Hop til indhold

Lige et par spørgsmål om løbetid?


Gæst Malene v.
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene v.

Hej Alle,

 

Så gik Bella i løb for anden gang i forgårs efter knap 5 måneder.

Jeg har haft det på fornemmelsen i nogle dage, da hun begyndte, at humpe mig nogle dag før.:slem:

Er det ikke tidligt efter forrige løbetid?

 

Der er så også andre ting, som jeg har observeret og undret mig over.

Hun havde en glubende appetit i nogle uger og ja, nu må jeg trykke lidt for, at mærke hendes ribben:lol:

Mon hun ikke har samlet lidt sul til en graviditet?

 

Hanhundene har også været mere interesseret i hende på det seneste, kan de virkelig lugte det flere uger før?

 

Bella har også haft kvalme og kastet op om morgenen, i 5 dage før, men været frisk og sulten igen senere på dagen.

Mon hun har haft morgenkvalme pga. løbetid?

 

Hun er lettere forstyrret på vores gåture og helt oppe at køre, når vi møder en anden hund ellers virker hun ikke påvirket:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Har nu ikke hørt om kvalme i forbindelse med løbetid:hmm:

 

"normen" hedder at der går 6 mdr mellem hver løbetid. Men den kan man sjældent regne med længere. Før Luna blev steriliseret gik hun alt mellem 7 og 8½ mdr mellem løbetiderne. En på et engelsk forum havde en staffy (staffordshire bullterrier), der kom i løb ca hver 3. måned.

 

Men kvalme kan jeg ikke mindes at have hørt om, som sagt. Jo måske i forbindelse med falsk drægtighed, men ikke løbetid.

 

Ikke for at skræmme dig, men du er sikker på at det er løbetid og ikke en livmoderbetændelse? Det lyder bare meget mystisk synes jeg.. Både at hun tager på og har kvalme op til en løbetid..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes heller ikke helt at det lyder som en normal løbetid, men nu er jeg ikke ekspert på området, jeg har kun været igennem 2 løbetider :oops:

 

Luna fik sul på kroppen da hun var falsk drægtig, men har endnu ikke fået det i forbindelse med løbetid. Og hun har ikke kastet op, hverken ved falsk drægtighed eller løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Alle,

 

Så gik Bella i løb for anden gang i forgårs efter knap 5 måneder.

Jeg har haft det på fornemmelsen i nogle dage, da hun begyndte, at humpe mig nogle dag før.:slem:

Er det ikke tidligt efter forrige løbetid?

 

Der er så også andre ting, som jeg har observeret og undret mig over.

Hun havde en glubende appetit i nogle uger og ja, nu må jeg trykke lidt for, at mærke hendes ribben:lol:

Mon hun ikke har samlet lidt sul til en graviditet?

 

Hanhundene har også været mere interesseret i hende på det seneste, kan de virkelig lugte det flere uger før?

 

Bella har også haft kvalme og kastet op om morgenen, i 5 dage før, men været frisk og sulten igen senere på dagen.

Mon hun har haft morgenkvalme pga. løbetid?

 

Hun er lettere forstyrret på vores gåture og helt oppe at køre, når vi møder en anden hund ellers virker hun ikke påvirket:blink:

Hvis det er hendes 2. løbetid kan der være så mange andre grunde til, at du oplever forandringer i hendes humør - hun er jo også godt i gang med at blive voksen :-)

 

Mht. opkast og kvalme har jeg aldrig hørt at det skulle være noget der er forbundet med løbetider og ang. hvor ofte en tæve går i løbetid, er det noget individuelt. Generalt siger flere opdrætter at det oftest kommer senere nu end for bare 10 år siden - men at det kommer oftere behøver ikke at være noget forkert eller unormalt heller!

 

Jeg vil sige at som tommelfingre regel, kan de første 3-4 løbetider være forskellige for samme tæve.

 

Mht. hanhundene så er hun jo godt i gang med at blive voksen, så det kan lige så godt være derfor de synes hun dufter dejlig, men det kan også være at de har kunnet dufte en ændring :vedikke:

 

Jeg ville med de blandede fysiske symptomer du beskriver at hun har lige vende det med en god dyrelæge, bare for at udelukke at der er andre grunde til hendes kvalme og øget madløst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

Hej og tak for svarene:-D

 

Bella er helt sikkert i løbetid og hendes kvalme forsvandt igen, da hun begyndte, at bløde i torsdags, måske hun har haft lidt maveforkølelse eller har spist noget hun ikke kunne tåle.

 

Hun er frisk som en havørn, men dog noget lystig om aften, hvor hun lige skal prøve, at humpe mig.:slem:

Jeg siger nej, men jeg syntes nu, at det er lidt synd for hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og tak for svarene:-D

 

Bella er helt sikkert i løbetid og hendes kvalme forsvandt igen, da hun begyndte, at bløde i torsdags, måske hun har haft lidt maveforkølelse eller har spist noget hun ikke kunne tåle.

 

Hun er frisk som en havørn, men dog noget lystig om aften, hvor hun lige skal prøve, at humpe mig.:slem:

Jeg siger nej, men jeg syntes nu, at det er lidt synd for hende...

 

Lige nøjagtig her er du i gang med at skabe problemer for dig og din hund.

Det er ikke synd for en tæve, at være i løbetid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.
Lige nøjagtig her er du i gang med at skabe problemer for dig og din hund.

Det er ikke synd for en tæve, at være i løbetid.

 

Det er ikke synd, at hun er i løbetid, men at hun ikke må få noget på den "dumme", at hun ikke kan få afløb...:slem:

 

Hvilke problemer tænker du på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...