Hop til indhold

Allergi???


Gæst Bettina H
 Share

Recommended Posts

Gæst Bettina H

Hej..For at starte ved starten, så købte vi, min kæreste og jeg, en Golden retriever d. 12/ 6 i år. En dejlig lille hanhund :-D. Han har hos opdrætter fået Aktiv hvalpe foder, vi fik 15 kg med hjem til ham. Vi har på forhånd købt 2 kg af Pedigree hvalpe foder, med kylling og ris.

 

Da det lille pus, Cæsar, som han hedder, bliver ca 11 uger begynder han at klø, vil lige sige, han er ikke begyndt at få af pedigreen endnu. Jeg ringer til vores dyrelæge.. og får at vide han skal have en loppekur. Det får han, men det hjælper ikke rigtigt, alt bliver vasket og sprøjtet, men det klør stadig.

Han begynder at få af pedigreen, selvfølgelig i en blid overgang fra Aktiv til pedigreen. jeg læser mig frem til at From Familie er godt, så det køber vi..

Den 9/8 tager vi til dyrlæge med ham, der er han sat helt til med røde knopper i lysken, som han "snasker" så meget i at det små bløder. Han kommer på 8 dages penicillin, han er færdig d. 17/8, det er så slemt at vi må tage afsted igen den 25/8, får 12 dages penicillin kur + diæt foder med and + en ny kur mod lopper og alt muligt andet.Da Cæsar har fået piller i 10 dage vil dyrelægen gerne se ham igen, for at se hvordan det ser ud. Han får da lige piller til 8 dage mere.Ialt 20 dage på penicillin, kanon.

I tirsdags var han så færdig med de mange piller...7-9-13, han har ikke fået røde knopper endnu, men hold op hvor han "snasker", vi stopper ham, når vi kan.

Jeg vil høre jer ad, om der er nogle der har nogle gode råd til, hvad vores lille hund kan fejle...??? Han er 5 mdr på lørdag.d.18/9, dyrelægen snakker om at det er en " børne" sygdom, som hun håber at han vokser fra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh hvor er det synd for det lille pus :megaked:

 

Det du beskriver kender jeg alt for godt - min første hund (dalmatiner) havde noget i samme stil. Han slog også ud i lysken - senere på ryggen også, samt i ørerne. Vi prøvede alle mulige slags foder uden det hjalp og vi fik ham så testet via blodprøve. Det viste sig at han var multiallergisk - det var stort set næsten alt han reagerede på. Værst var det med foder allergien som talte alt korn, ris, kylling, majs, soja.

 

Jeg håber ikke det er sådan i jeres tilfælde og at han vil vokse fra det som dyrlægen siger - men jeg ville få det ordentlig undersøgt inden det tager overhånd - lad være med at eksperimentere - men forlang at han bliver testet for alt - så I kan sætte ind med den rette behandling og den rette foder type.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pongo var vist omkring 1 års tid da han blev testet !

 

Det kan jo også være andre ting han reagerer på- som han inhalerer f.eks.

 

Min Pongo kunne f.eks, ikke tåle menneskeskæl, sisal, kapok - han var også overfølsom for alle løv fældende træer - så listen var meget lang.

 

Men godt at dyrlægen er opmærksom på det - skulle det vise sig at han har allergi - så kan man vaccinere for noget af det

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...