Gæst NinaLab Skrevet Oktober 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2010 Kære hunde-ejere Jeg håber I kan hjælpe mig med at opklare nogle ting for mig angående løbetid! Vi har en dejlig lab/blandet tæve som er 1 år og 4 måneder. Hun har været i løbetid 2 gange (sidst for cirka 2 måneder siden). Hun lugtede meget af løbetid mellem første og anden løbetid, og det blev så generende for os og hende, at vi måtte undgå bestemte steder hvor vi vidste der kom mange han-hunde. For de kunne overhovedet ikke styre sig, og gang på gang fik vi spørgsmålet "Er hun i løbetid?".... Men så skulle hun jo have været i løbetid i ½ år! Det har vi hørt er meget normalt mellem 1. og 2. løbetid - at tæven lugter som om hun er det, selv om hun ikke er. Men nu er det begyndt igen! "Er hun i løbetid?" "Er hun i løbetid?" "Sådan opfører han sig kun hvis det er en tæve i løbetid.." Suk.. Er der mon nogen der har en forklaring? Hun er ellers en sund og rask, meget glad hund. Det er da bare lidt irriterende at hun er så skøn og dejlig at man bliver forfulgt hele tiden.. Måske der var nogen der vidste hvornår det holder op eller om vi kan gøre noget ved det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Har desværre ikke nogen forklaring. Min tæve dufter godt året rundt.. Og det gør hun stadig selvom hun har været steriliseret i over 4 år. Der er bare nogle tæver, der dufter godt.. Vi får også ofte det spørgsmål "er hun i løbetid?" og nej, det må man jo så sige, at det er hun ikke.. Jeg har desværre ikke nogen løsning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst NinaLab Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Nå for dén :hmm: steriliseret, ja så skulle man da tro man var dækket ind! Uanset godt at høre at der er andre der har oplevet noget af det samme, så er hun da ikke helt unormal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg hører det også om Smilla. Hanhunden overbegramser hende. :rolleyes:Men min teori er, at det er fordi hun er ''så god af sig''. Hun er ikke god til at sige fra og er meget usikker overfor dem. Jeg tror det gør hanhundene endnu mere pågående, så nu siger JEG fra. :blink: Er din hund også for ''pæn''? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 1, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 1, 2010 Jeg tror, der dels ligge noget duft-noget og dels noget høflig dame over det. Der er jo bare nogle tæver, der dufter lækkert året rundt løbetid eller ej og så er der så også de bløde tæve og det er vel typisk de yngre damer, der endnu ikke er kommet til at give pågående drenge ren besked. Og så er der jo også de tæver, der forbliver bøjelige og føjelige livet igennem.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 En af mine lugter også interessant hele året rundt. Også efter hun er blevet neutraliseret. Men duften er stærkere hos tæverne (intakte) i forbindelse med løbetider, men også i perioder med falsk drægtighed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts