Gæst Maltebk Skrevet September 15, 2010 Rapporter Share Skrevet September 15, 2010 Man må vel godt lige lave en Argh!-tråd, for lige at komme af med lidt frustrationer (selvom det vist er helt normale hvalpe-problemer!). Milton på lidt over 3 måneder er på alle måder en sød hund! Men så er der lige de der Argh!-ting.. Det med at være alene hjemme i soveværelset (det eneste fornuftige sted i lejligheden han kan være) har medført følgende: 1. Han væltede vasketøjskurven og bed noget af tøjet i stykker 2. Han bed hul i sengetøjet 3. Han har næsten bidt sengebenet over! 4. Han har fundet ud af at pive når han skal ud og gøre sit. MEN alligevel gør han det nogle gange indenfor uden at give tegn! Derudover: 4. Han har slugt en ørering, fordi han blir så glad for at se en, så når man tar ham op, så kan han ikke styre sig selv (derfor venter vi nu lidt med at tage ham op, indtil han falder lidt til ro)! 5. Han bider virkelig i alting indenfor! Tæpper, gulvtæpper, bordben, hjul etc! 6. Når man går tur med ham i parken vil vi selvfølgelig gerne lade ham løbe løst når der ikke er andre. MEN når han ser en fugl/and/en anden hund/andet dyr så er han bare ikke til at styre! Han løber lige præcist som det passer ham, og er ikke til at kalde til sig. Det hjælper ofte at begynde at gå den modsatte vej, men det nytter ikke noget, hvis han er på vej ud på vejen! Igen, han er verdens dejligste hund, og han er jo stadig en lille hvalp, men man har vel lov til lige at synes det er en lille lille smule træls en gang imellem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 jo det er fint, bare husk at træne så i slipper for det :blink: alene hjemme træningen går da ikke godt i hvert fald.. men bare ud med det, nogle gange for man nyt energi af at dele... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 :ae: Bare rolig, det går over. Ligeså langsomt uden du tænker over det. Lige pludselig en dag kommer du til at tænke på at "hov, det er da egentlig længe siden, han har bidt noget i stykker", eller "det er jo forresten blevet meget nemmere at hilse, når han kommer hjem". Det bliver langsomt men sikkert bedre, men det er aaargh indimellem så længe det varer, I know! (den sidste smiley kan jeg kun lave nu, fordi jeg har efterhånden har hvalpetiden på afstand :blink:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret September 15, 2010 Rapporter Share Besvaret September 15, 2010 Man må vel godt lige lave en Argh!-tråd, for lige at komme af med lidt frustrationer (selvom det vist er helt normale hvalpe-problemer!). Milton på lidt over 3 måneder er på alle måder en sød hund! Men så er der lige de der Argh!-ting.. Det med at være alene hjemme i soveværelset (det eneste fornuftige sted i lejligheden han kan være) har medført følgende: 1. Han væltede vasketøjskurven og bed noget af tøjet i stykker 2. Han bed hul i sengetøjet 3. Han har næsten bidt sengebenet over! 4. Han har fundet ud af at pive når han skal ud og gøre sit. MEN alligevel gør han det nogle gange indenfor uden at give tegn! Derudover: 4. Han har slugt en ørering, fordi han blir så glad for at se en, så når man tar ham op, så kan han ikke styre sig selv (derfor venter vi nu lidt med at tage ham op, indtil han falder lidt til ro)! 5. Han bider virkelig i alting indenfor! Tæpper, gulvtæpper, bordben, hjul etc! 6. Når man går tur med ham i parken vil vi selvfølgelig gerne lade ham løbe løst når der ikke er andre. MEN når han ser en fugl/and/en anden hund/andet dyr så er han bare ikke til at styre! Han løber lige præcist som det passer ham, og er ikke til at kalde til sig. Det hjælper ofte at begynde at gå den modsatte vej, men det nytter ikke noget, hvis han er på vej ud på vejen! Igen, han er verdens dejligste hund, og han er jo stadig en lille hvalp, men man har vel lov til lige at synes det er en lille lille smule træls en gang imellem Selvfølgeligt må man lave en arrgh-tråd, lavede selv mange indlæg i lignede karakter, da Pajko var mindre.. Så lige lidt :ae: og forsikring om det nok skal blive bedre først.. 1-3: lyder som om han ikke er tryg ved at være alene hjemme, synes jeg. Hvor lang tid er han alene hjemme til hverdag? 4: Hvis I forsætter med at tage ham ud, når han piver skal han nok blive renlig.. Pajko havde også uheld, selvom han de fleste gange, han skulle noget, pev.. 4: God idé at give han lov til at falde til ro inden I tager ham op. 5: Giv ham en masse tyggeben, gulerødder og lign. Han er jo ved at skifte tænder og gummerne klør... 6: Har I overvejet at købe en meget lang linie (20 m - ikke flexi), som han kan løbe i. Så er følelsen af frihed der for ham, men han risikere ikke at blive kørt ned.. Håber mine svar kan hjælpe lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene v. Besvaret September 16, 2010 Rapporter Share Besvaret September 16, 2010 Vil slutte mig til koret, det bliver bedre med tiden og træning:ae: Min Bella bliver 1 år på lørdag og jeg begynder så småt, at glemme hvalpetiden, men når jeg læser indlæg som dine, husker jeg igen. Det er bare en hård tid, for man starter jo helt fra bunden. I starten er det lidt som om, at man bare giver og giver, mens man ikke får særligt meget tilbage og man kan have øjeblikke, hvor man tænker, om det er alt arbejdet værd. Men for et par måneder siden, sad jeg pludseligt og kiggede på min hund og så et nyt billed af hende. Alt mit arbejde var lykkes og alt belønningen kom og Bella giver mig så meget tilbage nu. Sådan bliver det også for dig, men der skal lige lidt hårdt arbejde til først.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret September 16, 2010 Rapporter Share Besvaret September 16, 2010 Jeg har det også sådan med Den sorte hævner. Jeg tager mig i at sidde og se på ham og tænke: Det har jeg sgu da gjort helt godt. Han har bestemt ikke været nogen engel. Nedbrydningen af hele entréen startede tidligt. Derefter soveværelset. Så var der lige det med at lystre, som bestemt ikke faldt i herrens smag. "Se mig. Jeg er verdens navle" opfattelsen har han stadig lidt af, men han er faldet helt godt ud. Sørg for at have noget hunden kan bide i. Som der blev sagt, så skifter hunden tænder. Alene hjemme træning har vi trænet igen og igen og igen og igen ..... Man kan være heldig hunden forstår det hurtigt, og forstår man kommer hjem igen. Eller man kan, som os, være uheldige og skulle ud og købe en kæmpe spand spartelmasse. En dag så er den der Vores tisse med mere træning gik over al forventning. Han var renlig efter 4 dage i huset. Hver gang han havde været i nærheden af sin mad eller sit vand, så tog vi ham ud. Når han tissede sagde vi "tisse" og roste ham. Han kan tisse og lave med mere på kommando. Det er ikke noget vi bruger i hverdagen, men meget rart når vi skal ud og køre langt. Du skal se, der går ikke lang tid før din hund ikke tisser indenfor mere eller bider i "fy"-tingene. Held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret September 17, 2010 Rapporter Share Besvaret September 17, 2010 Jeg sidder med Arnold nu og tænker "er det normalt at han er sød når han sover og træls når han er vågen?" Hvis man vil interagere med ham, så bliver man tygget i med sylespidse små tænder.. så må man bruge hans energi på lidt klikker-træning og ellers ud og opleve verden.. så sover han et par timer et par gange om dagen. Men jeg sidder med en følelse af at jeg ikke kan lave noget med ham som ikke er gåtur eller luftning.. så det er dér mit "argh!" er lige nu tror den ene ting udskifter den anden, indtil alt er prøvet af.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene v. Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Jeg sidder med Arnold nu og tænker "er det normalt at han er sød når han sover og træls når han er vågen?" Hvis man vil interagere med ham, så bliver man tygget i med sylespidse små tænder.. så må man bruge hans energi på lidt klikker-træning og ellers ud og opleve verden.. så sover han et par timer et par gange om dagen. Men jeg sidder med en følelse af at jeg ikke kan lave noget med ham som ikke er gåtur eller luftning.. så det er dér mit "argh!" er lige nu tror den ene ting udskifter den anden, indtil alt er prøvet af.. Sådan havde jeg det også, puh det var dejligt, når Bella sov. Det er en af perioderne. Den første periode er man bare SÅ glad for sit lille vidunder og jubi, når den er vågen. Men det er hårdt,at have hvalp og efter et par uger, bliver man noget træt. Man giver og giver og den lille hvalp og en selv skal lære, at gøre så mange nye ting. Er du alene med Arnold? Det lyder som du trænger til en fridag, måske en anden kunne passe ham, bare en dag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret September 18, 2010 Rapporter Share Besvaret September 18, 2010 Er du alene med Arnold? Det lyder som du trænger til en fridag, måske en anden kunne passe ham, bare en dag. ja, er delvist alene med ham. Min kæreste og jeg har ham sammen, men vi bor ikke sammen, så når han er her, så hjælper han med at lufte og aktivere og sådan noget. Jeg ser min tid på Uni som min "fritid" Kan mærke lettelsen når jeg tager afsted om morgenen: "aah, 4 timers undervisning, uden hund, uden tisse-uheld.. :klap:" Men så skynder man sig jo alligevel hjem til ham når man har fri :hjerte: ved ikke om jeg decideret har brug for en fridag, men det hjælper i hvert fald at andre også har haft det sådan, for sidder jo og bliver bange for at jeg glemmer at være social med min hvalp, men det er lidt svært når han bare vil gumle med sine skarpe tænder! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts