Hop til indhold

slimet spyt


Gæst Trisse
 Share

Recommended Posts

Hej.

 

er der nogen af jer der har oplevet at jeres hund har kastet slimet spyt op ?

bella har lige gjort det.

hun har sovet hele morgen og hun har ikk spist noget idag, men ellers er hun frisk som hun plejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det har jeg oplevet, og i vores tilfælde skyldes det problemer med halsen/lungerne og er ligesom når vi andre hoster slim op. Så Bella har højst sandsynlig hostet så voldsomt at hun er endt med at kaste op.

 

Hvis det forsætter, så ville jeg nok kontakte dyrlægen. Men hvis det kun er denne ene gang, og hun spiser i løbet af dagen, så vil jeg nok bare tro at hun har haft lidt slim i halsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså haft flere hunde, der har kastet lidt slim op om morgenen inden de har fået noget at spise...

 

Det er ikke sikkert, at det betyder noget...

 

Du skriver, at din hund ikke har spist noget...

Plejer hun at få mad om morgenen? Og har du prøvet at give hende en lille smule?

 

Med mine hunde har jeg haft indtryk af, at de nærmest har haft lidt kvalme af sult.

Det er træls, -for en hund har selvfølgelig ikke lyst til at spise når den har kvalme.

 

For mig har løsningen været at forsøge at undgå at min hund bliver for sulten. Altså jeg fodrer flere gange om dagen, og sidste lille måltid så sent som muligt.

 

Men det kan da være noget andet med din hund, så det er nok meget godt at dyrlægen kikker på hende.

Hvis han ikke finder noget galt, så kunne du prøve at give flere små måltider. Og det sidste sent om aftenen.

 

--Det KAN også være første tegn på den onde hjerte-lungeorm...

--Så skal du have samlet tre lorte med mindst 6 timer imellem. Du kunne for en sikkerheds skyld samle en i dag og en i morgen formiddag. Så mangler der bare én, og så kan du aflevere til dyrlægen allerede onsdag og få svar i løbet af et par dage. Altså i denne uge. Hvis dyrlægen mener at det kan være sådan noget..

--Hvis dyrlægen i morgen finder ud af, at det er noget andet, så kan du jo bare smide lortene ud når I kommer hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja jeg plejer fodre hende morgen middag og aften.

men hun sover rigtig længe så hun spiser først ved en 12 tiden men i morges var hun rigtig træt (selvom hun falder i søvn ved 23 tiden og sover hele natten) og hun gad ikk spise før kl 14.

dyrlægen sagde jeg skulle tag en lort med så nu må vi se hvad han siger imorgen :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Én lort er ikke nok hvis det er hjertelungeorm..:shock:

 

Selv tre kan være for lidt..

 

men du kan jo være heldig at det er ganske almindelige orm. Så skal der bare en ormekur til..

 

Men det lyder osse som om det kunne være fordi hun ikke passer sine spisetider... Hvis der går for længe over normal spisetid, så er det at der kan opstå lidt "sult-kvalme".. Så bliver der gylpet lidt slim om nogle gange..

 

Hvordan har hun det med løbetider?

Hvornår har hun sidst været i løbetid? Eller er hun steriliseret?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...