Hop til indhold

Eukanuba foder


Gæst MikaelPS
 Share

Recommended Posts

Gæst MikaelPS

Hejsa allesammen,

min kone og jeg har den dejligste blandingshund (Golden Retriever og Rottweiler). Ja en sær blanding men hun er bare dejlig.

Hun er efterhånden blevet et år og vi har indtil nu givet hende hvalpe og puppy-large foder. Vi har skiftet mellem forskellige mærker for at hun ikke skulle blive træt af smag og lign. uden nogle problemer overhovedet med hendes mave.

 

Her den anden dag faldt over mærket Eukanuba. Havde hørt om det før men ikke rigtig kigget på det sådan for alvor. Men jeg ku se at de laver specifikt foder på racer - både Golden Retriever og Rottweiler. Er foderet godt nok eller er det af dårlig kvalitet? Der er jo simpelthen så meget på markedet for tiden og en ren jungel at finde rundt i.

 

Mit spørgsmål går på om det ville være bedre for vores lille basse at hun får foder specielt til hendes race og lige i hendes tilfælde - hvilket et af fodrene skal vi evt. vælge? Og er Eukanuba godt nok til en hund der er max max aktiv :)?

 

Håber der er nogle der kan hjælpe.

 

Mvh

Mikael - Leikas far

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 72
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor

Hej Michael - og velkommen til :-)

 

Som du selv skriver, så ER foder en jungle at finde rundt i.

Der er forskellige holdninger til foder:

 

Det biligste er godt nok

 

Dyrere foder er bedst

 

Dyrt foder behøver ikke være bedre end andet

 

Der er også meget skidt i de dyre mærker osv osv.

 

Så, udgangspunktet må nok være jeres holdning til følgende:

 

Vil I tage komsumdyrenes velfærd i betragtning?

 

Betyder økologi noget for jer?

 

Hvordan har I det med at et foder indeholder farvestoffer, smagsstoffer og andet kemi?

 

Er det OK, at foderet er produceret helt eller delvist på kategori - 3 materiale (tidligere kaldt bi-produkter)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Hejsa

 

Vi bruger Eukanuba til Alice (beagle tæve på snart 3 år) og hendes opdrætter bruger også Eukanuba.

 

Vi er meget glade for det og det er det eneste foder Alice fungere optimalt på.

Til din oplysning kan jeg fortælle, at vi bruger den udgave der hedder Sensitive Skin, da Alice har allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer

Vi bruger også eukanuba hvalpefoder til Baliey. Men efter hun begyndte på det, holda da fast hvor hun fiser. Det er faktisk så slemt så hun kan forpeste hele stuen. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer også med Eukanuba og er fint tilfreds med det. Vi har ingen gener - hverken i form af øget flatulens eller andet...

 

Bruger det til min hund, der bruges aktivt på blandt andet jagt. Eukanuba har et "aktiv-foder". Vi går lidt mellem det og seniorfoderet, men det afhænger lidt af hvad vi formår at slæbe hjem af foderpræmier. Så kan desværre ikke hjælpe med svar på om det racespecifike er noget du skal gå efter, eller om du bare skal tage det til aktive hunde.

 

Prøv evt. at ringe til dem (kontaktinfo findes her: http://www.eukanuba-eu.com/DNA/da/da/contact-us/introduction-to-careline/index.html) for at få råd om hvilke af deres fodertyper, der passer til din hund. Tror alle fodervirksomheder har den service.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 11 months later...

Jeg har også prøvet Eukanuba til min hund, skiftede fra Hill's som gav ham tynd mave, men efter jeg gik over på Eukanuba puppy large breed, så ændrede maven sig og det blev som det skulle, havde heller ik nogle prutte gener :-D nu har han fået det i nogle måneder og jeg syndes han skal prøve noget andet nu, så har købt noget Acana til ham og håber det er godt til ham også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basilmus
Vi bruger også eukanuba hvalpefoder til Baliey. Men efter hun begyndte på det, holda da fast hvor hun fiser. Det er faktisk så slemt så hun kan forpeste hele stuen. :lol:

 

Det problem havde jeg også med Basil, at han bare fes helt vildt! (han er labrador).. Så skiftede jeg til royal canin labrador retriver junior, og nu fiser han næsten aldrig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg må indrømme at jeg ikke er fan af Eukanuba længere.

 

Da jeg fik min første hund troede jeg det var verdens bedste foder og hun skulle s.. have sit eukanuba selvom jeg så måtte spise pasta med ketchup (var på SU).

 

Meeen jeg fik så øjnene op for et par ting som jeg ikke kunne lide ved det.

 

- de basere deres foder på animalske og vegetabilske biprodukter

- der er en stor overvægt at korn i forhold til kød

- de benyttede en overgang dyreforsøg af den ikke så pæne slags (dog ikke længere)

- de bruger koncerveringsmidler som er mistænkt for at fremkalde kræft - hvilket rigtig mange fodermærker desværre gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er heller ikke stor fan af Eukanuba, hvilket udelukkende er baseret på ingredienser og de gamle rygter om dyreforsøg, men ret skal være ret, da jeg fik min første hund var eukanuba faktisk noget af det han fungerede bedst på -han havde lidt fordøelses problemer og tildens til skel og var generelt lidt små sart med den slags ting, men han fungerede faktisk ok på eukanuba, jeg kan ikke huske hvilken variant det var, men den gang for snart 15 år siden var der heller ikke så frygtelig mange forskellige varianter indenfor hvert foder mærke som der er i dag ;-)

 

Men eukanuba er ikke noget jeg kunne finde på at fylde i mine hunde i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...