Hop til indhold

Der fløj hjertet sq helt op i halsen!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Gik lige en aftentur med Møffe og det var nu ganske hyggeligt! Da vi om ned i parken var der desværre kun den store forelskelse, Ronja, til stede - og det går ikke, for Møffe bliver heeeelt vildt glad :ivrig: og meget snuseglad :snusendehund: Og vil faktisk bare hen til hende hurtigst muligt :hundifart: Og det synes damen jo selvfølgelig ikke om og lillemanden forstår jo ikke hendes alt for søde måde at fortælle det på...

 

Så hundene fik ikke lov til at hilse og vi gik hver vores vej. Der kom så en maaaasse biler ned i parken på et tidspunkt, om det var parkbetjente eller politiet ved jeg til stadighed ikke :vedikke: Men tog i hvert fald Møffe i line og forlod parken og så gik vi lidt af villavejene, for så at dreje ned i parken igen, da vi havde gået et godt stykke rundt. Nu var den så helt tom, der var hverken mennesker, hunde eller biler. Så Møffe kom løs igen, det er jo heldigvis ikke så mørkt, at man intet kan se og han havde også blinkende halsbånd på. Og han opfører sig selvfølgelig som han plejer, temmelig lydig og går ikke mere end en 10meter væk fra mig. Kalder på ham her og der og han kommer og får sin obligatoriske godbid :mums: Og så smutter han lige ud og snuse og kigge lidt igen. På et tidspunkt kan jeg så se, at han går ved nogle hjulspor efter en af bilerne og det skulle der jo ikke være nogen ben i, mente jeg. Men der tog jeg fejl. Møffe så et af sporene, blev jublende og stak snuden i - og spurtede afsted som jeg aldrig har set ham spurte før! :shock: Det var så det dundrede, når hans poter ramte jorden :shock:

Mit hjerte flyver selvsagt HELT op i halsen, men tvinger mig selv til at tage det lidt med ro først og se, om han ikke snart satte farten ned istedet for at løbe panikslagent efter ham og måske få ham til at løbe endnu mere - hvormed det også går op for mig, at han selvfølgelig tror, at det er et spor :damn: Og han tror, at der ligger noget kallun, indmad, kød, tørret fisk eller whatever forenden :shock: Da vi trænede spor i vinters, lå der jo sne over det hele, så han lærte til dels at gå på synet og græsset har også været trampet lidt fladt her i sommers, når jeg har husket at træne :lol:

 

Heldigvis satte Møffe hurtigt farten ned, det var dog trods alt lidt for hårdt for ham åbenbart og jeg kunne så gå op til ham. Det kom så til at gå temmelig tjept, for ikke så forfærdeligt langt fremme var der kommet en dinglende lygte - hund på vej :lol: Jeg fik så fat i ham, da han fint havde fulgt sporet en 100meter med sving und alles (han kom jo selvfølgelig ikke når jeg kaldte, ikke med udsigt til lækker kallun - så kan en bette frolic-godbid godt pakke sammen :blink: ) og så line på.

 

Hunden, der kom, var så en af vennerne, så han fik lige hilst på Sveske (som han hedder), inden vi gik hjem - jeg gættede på, at han vist havde fået forbrændt hans overskudenergi på daværende tidspunkt :mrgreen: Tror ikke bildæk er det letteste at opspore :lol:

 

Møghund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi giver han dig dårlige nerver....:mrgreen:

 

En beeeeette smule :mrgreen:

 

Aiie..... her går Møffen et perfekt spor og det eneste du kan, er at panikke og så aflevere en frolicer! Tsk-tsk! :roll::lol:

 

 

Jeg synes han er dygtiig :klap:

 

Jeps, rigtig genialt! :lol: Meeeen, han skal nu kun gå spor, når mor beder ham om det :fyfy:

 

Men nu dejligt, at han ellers er inde i en helt artig og lydig periode :mrgreen: Og nu har jeg sagt det tre gange til tre forskellige, så nu må den blive jinxet... Det har den gjort ved første ytring alle de andre gange :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene v.

 

Men nu dejligt, at han ellers er inde i en helt artig og lydig periode :mrgreen: Og nu har jeg sagt det tre gange til tre forskellige, så nu må den blive jinxet... Det har den gjort ved første ytring alle de andre gange :lol:

 

Jeg var også begyndt, at prale af 100% indkald i 2 måneder i træk.

Det blev for meget for Bella og hun besluttede sig for selv, at bestemme om hun ville komme de næste par gange...

 

Man skal vare sin mund:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også begyndt, at prale af 100% indkald i 2 måneder i træk.

Det blev for meget for Bella og hun besluttede sig for selv, at bestemme om hun ville komme de næste par gange...

 

Man skal vare sin mund:stupid:

 

Ja, man skal! Han v ar endnu lydig her til morgenturen, lige bortset fra, da han skulle pooh-pooh - men der bliver han altid døv :vedikke: Nej, mor, jeg kommer ikke nu... Skal lige finde et sted at lade nr. 2!

 

hehe

ja man skal jo aldrig vide sig helt sikker:lol:

 

Nix!

 

Hvor er du heldig at du har en lettere doven hund, der selv giver op efter et stykke tid, tænk hvis det var Luna der havde sat næsen i et spor...

 

Ved heller ikke, om hvor meget han egentlig troede på en godbid for enden - for er overbevist om, at han sagtens kunne have løbet mere! Men jeps, nogle gange er det sq godt med de dovne vuffere!

 

Men det kan da godt lyde som om du skal til at træne lidt spor med ham igen, han lyder da topmotiveret :blink:

 

Absolut, han elsker virkelig at gå spor! Det er bare mor her, der er for dårlig til at lægge dem :stupid: :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Ved heller ikke, om hvor meget han egentlig troede på en godbid for enden - for er overbevist om, at han sagtens kunne have løbet mere! Men jeps, nogle gange er det sq godt med de dovne vuffere!

 

 

 

 

Sandt nok, dovne hunde kan være søde, men du ville dø af kedsomhed, tror jeg!:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...