

% Fedtsyre af olie 89 %Sum af fedtsyrer C:20 og derover 42,5 %Sum af w-3 fedtsyrer 29,1 %Sum af mættede fedtsyrer 24,2 %Sum af enkeltumættede fedtsyrer 38,9 %Sum af flerumættede fedtsyrer

er det en der er ok ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg har fåndet denne olie hvor der er

% Fedtsyre af olie 89 %Sum af fedtsyrer C:20 og derover 42,5 %Sum af w-3 fedtsyrer 29,1 %Sum af mættede fedtsyrer 24,2 %Sum af enkeltumættede fedtsyrer 38,9 %Sum af flerumættede fedtsyrer

er det en der er ok ?

Den er sikkert fin - er det ikke en fiskeolie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får et helt æg med skal og det hele, engang imellem, men ikke hver uge.. Bare sårn, når jeg synes jeg har et i overskud..

Hun får kun fiskeolie og får den kun for leddene, ellers ville hun ikke få olie overhovedet..

Bamse får tobis olie for ikke at have skæl i pelsen..:slem:

Og selvfølgelig også for ledene..

Alt for at hjælpe min hund med at blive gammel...:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jo det er det.

jeg har fået at vide at e vitamin mangler i en hvers kostplan og når man giver laxeolie så skal der også tilsættes e vitamin eller er jeg helt galt på den

Jeg gør ikke så meget i tilsætning, så kender heller ikke alle 'reglerne', men jeg sørger for at variere foderet. Hvis du er bange for at din hund mangler e-vitamin, så er æg og vegetabilske koldpressede olier fx en god kilde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gør ikke så meget i tilsætning, så kender heller ikke alle 'reglerne', men jeg sørger for at variere foderet. Hvis du er bange for at din hund mangler e-vitamin, så er æg og vegetabilske koldpressede olier fx en god kilde :-)

jeg ved godt det med æg men de må da kun få blommen ?

der er vist noget med at æggehviden modarbejder det der er i æggeblommen. ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi giver også hele ægget. Jeg ved kun hos mennesker, at mange tit undgår selve blommen, da den efter hvad jeg har fået at vide ikke indeholder nogen næringsstoffer, men kun kolesterol. Vitaminerne og mineralerne skulle sidde i hviden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
jeg ved godt det med æg men de må da kun få blommen ?

der er vist noget med at æggehviden modarbejder det der er i æggeblommen. ?

Det er der nogen debat om - bla noget med b-vitamin, at for megen æggehvide, kan hindre optagelsen.

Vores får æggene hele og rå.

Mht næringsindholdet i æg inkl blommen, så er den i top. Æg indeholder alle mulige gode ting... det giver jo li´som sig selv, da æggeblommen skal ernære en kylling/ælling osv det 1. døgn efter klækning.

Link til indlæg
Del på andre sites