Hop til indhold

Hundens svømmecenter...

Gæst mosgaard
 Share

Recommended Posts

Jeg har oprette den tråd fordi jeg skal igang med at svømmetræne hunden. Dog har jeg ikke før prøvet det og vil derfor høre om der er nogen med kendskab til de diverse steder.

Har du hørt gode rygter om nogle hundesvømmecentre eller har du selv gode erfaringer med nogle?? Fortæl fortæl...

Er fra Århus så jeg leder mest i midt- og østjylland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft en god oplevelse med en svømmehal i Sønderjylland, hvis man ser bort fra at Mio ikke bryder sig om at svømme i hal.. :genert:, men her kan du se en anden oplevelse jeg har haft, som jeg bestemt ikke kunne finde på at udsætte Mio for igen! :evil::megaked: :

http://www.hunde-forum.dk/kennel-hundepension/6982-ostjysk-hundecenter.html#post207866

Jeg har kun denne ene oplevelse med stedet, så jeg kan selvf ikke udtale mig om forholdene generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går i water walker i Horsens - hvilket jo ikke er svømmehal, men vandtræning på løbebånd:lol:.

Jeg har ved der ligger en hundesvømmehal i Hedensted, en omkring Vejle og en i Sunds. Men har ikke personligt kendskab til disse - som sagt bruger vi ikke selv svømmehal.

- www.hundesvoemning.com

- www.dortheasminde.dk

- www.hundebadet.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for de mange bud! Det er jeg virkelig glad for. Vil nemlig gerne finde et sted hvor jeg ihvertfald ved der er folk der har haft gode oplevelser.

Vi går i water walker i Horsens - hvilket jo ikke er svømmehal, men vandtræning på løbebånd:lol:.

Er det pga en skade? Eller er der også andet det er godt for?

Nemlig. Vi skal til prøvetime hos Doxx i morgen, så der kan jeg vende tilbage med om hvordan der er

Det glæder jeg mig til at høre om. Det er rigtig pænt af dig at du gider vende tilbage og fortælle om oplevelsen og stedet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det glæder jeg mig til at høre om. Det er rigtig pænt af dig at du gider vende tilbage og fortælle om oplevelsen og stedet:5up:

Der står lidt i Livas tråd http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18904-liva-har-hd-16.html

Stedet ligger laaangt ude i skoven, men superhyggeligt.

Annette, som har det, er adfærdsbehandler og var med her første gang til at hjælpe os.

Jeg har ikke prøvet andre steder, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Men jeg syntes, at det var rigtig godt.

Jeg gik derfra med en rigtig god fornemmelse i maven og et 10-turs kort i lommen.

... og hunden har sovet det meste af resten af dagen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det pga en skade? Eller er der også andet det er godt for?

Vi træner i den pga slidgigt i venstre baghase. Man kan træne i den af forskellige årsager. Jeg har lige taget beskrivelsen fra dyrehospitalets hjemmeside, så kan du selv se, om det er noget for jer:

Waterwalkeren benyttes til:

• Genoptræning efter operationer
  • Styrketræning af patienter med slidgigt
  • Fysisk konditionstræning for at komme i topform til jagtsæson eller brugsprøver
  • Vægttab

Vandet gør træningen langt mere effektiv og skånsom, da det dels yder modstand mod benets bevægelse, dels bærer en del af kroppens vægt, dvs . aflaster ryg og led.

Ønsker man derimod kondition- eller styrketræning sænker man vandets højde, så det ikke har bæreevne.

Løbebåndet sørger for en mere ensartet og fuldført bevægelse af lemmerne, samtidig med at ryggen holdes lige og ikke svajer, som den gør under svømning.

Link til indlæg
Del på andre sites