Gæst Belis Skrevet September 12, 2010 Rapporter Share Skrevet September 12, 2010 Så er det efterhånden noget tid siden vi sidst har lagt en lille opdatering ud.. Lulu er vokset en del, hun er nu 18 uger gammel og fræk som en slagter hund!! :slem: Vores alene hjemme træning er gået helt perfekt og hun kan nu være alene hjemme på alle tider af døgnet og har været alene i op til 8 timer, (dog er hun som regel ikke alene mere end 5). Hun laver ikke den store ballade når hun er alene - kan se at hun har leget med sit legetøj når jeg kommer hjem, men ikke med mors sko eller andre spændende ting. Renligheds træningen er ikke helt på plads endnu - desværre - hun ved godt at man skal tisse udenfor, og gør det rigtig fint hver gang vi er ude, men har fået en idé om at hun skal tisse hver gang min kæreste og jeg sætter os ned for at spise aftensmad, også selvom hun har været ude 5 min inden. Jeg har læst mig frem til at der ikke findes hunde der tisser på gulvet for at lave ballade, men kun dårlige/uopmærksomme ejere - men jeg har altså lidt svært ved at finde et mønster i hvornår hun skal tisse. Hun har sjældent uheld når hun er alene hjemme eller om natten. Men når hun er vågen kommer hun ud med ca 1 - 1,5 times interval, og alligevel sker det ofte at hun laver en lille sø. Jeg siger nej, hvis jeg ser hende sætte sig og løber hen og samler hende op og løber ned med hende, her tisser hun så videre, men jeg skælder ikke ud og roser stadig meget når hun tisser udenfor. Jeg er meget opmærksom på hende, og hun har selvfølgelig fundet nogle bestemte steder i lejligheden som hun foretrækker at tisse, og når hun bevæger sig derhen, plejer jeg at tage hende ned med det samme - medmindre hun lige har været ude.. Men det er altså frustrende at hun ikke er blevet renlig endnu, specielt fordi den sidste hvalp jeg havde var det efter 3 dage, og man kan jo ikke lade være med at sammenligne.. :damn: Er der nogen der har nogle gode råd, eller kan se at jeg gør noget helt forkert?? Vi startede til hundetræning i aug og er snart færdige med begynderholdet, hun er super lærenem til rigtig mange ting og vores træner roser hende meget. Hun er meget morsyg, hvilket gør det rigtig nemt at træne mange ting med hende udenfor, så det er jo helt vildt dejligt. Hun er rigtig god til at lege med andre hunde, og vi har fået rigtig mange hunde venner rundt omkring. I går aftes var vi i Bernstorff parken for første gang - hun blev lidt skræmt først over alt den plads og var simpelthen nødt til at sætte sig helt ned på numsen for lige at kapere alle de indtryk - men så var hun på og hoppede rundt for at lege med alle hunde vi mødte på vores vej, og jeg var bare SÅ stolt af min lille frygtløse baby.. :hjerte: Katten er blevet hendes bedste legekammerat, de leger ofte tagfat, og skiftes pænt til at jage hinanden, det er en fornøjelse at se på. Hun er rykket ud af sengen og sover nu på i sin kurv på gulvet, det har været rigtig nemt, og mere eller mindre hendes eget valg. Så kommer hun når vækkeuret ringer og skal lige op og putte i 10 min inden vi står op, rigtig hyggeligt. Så kort sagt, så går det rigtig godt her, lige med undtagelse af renligheds træningen.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 12, 2010 Rapporter Share Besvaret September 12, 2010 Hvor lyder det godt, det virker da til at være en nem hvalp, I har fået jer. Mht. renlighedstræningen synes jeg, at det lyder til, at I gør det helt rigtige. I skal bare være tålmodige. :blink: Det er meget normalt, at en hvalp på 18 uger ikke er renlig endnu, og der kan sikkert godt gå et stykke tid endnu, før hun er helt renlig. Må vi ikke se billeder af hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Belis Besvaret September 13, 2010 Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 Okay, det lyder godt altså at det er meget normalt :blink: Hun havde faktisk kun et uheld i går, selvfølgelig 5 min efter hun havde været nede og tisse, syntes hun lige hun skulle igen - men det var det eneste i går, så begynder at krydse for at der er lys for enden.. :hmm: Jo selvfølgelig må I se billeder, jeg får taget nogen nye af hende i dag og sætter ind.. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 13, 2010 Rapporter Share Besvaret September 13, 2010 Husker I for øvrigt at vaske med rodalon, der hvor hun tisser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts