Hop til indhold

Overvejer 2 hunde, men ?????


Gæst Tilde
 Share

Recommended Posts

hej med jer:vinken:

 

Vores hvalpe har alle været solgt et stykke tid, men den ene køber er nu sprunget fra, af grunde jeg sagtens kunne forstå, så det er fint nok, hellere nu hvor de er 7 uger end senere når han var afleveret. Kan se i en anden tråd, at der er debat om depositum, her var der også lagt et dep. men det fik de selvfølgelig tilbage igen..:blink:

 

Vi overvejer nu at beholde hvalpen selv, da han er en lille forsigtig hund, som jeg næsten ikke kan bære at sælge igen..

 

Mine tanker går på, at det er en lille dreng og han kommer jo så til at bo sammen med sin mor.. Lige nu går det jo fint, men når han blir voksen, kan vi så løbe ind i problemer??

 

Tilde, moderen som er knap 2 år er vores første hund, og det er også første og sidste gang hun har fået hvalpe, så vores erfaring er ikke så stor, men håber i herinde måske har mere erfaring og viden som i vil dele med mig..

 

Kunne nok tænke mig både fordele og ulemper, som jeg kan gå og tænke lidt over inden vi bestemmer os..

 

hilsen Nette

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender mange, som har hunde med samme relation (mor/søn, mor/datter, far/søn, far/datter), og det har der ikke været de store problemer i. Det er kun mht. løbetider at man lige skal passe på, men hundene har ligeså stor glæde af hinanden, som hvis det var en hvalp man havde fået andet steds fra.

 

Jeg har da også besluttet, at skulle Gizmo gå hen og opfylde de krav der er for racen (og lidt mere til), og blive avlskåret, så vil jeg have en hvalp efter ham, hvis da nogen så vil bruge ham til parring ;-)

 

Så jeg synes I skal beholde ham, har ikke noget der taler for imod :genert: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker for dit svar, ja det med løbetiden har jeg også tænkt på, men havde faktisk tænkt på at han kunne kastereres når han blir gammel nok til det.. :-D. Har ikke før haft en han hund, men nogle siger de nok kan gå og "markere sig forskellige steder i huset, men håber så en kastration kan hjælpe på det.. ( eller har det intet med det at gøre?? )

 

Det er virkelig en svær beslutning, og oveni er der jo også en del følelser i det, for har selv hjulpet hvalpen til verden, og fulgt ham tæt fra første minut, den chance har man jo ikke hvis man senere vælger, at købe en hvalp et andet sted.:blink:. Vi har også brugt meget tid på ham, netop fordi han er den lille og har været lidt "bagud" i forhold til de 3 andre, mht at spise selv og altid er ham, de andre mere "kvikke" hvalpe har været efter.. Det er jo nok naturens gang, at der er en i et kuld, der halter lidt bagefter, men håber at når han blir alene her, at han kvikker lidt op..:-D

 

Lidt sjovt, at din hund hedder Gizmo, det er faktisk det navn som pigerne har valgt til hvalpen, hvis han da skal blive boende her:klap:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Om det fungerer med to eller flere hunde er i høj grad et spørgsmål om individerne. Nu skriver du at det er en forsigtig hund, så det kunne muligvis udvikle sig til en hund der er god til at indordne sig.

 

Takker for dit svar, ja det med løbetiden har jeg også tænkt på, men havde faktisk tænkt på at han kunne kastereres når han blir gammel nok til det.. :-D. Har ikke før haft en han hund, men nogle siger de nok kan gå og "markere sig forskellige steder i huset, men håber så en kastration kan hjælpe på det.. ( eller har det intet med det at gøre?? )

 

Det kan være en ulempe at kastrere en hund der i forvejen er meget underdanig og forsigtig. Han kan blive "den fødte taber" på den måde.

Kastration er desværre ved at udvikle sig til dyrlægernes vidundermiddel mod alt. Ulemperne finder man ud af bagefter, og så er der ingen vej tilbage.

Jeg har haft hanhunde siden 1990. De eneste tilfælde hvor der er landet noget på gulvet:

 

I hvalpealderen, inden de fik et lært udendørs..

Da jeg overtog en voksen hund der havde levet sit liv i en stald. (var hurtigere at afvænne end en hvalp)

Da jeg fik flapøret kemisk kastreret. Han kunne ganske enkelt ikke holde på vandet.

 

Nu har jeg også en tæve i huset, som også har været i løbetid. Og der her ikke været strinteri af den grund. Det der med at hanhunde bare går og tisser hele tiden synes jeg virker som en myte, men det kan dog sagtens tænkes at en meget understimuleret hund kan komme på den slags ideer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der med at hanhunde bare går og tisser hele tiden synes jeg virker som en myte, men det kan dog sagtens tænkes at en meget understimuleret hund kan komme på den slags ideer.

 

Det er ikke en myte men forekommer mest hos små racer. Jeg er før blevet flået for at bruge udtrykket "tæppetisser", men det ligger jo lige for ;-)

 

Til trådstarter - jeg ville ikke have noget problem med at beholde hvalpen. Der kommer hverken flere eller færre konflikter fordi hjemmets to hunde er i famile med hinanden.

Mht. kastraktion, så er der stor forskel på om hunden er sky overfor hunde, mennesker eller begge dele. Hormonerne har ingen indflydelse på menneskeskyhed, så hvis en ung hanhund fungerer normalt sammen med andre hunde, men er lidt sky overfor mennesker, vil kastraktion ikke gøre nogen skade.

Min egen unghund, der desværre døde for nylig, var meget menneskesky, men dominerende overfor andre hunde. Han skulle have været kastreret lige omkring det tidspunkt hvor han blev syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan være en ulempe at kastrere en hund der i forvejen er meget underdanig og forsigtig. Han kan blive "den fødte taber" på den måde.

Kastration er desværre ved at udvikle sig til dyrlægernes vidundermiddel mod alt. QUOTE]

 

Den havde jeg ikke tænkt på, det ville jo være synd for ham.

 

Dejligt at hører, at du ikke har haft problemer med strinteri, det er jo nok også et spørgsmål om opdragelse fra starten af, synes jeg kommer tættere og tættere på at det nok er ok, at han blir her..:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke en myte men forekommer mest hos små racer. Jeg er før blevet flået for at bruge udtrykket "tæppetisser", men det ligger jo lige for ;-).

 

 

Ha ha, griner, så er det jo ikke helt uden grund vores små vapser blir kaldt tæppetisser.. :lol:, hvilket jeg som små hunds ejer, aldrig har opfattet som noget negativt..:blink:

 

Den lille hvalp er desværre lidt nervøs både overfor andre hunde og vores hurtige bevægelser, og det undre mig, da han er blevet taget sig ligeså meget af, om ikke mere end de andre hvalpe..:confused:

 

Det gør mig ondt med din unghund:ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

hej med jer:vinken:

 

Vores hvalpe har alle været solgt et stykke tid, men den ene køber er nu sprunget fra, af grunde jeg sagtens kunne forstå, så det er fint nok, hellere nu hvor de er 7 uger end senere når han var afleveret. Kan se i en anden tråd, at der er debat om depositum, her var der også lagt et dep. men det fik de selvfølgelig tilbage igen..:blink:

 

Vi overvejer nu at beholde hvalpen selv, da han er en lille forsigtig hund, som jeg næsten ikke kan bære at sælge igen..

 

Mine tanker går på, at det er en lille dreng og han kommer jo så til at bo sammen med sin mor.. Lige nu går det jo fint, men når han blir voksen, kan vi så løbe ind i problemer??

 

Tilde, moderen som er knap 2 år er vores første hund, og det er også første og sidste gang hun har fået hvalpe, så vores erfaring er ikke så stor, men håber i herinde måske har mere erfaring og viden som i vil dele med mig..

 

Kunne nok tænke mig både fordele og ulemper, som jeg kan gå og tænke lidt over inden vi bestemmer os..

 

hilsen Nette

 

Vi har her i huset tre hanhunde, og vi har aldrig strinteri indendøre, ikke engang når naboens tæver er i løbetiden :-D

 

Der er rigtig mange der har to hunde af forskellige køn sammen uden problemer, men du skriver at Tilde ikke skal have flere hvalpe, så kunne i jo overveje at sterilisere hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker også ligesom Birgit, at i jo kunne overveje at beholde hvalpen intakt, og derved ikke rissikere at han bliver svagere, HVIS tilde da er stærk nok til at blvie steraliseret?

 

Ved ikke lige hvilke reaktioner der kommer fra tæver, om de kan blive bange og agressive af at blive steraliseret???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Arkiveringsalf

Tænker også det er smartere at sterilisere hende hvis det skal være - så slipper du jo også for at bekymre dig om livmoderkræft og sådan. Jeg har aldrig hørt at de bliver mere aggressive eller underdanige, men synes at de hunde jeg kender der er blevet steriliseret har ændret adfærd, bare ikke noget der så let kan defineres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej igen

 

Takker for jeres svar på mit indlæg, har virkelig tænkt og tænkt, og også overvejet at få Tilde steriliseret, som der også blev anbefalet, men men men..... Det hele tog en pludselig drejning :

 

Pludselig som sendt fra himmelen, møder jeg dette par, som har mistet deres elskede hund. det var deres lille barn, og de er nu kommet igennem tabet og mangler liv i huset igen, og de var fuldstændig pjattede med vores lille hvalp. Jeg tænkte meget over det, tænkte meget på, om jeg kunne slippe ham, men var alligevel meget sikker, de ville virkelig hvalpen det bedste, og er slet ikke i tvivl om, at de bare var de rette for ham.. det føles bare så rigtigt, at han skal bo ved dem:5up:.

 

Så det blev ikke i denne omgang, at vi fik hund nummer 2. Kan mærke at det bare er det helt rigtige...:klap:

 

Jeg er sikker på, at vi nok skal få en hund 2 på et tidspunkt, men når den dag skal komme, så vil jeg være helt sikker på, at det er det rigtige at gøre, og ikke som nu, at gå og være i tvivl. Jeg lod tvivlen komme hunden til gode, og det føles som det rigtige.:hjerte:

 

Endnu engang tak for jeres svar:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...