Hop til indhold

Hundesyndromet


Aslan
 Share

Recommended Posts

Hved ikke om den har været postet herinde, men;

 

HUNDESYNDROMET.

I opslagsbogen "Vestens sygdomme" fandt jeg en beskrivelse af den alment forkommende

sygdom "HUNDEEJER" på latin "HUNDUS IDIOTUS" er en sygdom med et langt forløb.

Den kan ramme alle, uanset køn, alder, eller tidligere status i samfundet.

Tendenserne tyder på, at den i visse tilfælde er arvelig.

Langtidsstudier har vist at heldbredsprocenten er meget lav.

Første symptom.

Et ofte skjult ønske om hund, mange gange med en diffus baggrund.

Sygdommen slår for alvor ud, når patienten har købt hund.

Da ses de ude uanset vejr, regn, hagl eller sne.

Samt under den bedste sende tid på TV, vandrer de omkring som zombier, med deres hunde.

Et andet symptom som er meget almindeligt, er at personen der snakkes om, ses springende

rundt i skoven, med et tomt halsbånd i hånden, samt et ansigtssprog som skifter fra højrød til

en blåagtig nuance - vildt skrigende "KOM HEER".

ellers ses hundeejere ofte på gadehjørner eller ligende i nær samtale med andre hundeejere,

trods det, at de beviseligt aldrig har mødt hinande før.

Til højtider køber patienten ofte kødben og hamburger i plast (med indbygget pip),

for at pakke det smukt ind i gavepapir, for derefter at gemme det til jul.

Da tages pakken frem under højtidelige former, for at foræres til en begribelig nok,

uforstående hund.

På et senere stadium ændres sygdomsbilledet til bl.a. at omfatte søvnvanskeligheder,

samt en mere letsindig indstilling til penge.

Tidligt om morgenen, fortrinsvis lørdage og søndage, ses de pakke deres biler med madkurve

med ekstra meget mad, rygsække, små sammenklaplige stole, hundetæpper, hunde,

søvnige unger, samt modvillige ægtefæller. Efter varierende timers bilkørsel, tilbringes

dagen som f.eks.

Siddende på de medbragte stole i flere timer, intensivt opmærksom på andre patienter,

som springer rundt i en firkantet ring.

Derefter springer de selv et par runder, og får forskelligt farvede bånd, som de viser på

forskellige måder, enten i glæde, sorg,vrede eller skuffelse.

Værdien af båndene er ca. 10-15 øre. og udgifterne til sådan en dag ligger ca. mellem 300-500 kr.

BEHANDLING.

Når overnævnte beskrivelse af symptomerne godkendes, findes der ingen tvivl om,

at sygdommen har fået fæste, og behandlingen kan være resultatløst.

For størst mulig chance for at behandle en sådan person, som er ramt af hundeejer-sygdommen,

bør samtaleterapi sættes ind allerede ved første symptom.

Umyndiggørelse er ikke at anbefale, trods det har været almindeligt frem til vore dage.

Videnskablige undersøgelser har vist, at hundeejeren yderst sjældent udgør nogen fare

for samfundet, og at patienten ikke selv oplever sin sygdom som noget særligt.

Da de jo som regl er ganske glade og fornøjet, kan man med god samvittighed lade dem røre

ved en og se dem som et synligt indslag i vort samfund.

Tja, hvem kan ikke nikke smilende genkendende til bare nogle af disse sygdomstegn?

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og du må få hunden med i himlen når du dør :mrgreen:

 

Jamen, det vil jeg slet ikke :fornaermet:

 

 

..... i al fald ikke med det samme, for hun skal leve og trives lang lang laaaaaang tid endnu :lun: og så kan vi være sammen, når hun stille og rolig mæt af dage er sovet ind i sofahjørnet :kys:

 

 

PS: Jeg render ikke rundt i ring, eller vader op og ned af en græsplæne, men jeg tager ud og ser andre gør det - jeg er så stadig ramt af hundesyge :hmm: :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åååh guder, jeg er syg :oops:

 

Eneste manglende oplevelser er, at have familie og børn med - eller jo, har for satan da haft min søster og far og svoger med til den der firkantede ring :damn: Og det er også i den ring, hvor jeg to gange har stået med halsbånd/line i hånden :genert:

 

Jeg lever op til det hele - jeg er fuldstændig uhelbredelig syg! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...