Hop til indhold

Opbevaring af rosetter


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010
:5up: Jeg synes at det er en rigtig god idé at have rosetterne i rammer - de bliver ikke støvede og de pynter ligefrem :-)

Jeg har tilladt mig at give din idé videre til andre udstillere.

 

Det gør du bare... !!!:engel::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
:oops:I Sverige kan man købe sig fattig i store flotte rosetter :oops:

Så blir det lidt nemmere

 

Da jeg vari Sverige i januar i år, købte jeg en megaflot CK rosette... i lyserød... den var altså så tilpas candifloss agtig at jeg bare måtte eje den.:oops: Der er dog ikke et billede af den, med vedhæfter lige et billede af Freya med hendes høst i sverige i januar - hvor den også ligger der.:engel:

 

IMG04050.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

:oops:I Sverige kan man købe sig fattig i store flotte rosetter :oops:

Så blir det lidt nemmere

 

Fedt på en eller anden måde. Ja, jeg ved kun hvordan de almindelige danske ser ud. Lige så snart de ikke er røde, gule, grønne eller blå, så fatter jeg hat, så I poster bare nogle flere flotte rammer med rosetter, så lover jeg at blive behørlig imponeret :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Fedt på en eller anden måde. Ja, jeg ved kun hvordan de almindelige danske ser ud. Lige så snart de ikke er røde, gule, grønne eller blå, så fatter jeg hat, så I poster bare nogle flere flotte rammer med rosetter, så lover jeg at blive behørlig imponeret :mrgreen:

 

Jeg ved at man i finland kan købe imponerende flotte rosetter op til deres udstilling i december... de er ca. 70cm lange mener jeg...:banan:DE ER FLOTTE!!!.. men det er for INTCH FINCH og NORDCH.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved at man i finland kan købe imponerende flotte rosetter op til deres udstilling i december... de er ca. 70cm lange mener jeg...:banan:DE ER FLOTTE!!!.. men det er for INTCH FINCH og NORDCH.:-D

 

´Amen kæreste Freya ! Er det ikke et fedt, hvad der står på dem ? Forestil dig en roset, der er ca. 70 cm lang. Det er jo det vildeste !!! Øhhhh, man er vel ikke nød til at vinde titlen for at kunne købe rosetten, for så er der liiiiiiiige et "lille" problem :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
´Amen kæreste Freya ! Er det ikke et fedt, hvad der står på dem ? Forestil dig en roset, der er ca. 70 cm lang. Det er jo det vildeste !!! Øhhhh, man er vel ikke nød til at vinde titlen for at kunne købe rosetten, for så er der liiiiiiiige et "lille" problem :mrgreen:

 

Hihi... tror nu godt at man kan købe dem alligevel selvom man ikke er international champ, nordisk og finsk champion... meeeeeen synes faktisk at luften går lidt af ballonen:oops::genert:

 

Her er siden: :: Welcome to Samoyeddogs ::

 

Pssst.. det er faktisk Freya's fars (Joey) rosetter.:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... tror nu godt at man kan købe dem alligevel selvom man ikke er international champ, nordisk og finsk champion... meeeeeen synes faktisk at luften går lidt af ballonen:oops::genert:

 

Her er siden: :: Welcome to Samoyeddogs ::

 

Pssst.. det er faktisk Freya's fars (Joey) rosetter.:klap:

 

Vel gør den så, men hvis jeg nogensinde skal komme til at eje en 70 cm lang roset, må den vist erhverves på anden måde end i ringen. Men flotte er de. Faktisk er de rimelig blærede :klap:og der er vel også en til Freya med den far !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine er totalt hestepige agtige men det er vel tilladt, når man nu ER hestepige...

Vi har også fået et par lange tingester.

 

Jo, men er det ikke det der forskrækkelige med at de blå er første premier ? Der var en eller anden udstilling af hunde, hvor det der med blå og rød gik helt op i hat og briller, men det var før min tid til hundeudstilling....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Vel gør den så, men hvis jeg nogensinde skal komme til at eje en 70 cm lang roset, må den vist erhverves på anden måde end i ringen. Men flotte er de. Faktisk er de rimelig blærede :klap:og der er vel også en til Freya med den far !!!

 

Jeg synes også de er vanvittig flotte, men jeg tror nu alligevel ikke at jeg ville købe dem hvis jeg havde muligheden, for Freya har ikke de titler:megaked:.... men vi arbejder på sagen... stødt og roligt... haha

 

Den lyserøde som jeg omtalte, som jeg købte i Sverige - de havde også en lilla udgave.. en HP rosette.. selvom den varvanvittig flot... faktisk flottere end den lyserøde, så købte jeg den ikke da Freya jo ikke havde fået HP, men CK.

 

Mon ikke at bassen kunne erhverve sig sådanne også...:engel:???

Redigeret af freya3010
tilføjelse
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Nej, nu må det stoppe. Er den orange og røde for BIR ? Jeg troede, at den var noget med en hund, der havde fået et internationalt cert....cacib....ting....noget....:confused:

 

Jep i sverige er orange/rød for BIR og grøn/hvid for BIM... cert er gul/blå...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rød/gul er også BIR, Blå/gul er BIM.... rød/hvid er cert.:engel:

 

Ok og tak for rundgangen. Konklusionen må være, at hvis man begynder at udstille i udlandet, så aner man ikke, hvad man har vundet...eller noget i den retning :mrgreen:

 

Men hvad sker der så efter nytår, når det så bliver de gamle regler igen ? Ingenting eller er der så en hel masse nyt for os, der kun kender de regler der er nu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Ok og tak for rundgangen. Konklusionen må være, at hvis man begynder at udstille i udlandet, så aner man ikke, hvad man har vundet...eller noget i den retning :mrgreen:

 

Men hvad sker der så efter nytår, når det så bliver de gamle regler igen ? Ingenting eller er der så en hel masse nyt for os, der kun kender de regler der er nu ?

 

Hihi... man må lige tage et ekstra kig i kritikken.. hvis man ellers fatter hat af det som dommeren har skrevet.:lol:

 

Bliver de lavet om endnu engang... det har jeg ikke hørt??.. hvor står det??

 

Tror dog stadig at rosetterne har samme farve... DKK skal jo sparre:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hihi... man må lige tage et ekstra kig i kritikken.. hvis man ellers fatter hat af det som dommeren har skrevet.:lol:

 

Bliver de lavet om endnu engang... det har jeg ikke hørt??.. hvor står det??

 

Tror dog stadig at rosetterne har samme farve... DKK skal jo sparre:lol:

 

Nej, de bliver ikke lavet om. De bliver lavet tilbage til det de var før 2008. Vi har kun udstillet efter de regler, der blev fastsat fra 1. januar 2008. Før det var det anderledes og folk har bildt mig ind, at efter 1. januar 2011 går man tilbage til de regler, der var før 1. januar 2008....æv, det gjorde meget ondt i mit hoved at formulere det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Det er hvad jeg har hørt...men det kan jo være løse rygter. Ville det være slemt ?

 

Ja meget... samme regler som under WDS... kun klasse vinderen går videre... så kan man ellers stå og se nok så fin ud med sit lilla bånd, men man går ikke videre.:cry:

 

Men før 2008... der udstillede man efter de samme regler som man gør i norge og sverige i dag... der bliver først uddelt 1 pr... så placerer dommeren hundene i klassen og så gives der CK (excellent) til dem han/hun synes skal have det... Håber trods alt atdet er den, og ikke den som vi havde i 2008.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...