Hop til indhold

Hmm gider han ikke hans foder?

Gæst m.m.m.m
 Share

Recommended Posts

Alfred hentede vi i onsdags og han fik royal canin med derhjemme fra hvilket vi jo så er fortsat med men gider han spise det? Nææh nej! Han går en sjælden gang han og snuser lidt til det og er vi (eller han) heldig snupper han en enkelt men ikke mere! Men han virker sulten og når jeg laver ris med kylling (han har lige haft maveproblemer så derfor) spiser han på livt løs. Kan det være han ikke gider det foder han ellers plejer at spise eller hvad?:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alfred hentede vi i onsdags og han fik royal canin med derhjemme fra hvilket vi jo så er fortsat med men gider han spise det? Nææh nej! Han går en sjælden gang han og snuser lidt til det og er vi (eller han) heldig snupper han en enkelt men ikke mere! Men han virker sulten og når jeg laver ris med kylling (han har lige haft maveproblemer så derfor) spiser han på livt løs. Kan det være han ikke gider det foder han ellers plejer at spise eller hvad?:vedikke:

Bløder i det op i lidt vand? Evt med en sjat a38 oveni...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal ærligt indrømme jeg ikke har så meget forstand på kræsne hunde (har en labrador :cool:), men kan i evt få noget i ham hvis det er i en aktivitetsbold eller lignende?

Jeg ville måske også overveje at skifte foder, men der skal man vel helst lave et gradvist skift for ikke at give dårlig mave :hmm:

Der kommer sikkert nogle folk med mere forstand på den slags inden længe :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det har vi gjort og det røre han SLET ikke! Har overvejet om man måske skal prøve forskellige mærker, men forstår det ikke når det nu er det han altid har spist!

Elvis er heller ikke særlig glad for tørfoder. Vi har prøvet lidt forskelligt og da han i sommerferien blev passet nogle dage hos opdrætteren prøvede hun yderligere et par mærker, men tørfoder er bare ikke noget, han jubler over. Han spiser det da, men han kaster sig aldrig over madskålen så snart den bliver fyldt op.

Så måske er Alfred ligesådan. Elvis kan forøvrigt heller ikke fordrage blødgjort/vådt tørfoder. Til gengæld glider det meget nemmere ned, hvis vi har blandet f.eks. lidt tun i. Bland det godt i, så det ikke er store stykker, han nemt kan pille fra tørfoderet. I denne uge har jeg prøvet med kippers i stedet for tun og dét er også et hit :-D Han har spist op både morgen og aften 2 dage i træk og endda med det samme maden kom frem - det er et særsyn herhjemme :-D

Redigeret af MissMilladk
Huskede lige din hunds navn forkert, sorry
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja har også i dag bladet lidt tørfoder i hans kylling/ris men når jeg nu kigger ned i skålen er det ris og tørfoder der er tilbage! han er sq ikke dum. hehe

Ja kan da være det bliver enden på det men syntes are det ville være nemmere hvis man ikke skal være afhænig der skal noget andet i hver gang. Har læst nogle tråde men at man evt kan prøve at ligge lidt ud på gulvet, det trr jeg jeg prøver i morgen .

Men kom meget gerne med flere gode råd.. tak tak tak:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja har også i dag bladet lidt tørfoder i hans kylling/ris men når jeg nu kigger ned i skålen er det ris og tørfoder der er tilbage! han er sq ikke dum. hehe

Hehe, så har du en klogere hund end mig :mrgreen: Elvis kan endda finde på at gå hen til madskålen og kigge: "Æv, kun tørfoder, det gider jeg ikke". Så smider jeg ét (1!) stykke et-eller-andet i og så spiser han op :shock:

Men ellers ja, prøv at smide det på gulvet, i en aktivitetsbold (som skipper nævner), en kasse (f.eks. en tom mælkekarton m/flere huller i) eller lign.. Måske synes han det er langt sjovere at arbejde sig til føden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine råd kan sikkert ikke bruges - da jeg har meget madglade beagler. Man skal bare rasle med foderet så står de der alle 3.

Jeg har dog for at variere det brugt at have gang i 3 forskellige typer foder. Det gør at hundene ikke kører sur i det hvis de "kun" får en slags - det giver variation og andre smags oplevelser.

Generelt er jeg ikke tilhænger af at blande noget i foderet - dog kan jeg godt se ideen i det. Mine får også hver dag lakseolie på deres foder - jeg blander dog aldrig rigtig mad i deres foder - får de noget - en rest kylling eller andet så får de det ved siden af enten som søge arbejde eller lign.

Skipper-Odense anbefaler en aktivitets bold - det kunne være en god ide eller en ½ l. sodavandsflaske hvor han skal arbejde for at få foderet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst AnetteBell

Står i samme problem som dig ..

Jeg hentede min bell sidste fredag,

og der fik jeg også det fodder med hun spiste der .:fornaermet:

- problemet er bare hun heller ikk rører det ,

men jeg snyder hende lidt ved at putte ganske lidt tun i,

og så nogen gange noget lakseolie , så spiser hun rup og stub..

:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites