Hop til indhold

vi skal ha hund


Gæst line_90
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

 

min kæreste og jeg er ved at undersøge de forskellige racer fordi vi gerne vil have en hund.

 

Vi er nu nået frem til en Bichon Havanais og vil derfor gerne spørge jer om der er noget ved denne race man skal være opmærksomme på?

 

 

har denne race nogle farlige sygdomme el. lign...

 

 

og så spørger min kæreste om denne racer snorker ;)

 

 

 

mange hilsner herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke, at det ligger til racen at snorke - det er vist mest noget, der er typisk for de fladnæsede racer som f.eks. mops og fransk bulldog. :blink:

 

Jeg kender ikke så meget til havaneserne (udover at alle dem, jeg har mødt, har været skønne hunde ;-)), men hvis jeg var jer, ville jeg kontakte racerepræsentanten (skakset fra Klubben for små selskabshundes hjemmeside):

 

Bichon Havanais

Peter Frederiksen

Aldersro 6

4681 Herfølge

Tlf. 40 56 37 62

[email protected]

 

Suppleant:

Grethe Clausen

Tlf. 7471 1480

[email protected]

 

Du kan også læse mere om havaneseren på klubbens hjemmeside, de har en fin beskrivelse:

 

Bichon Havanais

 

Ellers har Freudika, der er bruger herinde, en havaneser, så du kan evt. sende en PB til hende, hvis hun ikke ser denne tråd. :-)

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, tror at Sonja77 har svaret ret godt på det.. :mrgreen:

 

Jeg synes også, at I kan tage på en udstilling og møde hundene, samt snakke med opdrættere der.

 

Jeg ville også foreslå, at I kunne tage ud og besøge en opdrætter, som opdrætter havanesere. For en god opdrætter, vil gerne have besøg af eventuelle hvalpekøbere, uden at forvente, at de køber en hvalp ved første besøg. --- Men det er farligt, for man ender bare med at forelske sig i hundene, selvom man kun kommer for at kigge og spørge:lun:

 

Mht til snorken.. Det er nok mere pålideligt, hvis man hører det fra en havaneser ejer. Men jeg har en Löwchen, -en race, som er i familie med havaneseren-, så de har lidt samme snudeparti og vores hund snorker ikke:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine spaniels har god længde på snudeskafterne, og der kan godt hives torsk i land i ny og næ!

 

Så vidt jeg kan se afhænger det noget af hvordan de ligger - og så er den gamle blevet noget værre til det med årene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har svaret dig under din tråd Bichon Havanais her i debatten.

 

Med hensyn til snorken - så er der aldrig nogen garantier. Alle mine beagler snorker - den ene mere end den anden - faktisk snorker de mere end min mand tilsammen og det siger ikke så lidt :lol:

 

Jeg syntes faktisk det er hyggeligt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej igen alle sammen hvor i bare fantastiske og nogle gode var :D

 

ja vi glæder os rigtig meget til vi skal have en lille hvalp i huset.

 

mine forældre har selv en cavalier king charles spanien og han snorker... men det er vidst noget med en løs ganeflap har dyrlægen sagt :S men ved ikke om det er sådan for alle hunde som snorker? eller om det er næsepartiet for en cavalier har jo ikke et helt lang snude..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...