DaniellaJ Skrevet Oktober 7, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2010 Som overskriften siger, er der nogle der ved hvor jeg kan købe kalkerpapir (evt. over internettet) da jeg skal bruge det til min uddannelse . Håber at i kan hjælpe, for kan ikke finde noget som helst, når jeg googler det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Når jeg laver kort-kalker, så bruger jeg såmænd bare tynd bagepapir/madpapir/mellemlægspapir og lignende. Fungerer akkurat ligesågodt som "den ægte vare", sålænge det ikke er alt for fine ting man skal lave kalker på. Til finere ting, så er helt tyndt pergament udmærket "Den ægte vare" har jeg ladet en trykker fortælle mig at man faktisk ikke som sådan kan få mere. Spørg mig ikke om hvorfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Det sidste er tydeligvis ikke helt sandt. Han må mene de store størrelser så... hér og hér En simpel googlesøgning på Kalkérpapir Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 ...eller prøv at google karbonpapir... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 ved bare ikke om madpapir er "godt nok", da det er en opgave jeg skal sende ind til akademiet .. Men ja jeg har også selv fundet de kæmpe store papire :stupid: . Men tak for hjælpen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 ...eller prøv at google karbonpapir... Er det, det samme? :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Er det, det samme? :blink: nope. Medmindre du vil tegne på dét du egentlig prøver at tegne af..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 nope. Medmindre du vil tegne på dét du egentlig prøver at tegne af..... Årh for pokker :hmm:, det bliver nok taget som snyd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 nope. Medmindre du vil tegne på dét du egentlig prøver at tegne af..... Jamen er det ikke det hun vil ? Ih altså kalkerpapir / karbonpapir er for mig det der irriterende sorte noget man også kunne få til skrivemaskiner, så man kunne kopiere fra ark til ark, mens man skrev.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Slöjd-detaljer DK, Kalkerpapir Jubiii, fandt lige en hjemmeside der sælger kalkerpapir Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Og opgaven hedder: opg. 8 tegneteknik.. Opgaven udføres i tusch med stregtykkelsen 0,5 mm på kalkerpapir A4 højformat uden randlinjer, men med tekstfelt. Tegningen trækkes op i tusch efter blyantstegning. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Slöjd-detaljer DK, Kalkerpapir Jubiii, fandt lige en hjemmeside der sælger kalkerpapir Tjekkede lige dit link. Det er noget nymodens halløjsa....hvad i himlens navn skal du bruge det til ?!? Og hvorfor er det bedre end bagepapir f.eks. ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Og opgaven hedder: opg. 8 tegneteknik.. Opgaven udføres i tusch med stregtykkelsen 0,5 mm på kalkerpapir A4 højformat uden randlinjer, men med tekstfelt. Tegningen trækkes op i tusch efter blyantstegning. :blink: Jamen er det så ikke bare et finere stykke bagepapir ? Altså i princippet det samme ?!? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Tjekkede lige dit link. Det er noget nymodens halløjsa....hvad i himlens navn skal du bruge det til ?!? Og hvorfor er det bedre end bagepapir f.eks. ? Det er min uddannelse . Det er fordi jeg skal tegne mursten , og de forlanger det er kalkerpapir, og str. er A4.. Og gider ikke rigtig at klippe bagepapiret til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jamen er det så ikke bare et finere stykke bagepapir ? Altså i princippet det samme ?!? Tror desværre ikke det er godt nok Men jo det ser ihverfald sådan ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Jamen tak for forklaringen. Jeg troede slet ikke det fandtes. Jeg troede, at hvis man skal gøre som du skal, så var det bagepapir eller ingenting. Ha ha ha, det er nu jeg føler mig SÅ gammel. Der sker bare alt muligt nyt med alting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 7, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Ja det er fandme forvirrende, der findes fandme mange slags papir . Men jeg må bare købe alle de der mange stykker , så kan jeg da fejl lidt inden tegningerne skal sendes ind til godkendelse og bedømmelse . Fik da 10 sidste gang :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 7, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 7, 2010 Ja det er fandme forvirrende, der findes fandme mange slags papir . Men jeg må bare købe alle de der mange stykker , så kan jeg da fejl lidt inden tegningerne skal sendes ind til godkendelse og bedømmelse . Fik da 10 sidste gang :klap: WOW!!! Det er jo fuldstændig vildt i vore dage med den nye skala und alles ! Tillykke på.....