Gæst JulieHansen Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 :damn:hold da kæft, jeg er så træt af ham lige nu!! - jeg har en hvalp på 6 mdr. og jeg var til hvalpetræning for to dage siden og det eneste han bestiller er at gø af hundene og trække som en gal! - der hjemme går der HEEEEEEELT fint, men så snart han ser træningspladsen, ved han godt hvad der skal ske. For to dage siden havde jeg bare lyst til at tude og give ham gratis væk!! ALLE andre hunde gøre, det så godt, og følger efter deres ejer, men nææ nej mig, er den eneste som slæber sig af gulvet.. nogen der har nogle forslag på hvad jeg kan gøre, da jeg er GODT træt af det. har prøvet af, godbidder i hundredvis, legetøj - forskellige. & han får kun mad om morgen når vi skal til træning, så han ER sulten, men jeg fatter det helt seriøst ikke!:megaked: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 Hvad race er han? Sandsynligvis går han igennem en modningsfase lige i øjeblikket -også kendt som teenage alderen :blink: Har din træner ikke nogle råd til hvordan I kommer igennem den periode? Og så lad være med at samligne dig selv og din hund med alle andre på holdet, det kan du ikke bruge til noget positivt, og jeg vil garantere dig at de også har deres egne problemer :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 japansk spids - han har været sådan siden vi begyndte og det var omkring de 4½. at jeg skulle prøve at disthere ham med legetøj, har prøvet virker ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 japansk spids - han har været sådan siden vi begyndte og det var omkring de 4½. at jeg skulle prøve at disthere ham med legetøj, har prøvet virker ikke. Ok, enten så er det du prøver at distrahere ham med, ikke spændene nok, og ellers så må din træner have nogle andre råd, hvis det første ikke virker Det jeg nok selv ville prøve at gøre, var at holde mig på så tilpas lang afstend af de andre hunde, som din hund kan kapere, uden at gå i selvsving, træne en masse kontakt øvelser og rose massivt for at han holder sig i ro og holder fokus på dig, og så gradvist rykke nærmere og nærmere på de andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 hvad gør du når han gør og ter sig? skælder du ud- beder du ham at tie og hvad så? hvordan er træningen startet- har der været nogle negative ting- kan han være stresset? har din hundetræner nogen viden om spidser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst JulieHansen Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 hun har en selv, mener jeg. når han gør, trækker jeg kan tilbage og siger nej og hvis han bliver ved sætter jeg mig ned og siger nej og prøver at stoppe ham! Nej, han kommer ind og hilser på nogle hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 Sådan gjorde Laki også de første to gange til træning, og træneren hjalp overhovedet ikke, så vi var nødt til at afbryde træningen for at det ikke skulle gå ud over de andre hunde og tage hjem. Det eneste han ville var at hilse på de andre hunde, g der var ingen kontakt til ham. Men okay, vi havde så også kun lige haft ham et par dage, så han var noget bims i hovedet, mildest talt. Men det vi gjorde var at lære ham at han ikke skal hilse på andre hunde. Så han fik faktisk ikke lov til at hilse på andre hunde, når vi var ude og gå, men kun ved arrangerede playdates i haven. Det var i håb om at lære ham at være ligeglade med hunde, han mødte. Om det var det, der gjorde forskellen, eller om han bare faldt mere til ro, ved jeg ikke, men der har ikke været nogen problemer siden. Nu får han selvfølgelig lov til at hilse på andre hunde på gåturene, hvis vi er i humør til det, men i den periode måtte han ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spix Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 jeg synes det er en god ide at lære ham han ikke må hilse medmindre du giver lov - jeg bruger også konsekvent hilsekommando - så det er mig der bestemmer hvem vi taler med(jeg siger også sur hund- til de hunde jeg aldrig vil have han får kontakt med) - ideen for mig er at flytte hans fokus fra andre hunde til mig - altid. jeg synes det er mærkeligt at træneren ikke har hjulpet dig. men jeg synes du skal finde ud af hvad hun vil forhandle med klikker? røde bøffer? leverbidder? tun guf hun må have noget der kan få hende til at tikke. så ville jeg når hun gør, bare sige nej og gå væk fra de andre hunde samtidig med du bruger kontaktøvelsen og gå pænt med konstant fodring af godbider når hun gør det godt. hele tiden godbid for godt og ignorering af det du ikke vel. Måske du skal være mere ivrig og hoppende og jublende i kontaktøvelsen hvis nu du kan være 100 meter fra de andre hunde uden hun gør- så start der,lav øvelserne -positiv forstærkning- masser af ros godbider mv når det går godt rykker du 10 meter tættere på gør hun rykker du tilbage til 100meter osv derudover er det vigtigt at hun er velstimuleret - møder andre hunde ved andre lejligheder- er tryg- mentalt udfordret mv mv. mød op med en balanceret hund.rd og går det helt galt for dig, så overvej at find en dygtig adfærdsbehandler og få seriøs hjælp- ja det er dyrt , men det vil spare dig for meget stress resten af hundens levetid, hvis I får det klaret nu :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 Læs evt. denne tråd, der er flere gode råd til, hvad man kan gøre med en hund, der gør og bare vil snakke med de andre hunde til træning: http://www.hunde-forum.dk/lost-snak/18917-en-hund-med-meget-lyd-pa.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts