Hop til indhold

Luna er mørkeræd

Lonny
 Share

Recommended Posts

Vi var til træning i går, og nu er vi kommet så langt hen på efteråret at det er begyndt at blive mørkt imens vi træner. Og man kunne tydeligt se på Luna at hun absolut ikke brød sig om det, selv træneren spurgte hvorfor hun var så duknakket...

Hun var meget obs, stiv i kroppen og ville ikke lege med Møffe, hun begyndte at miste interessen for godbidderne og var i det hele taget bare fuldstændigt opslugt af at holde øje med alle skyggerne. Hun virkede ikke panisk eller sådan rigtig bange, bare meget agtpågivende og lettere urolig.

Kan jeg gøre andet end at sørge for at vi kommer ud efter mørkets frembrud og får en masse hyggelige oplevelser? Og kan jeg være så heldig, at det bare er en del af hendes unghunde periode (spøgelsesalderen), og at det derfor vil gå over af sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, han var også noget trykket, og reagerede ved lyde og hurtige bevægelser, så jeg tror bestemt også at han var lidt mørkeræd i går :ae:

Ja - eller også er min mistanke korrekt - at hans øjne faktisk er dårlige og det kniber med at se.. han kan nemlig heller ikke gribe noget hvis det foregår i dæmpet belysning - men nu er han temmelig dårlig til at gribe generelt. :stupid:

Så det er bare sådan en mavefornemmelse - jeg har ikke noget konkret at have det i :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - eller også er min mistanke korrekt - at hans øjne faktisk er dårlige og det kniber med at se.. han kan nemlig heller ikke gribe noget hvis det foregår i dæmpet belysning - men nu er han temmelig dårlig til at gribe generelt. :stupid:

Så det er bare sådan en mavefornemmelse - jeg har ikke noget konkret at have det i :vedikke:

Men mavefornemmelser viser sig desværre ofte at være korrekte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er PRA et problem for Amstaffer?

Hvis en med en Löwchen fortalte mig at hendes hund var mørkeræd/natteblind så ville jeg straks tænke PRA

Ikke så vidt jeg er informeret.

Hun kan også godt se tingene, men hun kan ikke genkende dem og bliver derfor ængstelig. Men hun er jo kun 1,5 år, og i vinters blev hun jo stort set holdt indenfor pga. sygdom, så dette er egentlig første gang at hun sådan rigtig oplever mørke uden for sin egen have, så jeg tror mere at det er det at tingene ser anderledes ud i mørke der gør hende nervøs.

Link til indlæg
Del på andre sites