Hop til indhold

Sidste opdatering


guanomo
 Share

Recommended Posts

Mht. mundkurv og mørke.

Det går rigtigt fint og er meget bedre til at snuse og og nyde turen.

Er stoppet med at prøve at træde den af.

Har dog stadigvæk enkelte ture hvor han kaster sig ind i en hæk med hovedet først og kører hovedet rundt.

 

Og hans første "lange tur" i flere måneder var i går.. 1.3 km...

det gik rigtigt fint, han virker upåvirket af det og vi må konkludere at han igen nok kan tåle længere ture, dog er hop og vilde udskejelser stadigvæk noget der kan drille i hoften.

 

Dog skal vi have ekstra fokus på træk :oops: for på grusvejen gik han med dressur linien længste længde, og det kan vi ikke på fortov/vej.

 

hunde på turen: ja han har stort set ikke set en i flere måneder da vi altid har gået på grusvejen bag haven.

Men det er det jo for mørkt til nu, så vi skal ud og gå på fortov.

Først kommer der en sort lap på den anden side af vejen, kan ikke huske om vi har set den eller om det er tæve eller hanhund, de fleste sorte han lapper her er nogle sure stodder :vuf:

Får cujo i kort snor, og prøver at gå plads :mrgreen: kan fornemme ud af øjenkrogen at den anden hund er ligeglad og bare går og snuser.

og roser cujo for at gå, selvom han kigger over på den men bliver ved min side..måske det er forkert?

Så cujo bliver i bevægelse, i stedet for at stoppe op, sidde og kigge indtil de har passeret.

Han vender hovedet rundt, men når han vender fokus tilbage (fremad) roser og belønner jeg og bare går videre.

 

kort efter kommer den den sure cocker spaniel :evil: den har altid skabt sig, dog har cujo først sagt noget igen efter alle bide episoderne.

Han fik øje på den og satte sig straks og stivnede, så ved jeg godt hvad der er i vente.

Den kigger over på os og cujo begynder en blanding af knurre og piven :vedikke::hmm:lyder meget sjovt..men stoppede det øjeblik jeg sagde "ti stille" som virker 99 ud af 100 gange :5up:

ejeren flår så sin cocker ind på plads.(han er altid lidt hårdhændet over for den)

Cujo er lidt ivrig for at komme derover men ikke mere end jeg kan holde ham i ro med stemmen og et tag i selen.

Han prøvede ikke at komme efter den da de havde passeret, så kunne gå frem af, rimeligt nemt, med lokken og hapser foran næsen.

og han fortsatte hurtig sin færd.

 

hilse under gåturen.

Så mødte vi naboens nabos datter, hun er vild med cujo , men også HELT oppe og kører og for ham oppe at køre og hun er ikke god til at høre efter om ikke at være vild. (hun er 12)

Han hoppede op engang da hun inviterede til det, men ellers gik det faktisk med at han selv søgte kontakt til mig, før han hilste på hende :5up:

og det undret mig meget :shock: 6-7 gange satte han sig foran mig, hen og hilse lidt, tilbage og søge øjen kontakt og hen og hilse igen.. han fik selvfølgelig masser af ros og hapser. Hun fik også lidt hapser og lavede lidt sit med ham :klap:

han har virkelig forbedret sig mht. at snakke med folk på gåturen, nok fordi det er nemmere at stoppe ham hvis han hopper op og afbryde mødet og mange af hilse seancerne er meget korte og kun vare 5-10 sek. hvor han lige for et nus.

 

og nu er mine arme ømme :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...