øhhhh....baghånd og så er det jo bare at håbe på, at det vil gå lige så godt denne gang Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Jamen er det ikke det hun vil ? Ih altså kalkerpapir / karbonpapir er for mig det der irriterende sorte noget man også kunne få til skrivemaskiner, så man kunne kopiere fra ark til ark, mens man skrev.... Karbonpapir er det papir med farve på én side, som smitter af. Kalkér papir er gennemsigtigt papir, man buger til at trace ting og sager med, eller lave "lagopdelte" kort, tegninger osv. Det kaldes iøvrigt kalker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Karbonpapir er det papir med farve på én side, som smitter af. Kalkér papir er gennemsigtigt papir, man buger til at trace ting og sager med, eller lave "lagopdelte" kort, tegninger osv. Det kaldes iøvrigt kalker. Oki. I min barndom var kalkerpapir / karbonpapir det med farve på den ene side. Jeg tror slet ikke der existerede det der gennemsigtige papir som I kalder kalkerpapir. Ville vi "tegne af", som vi sagde, så måttet vi bruge bagepapir eller madpakkepapir. Ha ha ha det er som jeg tit har tænkt på: Vores ordforråd afslører vores alder. Musik var på plader, man optog film på video, man sendte et brev osv osv osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Tjekkede lige dit link. Det er noget nymodens halløjsa....hvad i himlens navn skal du bruge det til ?!? Og hvorfor er det bedre end bagepapir f.eks. ? Jamen tak for forklaringen. Jeg troede slet ikke det fandtes. Jeg troede, at hvis man skal gøre som du skal, så var det bagepapir eller ingenting. Ha ha ha, det er nu jeg føler mig SÅ gammel. Der sker bare alt muligt nyt med alting tsk tsk.... Der er noget jeg vist er nødt til at fortælle dig kære zaz.. Kalker, og kalkerpapir er ikke nyt. Det er tværtom en temmelig gammel måde at lave bl.a. konstruktionsplaner i flere lag på. Ligeledes har man helt fra gammel tid af brugt det til at lave ruteskitser mv på kort, for at kunne fordele en rute med en masse ekstrainformationer på, uden at gå og tegne direkte på et dyrt og temmelig følsomt kort, og bl.a. for at sikre at alle har og får nøjagtig de samme informationer, hvilket man af uransagelige årsager sjældent har, hvis man tegner af efter et kort. Dét gør man stadigvæk, af samme årsager. Den nye måde at gøre hvad daniella vil, er computerprogrammer. Men de har nogle begrænsninger, hvis man printer resultaterne ud, som igen gør brugen af old-school kalker nødvendig. :blink: Kalkerpapir er iøvrigt "bare" bagepapir. Blot i en noget tynd udgave. Og så mener jeg ikke den "ægte vare" er glat på nogen af siderne, som bagepapir osv er det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Belzique Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Hvis du vil søge på engelsk også så er det blot kaldet Tracing Paper. Har en hel stak i str A4 i min skuffe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 tsk tsk.... Der er noget jeg vist er nødt til at fortælle dig kære zaz.. Kalker, og kalkerpapir er ikke nyt. Det er tværtom en temmelig gammel måde at lave bl.a. konstruktionsplaner i flere lag på. Ligeledes har man helt fra gammel tid af brugt det til at lave ruteskitser mv på kort, for at kunne fordele en rute med en masse ekstrainformationer på, uden at gå og tegne direkte på et dyrt og temmelig følsomt kort, og bl.a. for at sikre at alle har og får nøjagtig de samme informationer, hvilket man af uransagelige årsager sjældent har, hvis man tegner af efter et kort. Dét gør man stadigvæk, af samme årsager. Den nye måde at gøre hvad daniella vil, er computerprogrammer. Men de har nogle begrænsninger, hvis man printer resultaterne ud, som igen gør brugen af old-school kalker nødvendig. :blink: Kalkerpapir er iøvrigt "bare" bagepapir. Blot i en noget tynd udgave. Og så mener jeg ikke den "ægte vare" er glat på nogen af siderne, som bagepapir osv er det. Unge mand ! Skal man nu have bøvl fordi man er lidt tusse-gammel i det ? Det du snakker om er jo PERGAMENT papir. Det kan man lægge hen over et kort som du siger og så skrive alle mulige oplysninger på pergamentpapiret og læse dem "på kortet", når man lægger det hen over ! Ih altså kalker og karbon hvis man skriver på skrivemaskine og vil have kopier af det man skriver og pergament til at skrive / tegne noget på og så lægge det over noget andet. Basta...eller et eller andet i den retning Men det Daniella vil er altså at lave en eller anden tegning (f.eks. teknisk tegning i CAD) og så printe den ud og derefter tilføje noget og så printe det ud på det I kalder kalkerpapir eller ?!? Altså hvis man kan printe på det her kalkerpapir ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Oktober 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 Unge mand ! Skal man nu have bøvl fordi man er lidt tusse-gammel i det ? Det du snakker om er jo PERGAMENT papir. Det kan man lægge hen over et kort som du siger og så skrive alle mulige oplysninger på pergamentpapiret og læse dem "på kortet", når man lægger det hen over ! Ih altså kalker og karbon hvis man skriver på skrivemaskine og vil have kopier af det man skriver og pergament til at skrive / tegne noget på og så lægge det over noget andet. Basta...eller et eller andet i den retning :lol: Men det Daniella vil er altså at lave en eller anden tegning (f.eks. teknisk tegning i CAD) og så printe den ud og derefter tilføje noget og så printe det ud på det I kalder kalkerpapir eller ?!? Altså hvis man kan printe på det her kalkerpapir ? man kan printe på det. Man kan også skippe hele computerdelen og tegne i hånd på det. Noget man faktisk lærer i en del fag, for at lære eleverne de ting der skal til for overhovedet at kunne bruge en kalke, uanset hvordan den er blevet til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Oktober 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 8, 2010 CAD program ? Jeg har da ikke nævnt autoCAD eller inventor .. Nej Nej her skal det hele foregå i hånden. Jeg er udd. Teknisk designer hvor vi lærte CAD, og jeg har været på 4-5 kurser .. men er ved at uddanne mig indretningsarkitekt, og det er en brevakademisk breveskole hvor alt foregår ved blyant eller tusch Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts