Hop til indhold

Jeg tror vi har taget fejl...


LilleBali
 Share

Recommended Posts

STAKKELS LILLE HUND.

En lærenem lille hund og så med mundkurv på. Føj.

Kunne man tænke, at det udfaldsproblem kunne trænes væk?

Hilsen Helle

 

Og stakkels alle listehunde der ikke kunne gøre en flue fortræd, men er tvunget til mundkurv alligevel, hver gang de går uden for en dør...

 

Men mundkurv er altså ikke et toturinstrument, på linje med stødhalsbånd og lign. Og da slet ikke når hunden bliver tilvænnet den med positivtræning.

 

Kunne man tænke det skulle trænes væk MED mundkurv på?[/quote

 

 

NEJ NEJ NEJ.

Man træner ikke med mundkurv eller grime på.

Man TRÆNER PROBLEMET VÆK, så man undgår kurv og grime.

Du løser ikke et problem ved at stække (mundkurv, stødhalsbånd, antigøhalsbånd m.v.) "synderen" men ved at vænne "synderen " til problemet.

Er Hundeføreren normalt tænkende og hunden rask, kan det på få dage trænes væk.

 

Jamen velkommen til H-F da...

 

Hvis det er den tone du har tænkt dig at ligge for dagen, tror jeg ærlig talt at du har fundet det forkert forum.. Jeg kan anbefale HG i stedet ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nogen vil sikkert mene jeg er ond :rolleyes: Men jeg har lige leget med Karina og hendes yndlingsbamse, og hun kan altså ikke bide fat i den med mundkurven på, hun kan slet ikke få fat i den.

den kan godt være den er fin nok til jer, den type findes også i rent "net" så den ikke er så varm at have på om sommeren.

 

du må fornemme på dig selv og karina hvad der fungere bedst for jer.

Jeg synes man skal tage hunden og adfærden i betragtning og vurdere hvad der skal til af type mundkurv som en form for forholdsregl (det er vist det hedder) når sådan en skal bruges i trænings medfører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil altid være af den mening, at hvis hunden kan åbne munden med den på, kan den også bide. Er hunden først så tæt på en anden hund at der er fysisk kontakt, skal den nok få flyttet det stykke stof, så den kan få fat.

Det er ikke for at gøre dig ked af dit køb, men jeg synes det er falsk sikkerhed. Enten er den "dyrevenlig" og hunden kan gispe og spise, og dermed ikke sikker, eller også er den sikker og dermed ikke dyrevenlig.

 

Du kan heller ikke overhovedet aflæse hendes ansigtsudtryk i den mundkurv, du kan ikke se om hun spænder om munden, eller hun er afslappet med rolig let åben mund.

Hun kan så ikke bide med den, men kan godt trække vejret, få godbidder og halse :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Hun kan så ikke bide med den, men kan godt trække vejret, få godbidder og halse :5up:

 

En hanhund, hvor jeg har trænet, havde store problemer med andre hanhunde. De havde sådan en mundkurv på ham, mens de forsøgte at træne det væk. Han kunne godt bide, da det kom til stykket (bidskaden var selvfølgelig minimal, men en border fik alligevel nogle hak, der trak blod)

 

Udfra det ville jeg være mere tryg ved "metalburet", men kun hvis det kan fås i en størrelse, som er passende til hende.

 

Held og lykke med træningen af hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En hanhund, hvor jeg har trænet, havde store problemer med andre hanhunde. De havde sådan en mundkurv på ham, mens de forsøgte at træne det væk. Han kunne godt bide, da det kom til stykket (bidskaden var selvfølgelig minimal, men en border fik alligevel nogle hak, der trak blod)

 

Udfra det ville jeg være mere tryg ved "metalburet", men kun hvis det kan fås i en størrelse, som er passende til hende.

 

Held og lykke med træningen af hende :-D

Tak :kys: Metalburet er vist for tungt for hende, men venter på at høre fra sælger der ville se om han kunne bestille en mindre hjem :5up: Hun har heldigvis, 7-9-13 :x: endnu ikke bidt hul på nogen, ej heller gjort skade, og håber ikke det kommer til at ske :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...