Hop til indhold

Udstilling vs skue


Recommended Posts

Jeg har fået lidt blod på tanden mht at udstille, jeg vil rigtig gerne nå at udstille mindst én gang til mens skipper er i hvalpeklassen, men med mindre jeg vil til Thorshavn eller Bornholm så er der vist kun 2 muligheder for at nå det, udstillingen i Herning og skuet i Brørup.

 

Brørup passer mig ret skidt og så er der egentlig kun Herning tilbage, men er det fuldstændig åndsvagt at tage en stor udstilling når vi kun har prøvet at udstille én gang :confused:

 

Jeg ved godt vi nok ikke har en jordisk chance for at gå videre, men resultatet tæller vel ikke når han kun er hvalp? Jeg vil naturligvis give det en skalle med ringtræning og træning herhjemme så vi ikke bliver helt til grin, og det gik også rigtig fint i Billund, men ville I turde gøre det?

 

Jeg ved godt hvordan det foregår i ringen så jeg vil (forhåbentlig) ikke blamere mig og irritere de andre udstillere :blink: men jeg er godt nok i tvivl om jeg tør :genert:

 

Jeg vil rigtig gerne høre folks erfaringer med springet fra skue til udstilling...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste minus ved udstillinger er, at det er dyr træning. Men der er ikke noget i vejen for at komme på udstillinger selvom man er utrænet. Så hop da bare ud i det.

 

Hvis du har brug for hjælp, er der flere herinde fra der er behjælpelige - også på dagen. Herning er jo dobbeltudstilling, så alle racer er på begge dage (normalt er grupperne fordelt over weekenden).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg synes bare du skal gøre det:5up:

 

Ikke for at hakke ned på din opdrætter..meeeeeen synes det var en mærkelig kommentar:hmm:... han/hun skulle da tage og bakke op istedet for og tilbyde sin hjælp... og være glad for at du har lyst til at vise hendes/hans opdræt frem og derved promovere hendes/hans kennel.:hmm:

 

Men ja, hop ud i det..:5up:... forskellen er blot er der er flere mennesker, mange flere hunde og ringe... men når du først finder din ring (kom i god tid) så fungerer de jo på samme måde.:engel:

 

Første gang jeg var afsted med Freya var det på en rigtig udstilling.... og vi havde kun været til ringtræning 2 gange forinden... DER snakker vi altså nybegynder:lol:...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bare du skal gøre det:5up:

 

Ikke for at hakke ned på din opdrætter..meeeeeen synes det var en mærkelig kommentar:hmm:... han/hun skulle da tage og bakke op istedet for og tilbyde sin hjælp... og være glad for at du har lyst til at vise hendes/hans opdræt frem og derved promovere hendes/hans kennel.:hmm:

 

Men ja, hop ud i det..:5up:... forskellen er blot er der er flere mennesker, mange flere hunde og ringe... men når du først finder din ring (kom i god tid) så fungerer de jo på samme måde.:engel:

 

Første gang jeg var afsted med Freya var det på en rigtig udstilling.... og vi havde kun været til ringtræning 2 gange forinden... DER snakker vi altså nybegynder:lol:...

 

Ja jeg blev også sådan lidt ærgelig, men tror nu hun skrev det i den bedste mening, altså for at vi ikke skulle få en dårlig oplevelse på en udstilling, men i stedet hygge lidt på skuer først og få lidt erfaring.

 

Hun var i hvert fald pavestolt da jeg smsede kritikken til hende :-D

 

Jeg tror også vi gør det! Det bliver søndag så da jeg skal arbejde lørdag :-D

 

Og så smutter vi til ringtræning i morgen og de næste mange tirsdage! KarinaO mente at skipper bevægede sig som en puddel fordi han gik helt oppe på tæerne for at få fat i det pølsestykker jeg havde i hånden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste minus ved udstillinger er, at det er dyr træning. Men der er ikke noget i vejen for at komme på udstillinger selvom man er utrænet. Så hop da bare ud i det.

 

Hvis du har brug for hjælp, er der flere herinde fra der er behjælpelige - også på dagen. Herning er jo dobbeltudstilling, så alle racer er på begge dage (normalt er grupperne fordelt over weekenden).

 

Det kunne jeg sikkert godt få brug for :-D opdrætter kommer også ved jeg, jeg skal dog lige have tjekket om det er samme dag, jeg kan desværre kun søndag pga arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg siger også bare spring ud i det :-D

 

Som MK101 siger, så er det eneste minus ved udstillinger, at de er dyre lærepenge ved siden af skuer. Og så slapper nogen/mange også mere af ved skuer.

 

Men hvalpe er hvalpe og de opfører sig som hvalpe nu gør :mrgreen:

 

Resultatet tæller jo ingensted, når vi snakker om den alderklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Men så meget dyrere er det jo ikke når der tales om hvalpeklasse... DKK tager 230 kr.. mener jeg.. og skuerne tager fra 160-200 kr... så det synes jeg ikke er så slemt.:engel:

 

Det er straks værere når vi snakker officielle klasser.. 330 kr... og så x 2 som det jo bliver i Herning... pyyyh

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg siger også bare spring ud i det :-D

 

Som MK101 siger, så er det eneste minus ved udstillinger, at de er dyre lærepenge ved siden af skuer. Og så slapper nogen/mange også mere af ved skuer.

 

Men hvalpe er hvalpe og de opfører sig som hvalpe nu gør :mrgreen:

 

Resultatet tæller jo ingensted, når vi snakker om den alderklasse.

 

Ja det med resultaterne beroliger mig meget! :mrgreen: han er heldigvis rigtig god at have med sådanne steder da han bare sidder og kigger rundt og suger indtryk.

 

At han så ikke sover er en helt anden sag :???: bortset fra 15 min i går lige inden vi skulle i ringen :rolleyes: så sov han ikke før vi sad i bilen på vej hjem kl 17 der havde vi været der siden 9.30 :shock: vi havde endda både bur med og sad forholdsvis fredeligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det med resultaterne beroliger mig meget! :mrgreen: han er heldigvis rigtig god at have med sådanne steder da han bare sidder og kigger rundt og suger indtryk.

 

At han så ikke sover er en helt anden sag :???: bortset fra 15 min i går lige inden vi skulle i ringen :rolleyes: så sov han ikke før vi sad i bilen på vej hjem kl 17 der havde vi været der siden 9.30 :shock: vi havde endda både bur med og sad forholdsvis fredeligt

 

Han er stadig ung, så det hele er nyt. Møffe er også først begyndt at sove, efter han er blevet "ældre" :-D Og vi bruger ikke bur ;-)

 

Ellers var det kun når vi var i telt, at han sov.

 

Fnis, og ja, kender godt den der med, at kræene først lægger sig til hvile i sidste øjeblik...! Den er Møffe ekspert til, især når vi er i bilen :mrgreen: Sidder op og skygger for bakspejlet under hele turen undtagen de sidste 5-10min :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...