Gæst mosgaard Skrevet September 28, 2010 Rapporter Share Skrevet September 28, 2010 Jeg har oprette den tråd fordi jeg skal igang med at svømmetræne hunden. Dog har jeg ikke før prøvet det og vil derfor høre om der er nogen med kendskab til de diverse steder. Har du hørt gode rygter om nogle hundesvømmecentre eller har du selv gode erfaringer med nogle?? Fortæl fortæl... Er fra Århus så jeg leder mest i midt- og østjylland. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 kom frisk med noget viden - aaaalt modtages da jeg ingen har på dette område:vedikke: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Jeg aner nada om ting over i jyde-landet, desværre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 jeg kan heller likke hjælpe i det jyske, men prøv evt at læse Dorte's tråd: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18904-liva-har-hd.html Der mener jeg hun nævner nogle svømmehaller Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Jeg har haft en god oplevelse med en svømmehal i Sønderjylland, hvis man ser bort fra at Mio ikke bryder sig om at svømme i hal.. , men her kan du se en anden oplevelse jeg har haft, som jeg bestemt ikke kunne finde på at udsætte Mio for igen! : http://www.hunde-forum.dk/kennel-hundepension/6982-ostjysk-hundecenter.html#post207866 Jeg har kun denne ene oplevelse med stedet, så jeg kan selvf ikke udtale mig om forholdene generelt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 jeg kan heller likke hjælpe i det jyske, men prøv evt at læse Dorte's tråd: http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18904-liva-har-hd.html Der mener jeg hun nævner nogle svømmehaller Nemlig. Vi skal til prøvetime hos Doxx i morgen, så der kan jeg vende tilbage med om hvordan der er Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret September 29, 2010 Rapporter Share Besvaret September 29, 2010 Vi går i water walker i Horsens - hvilket jo ikke er svømmehal, men vandtræning på løbebånd:lol:. Jeg har ved der ligger en hundesvømmehal i Hedensted, en omkring Vejle og en i Sunds. Men har ikke personligt kendskab til disse - som sagt bruger vi ikke selv svømmehal. - www.hundesvoemning.com - www.dortheasminde.dk - www.hundebadet.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Tak for de mange bud! Det er jeg virkelig glad for. Vil nemlig gerne finde et sted hvor jeg ihvertfald ved der er folk der har haft gode oplevelser. Vi går i water walker i Horsens - hvilket jo ikke er svømmehal, men vandtræning på løbebånd:lol:. Er det pga en skade? Eller er der også andet det er godt for? Nemlig. Vi skal til prøvetime hos Doxx i morgen, så der kan jeg vende tilbage med om hvordan der er Det glæder jeg mig til at høre om. Det er rigtig pænt af dig at du gider vende tilbage og fortælle om oplevelsen og stedet:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Det glæder jeg mig til at høre om. Det er rigtig pænt af dig at du gider vende tilbage og fortælle om oplevelsen og stedet:5up: Der står lidt i Livas tråd http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/18904-liva-har-hd-16.html Stedet ligger laaangt ude i skoven, men superhyggeligt. Annette, som har det, er adfærdsbehandler og var med her første gang til at hjælpe os. Jeg har ikke prøvet andre steder, så jeg har ikke noget at sammenligne med. Men jeg syntes, at det var rigtig godt. Jeg gik derfra med en rigtig god fornemmelse i maven og et 10-turs kort i lommen. ... og hunden har sovet det meste af resten af dagen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret September 30, 2010 Rapporter Share Besvaret September 30, 2010 Er det pga en skade? Eller er der også andet det er godt for? Vi træner i den pga slidgigt i venstre baghase. Man kan træne i den af forskellige årsager. Jeg har lige taget beskrivelsen fra dyrehospitalets hjemmeside, så kan du selv se, om det er noget for jer: Waterwalkeren benyttes til: Genoptræning efter operationer Styrketræning af patienter med slidgigt Fysisk konditionstræning for at komme i topform til jagtsæson eller brugsprøver Vægttab Vandet gør træningen langt mere effektiv og skånsom, da det dels yder modstand mod benets bevægelse, dels bærer en del af kroppens vægt, dvs . aflaster ryg og led. Ønsker man derimod kondition- eller styrketræning sænker man vandets højde, så det ikke har bæreevne. Løbebåndet sørger for en mere ensartet og fuldført bevægelse af lemmerne, samtidig med at ryggen holdes lige og ikke svajer, som den gør under svømning. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts