Hop til indhold

når træning belønnes


Gæst spix
 Share

Recommended Posts

Forleden var jeg ude på en tur i et område med masser af kvæg,får ,geder og heste. Min 5 måneders hvalp går løs når der ikke er andre hunde i nærheden, så det gjorde han også her.

 

Jeg syntes jeg havde et øje på ham hele tiden, men på et splitsekund ramlede han bare ind i fårehegnet og han fik et ordentligt stød. Desværre blev han så forskrækket at han røg om på den anden side af hegnet.

 

Ikke i miles omkreds kunne jeg spotte en ind/udgang og hegnet var så højt at jeg ikke kunne komme over på den anden side.

 

Heldigvis kunne jeg kalde ham hen til hegnet-dog uden jeg kunne nå ham- men så var det jeg kom i tanke om at jeg måske kunne bruge en ny kommando vi trænede for første gang dagen før.

 

jeg bad ham sætte sig og give "high five" det var præcist så højt at jeg kunne få ham op på bagbenene og få fat under brystkassen og dermed løfte ham op over. Godt nok ikke et s.... smart løft men jeg fik min hund med hjem .

 

puha, godt med træningen :-D

 

 

jeg regnede så med at alle hegn nu sender en besked med tykke streger under......men nej- han ved han skal gå tæt ved mig ved fårene- men ved gederne og hestene- ja der kan man da stadig udforske verden hmfhmf sådan er det med en nysgerrig men også skøn hund:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da godt du bevarede roen og kom i tanke om det :5up:

 

håber bette ski er helt ovenpå igen

 

hehe..... vi satte os ned med det samme og jeg tilbød ham lidt ostegodbidder efter veloverstået drama- der gik mindre end et minut før halen var på plads og han gik frem i verden med sædvanligt gå på "hele verden eksisterer kun for mig" attitude. Han lader sig overhovedet ikke kue af noget som helst - når bare jeg redder ham ud af fårehegn..

 

men hjertet sad et stykke højere op hos mig et kort øjeblik- det var så overraskende fordi jeg troede jeg havde min fulde opmærkssom hed på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...