Hop til indhold

Vores hund klør sig og bliver ved med at tisse og osv inde


Gæst Bettina bækkel
 Share

Recommended Posts

Gæst Bettina bækkel

Jeg er ny her på siden men syndes det er kanon med sådan en side..

 

Vi har en rigtig dejlig schæfer desvære har vi haft nogen problemer med hende..

 

Det første problem er at hun startet med at klø sig så hun mistet noget pæls så til dyrelæge med hende..

 

Han snakket om ræveskab og hun fik sprøjte og piller også gik det næsten væk men så blussed det op igen bare meget mere så dyrelæge igen

Piller igen og nu siger ha at det måske er eksem eller ræveskab igen..

 

Nogen der har hørt om noget af dette før??

 

Vores anden problem er om natten kan hun ikke holde sig tør og heller ikke med afføring og det er det samme når hun er alene hjemmme

Hun kan heller ikke lide andre hunde desvære

 

Hvad gør vi?? nogen der kan hjælpe en hundeelsker

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Velkommen :-D

 

Du bliver nød til at fortælle os noget mere :-)

 

 

Hvor gammel er hun?

 

Har i altid haft hende?

 

Hvad fodrer i med?

 

Hvor skulle hun have fået det eksem/skab fra?

 

Kan der være alternativer til den diagnose, dvs er han sikker på den?

 

Hvornår fodrer i hende?

 

Motion og aktivering, hvordan og hvornår?

 

Det er en masse spørgsmål, jeg ved det godt, men det vil hjælpe :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettina bækkel
Skulle lige til at spørge om de samme ting :blink:

Hun er født den 2 april..

 

Vi fik hende fra en gård hvor hun gik ude i en løbegård sammen med sin mor og andre hvalpe..

Hun var ca 3/4 månder da vi fik hende hjem..

 

Jeg har trænet med hende her hjemme.. dæk og på plads og sit kan hun og er nem ellers at arbejde med og lyster godt..

 

Mad får hun en gang nu om dagen.. før fik hun to gange om dagen.. Enten har vi købt tørkost i netto eller aldi. det har vi fået afvide fra en at det skulle være lige så godt som alt andet..

 

Vi bor på et lille husmandsted og når vi går ude i haven er hun også ude.. så ved ikke om hun kan haft fået noget her hos os

 

 

vores dyrelæge virker god.. vi bruger ham til alle vores dyr.. så ved ikke om det kan være andet

 

Jeg går en tur med hende om daagen og træner ude i haven med hende ca en time om dagen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hun er født den 2 april..

 

Vi fik hende fra en gård hvor hun gik ude i en løbegård sammen med sin mor og andre hvalpe..

Hun var ca 3/4 månder da vi fik hende hjem..

 

Jeg har trænet med hende her hjemme.. dæk og på plads og sit kan hun og er nem ellers at arbejde med og lyster godt..

 

Mad får hun en gang nu om dagen.. før fik hun to gange om dagen.. Enten har vi købt tørkost i netto eller aldi. det har vi fået afvide fra en at det skulle være lige så godt som alt andet..

 

Vi bor på et lille husmandsted og når vi går ude i haven er hun også ude.. så ved ikke om hun kan haft fået noget her hos os

 

 

vores dyrelæge virker god.. vi bruger ham til alle vores dyr.. så ved ikke om det kan være andet

 

Jeg går en tur med hende om daagen og træner ude i haven med hende ca en time om dagen

 

Dvs hun er et år (og ikke 8 uger) ?

 

Det foder ville jeg skifte ud meget hurtigt, det er fuld af biprodukter, altså affald og det kan være årsagen til en del af problemet :-)

 

Hvis du vil have et foder i den billige ende kunne det være dette http://www.henne-pet-food.dk/

 

Ellers kan jeg anbefale www.eaglepack.dk eller disse http://www.soepet.dk/

 

Og så ville jeg gå over til at give hende flere måltider om dagen, og helst som fodersøg på græs eller i grus, dvs du spreder foderet ud så hun skal bruge hendes næse på at finde det :-)

 

Hos henne pet food kan man også få laksegodbidder og lakse olie, det kunne være et godt tilskud til hende :-)

 

Jeg har selv haft schæfer og det er jo en vidunderlig hund at samarbejde med :lun:

 

Hvad laver i sammen?

 

Går du en lille tur med hende om aftenen?

 

Det kan være med til at hun får tømt blæe og tarm :-)

 

Hvordan er hun med andre hunde, andre steder end hjemme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos henne pet food kan man også få laksegodbidder og lakse olie, det kunne være et godt tilskud til hende :-)

 

Neii, fedt Anne-Marie, så fandt jeg lige et sted hvor jeg kan få de lakseguffer (Krønch) som Noomi er helt vild med!!! a035.gif Jeg har ellers posen liggende ude på køkkenbordet for at kunne sammenligne og det er lige præcis den!!! TAK!!! :mrgreen:

 

Undskyld for spam :oops: jeg blev bare så glad :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Neii, fedt Anne-Marie, så fandt jeg lige et sted hvor jeg kan få de lakseguffer (Krønch) som Noomi er helt vild med!!! a035.gif Jeg har ellers posen liggende ude på køkkenbordet for at kunne sammenligne og det er lige præcis den!!! TAK!!! :mrgreen:

 

Undskyld for spam :oops: jeg blev bare så glad :mrgreen:

 

Jamen jo flere der er glade jo bedre, olie kan du osse købe der :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det kunne jeg se. Er den bedre end Olivers eller er det to sider af samme sag? :-D

Tja det ved jeg ikke rigtigt, jeg ville helst have olie jeg vidste var fra fritlevende fisk, altså ikke opdrættede fisk der har fået medicin og foder med tilsærninger :hmm:

 

Det kan man ikke være sikker på!

 

Men jeg mener at Henne pet food bruger fortrinsvist vilde laks, men jeg er ikke sikker.

 

Så jeg skifter, jeg bruger ligenu tobisolie (vilde fisk), tidligere olivers og næste gang måske Hennes olie, og så selvfølgelig de sunde vegetabilske olier, mest solsikke og tidsel olie, dette kan trådstarter også bruge, en tilsætning af både fiskeolie og vegetabilske er godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja det ved jeg ikke rigtigt, jeg ville helst have olie jeg vidste var fra fritlevende fisk, altså ikke opdrættede fisk der har fået medicin og foder med tilsærninger :hmm:

 

Det kan man ikke være sikker på!

 

Men jeg mener at Henne pet food bruger fortrinsvist vilde laks, men jeg er ikke sikker.

 

Så jeg skifter, jeg bruger ligenu tobisolie (vilde fisk), tidligere olivers og næste gang måske Hennes olie, og så selvfølgelig de sunde vegetabilske olier, mest solsikke og tidsel olie, dette kan trådstarter også bruge, en tilsætning af både fiskeolie og vegetabilske er godt :-D

 

Tak, det vil jeg tage til efterretning :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettina bækkel

ja hun er fra april sidste år..

 

Vi prøver at skifte foder.. kan bare ikke helt forstå det for der er ikke noget når vi er ved hende med renlighed.. kun år hun er alene eller om natten og nogen gange vækker hun os..

Inat vækket hun min mand tre gange forsempel

 

 

leger lege som sø og osv med hende og gemmeleg.. noget hun meget gerne vil

 

ja går somrel en lille tur om aften med hende

 

hun bryder sig slet ikke om andre hunde.. bliver meget gal på dem men ellers går det godt når vi er andre steder..

 

______

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil, som Anne-Marie, foreslå et foderskifte - der er mange farvestoffer og andet "krims krams" i det helt billige foder, som kan give allergi. - Så alene af den grund er det ikke nogne dårlig grund at skifte.

 

Et foderskifte behøver ikke nødvendigvis at føre til en øget omkostning i kroner og øre, da hunden som regel skal have mindre mængder af det bedre foder i forhold til det helt billige. Anne-Marie nævner Kronch et godt foder, ellers prøv at søg lidt herinde, der er flere fodertråde. Personligt bruger jeg Olivers til min schæfer. Det kan også købes online

 

Ang. renlighed har I da bemærket øget drikke lyst eller andet, der kan tyde på en urinsvejs- maveinfektion? Hvad siger dr. dyr i øvrigt til problemet med renlighed?

 

I øvrigt velkommen herind :vinken: det er dejligt med endnu en schæfer, dem kan vi ikke få nok af :5up: Har du et foto :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
ja hun er fra april sidste år..

 

Vi prøver at skifte foder.. kan bare ikke helt forstå det for der er ikke noget når vi er ved hende med renlighed.. kun år hun er alene eller om natten og nogen gange vækker hun os..

Inat vækket hun min mand tre gange forsempel

 

 

leger lege som sø og osv med hende og gemmeleg.. noget hun meget gerne vil

 

ja går somrel en lille tur om aften med hende

 

hun bryder sig slet ikke om andre hunde.. bliver meget gal på dem men ellers går det godt når vi er andre steder..

 

______

 

Hvad laver i med hende inden hun skal være alene?

 

Og hvor meget er hun alene?

 

Sover hun sammen med jer om natten?

 

Det er godt du laver søg og gemmelege med hende, hun skal helst have noget arejde, måske kan a9 der er schæfer menneske komme med flere egnede ideer ?

 

Dejligt at i skifter foder, det tror jeg vil være super godt for hende, og som sagt så bliver det sandsynligvis ikke dyrere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...