Hop til indhold

Gåtræning med voksen golden og løvehvalp?


Gæst Bille
 Share

Recommended Posts

Som flere af jer herinde måske ved, skal vi jo have vores løvehvalp Jessie om 3 ugers tid :hjerte:

 

Jeg har spekuleret meget over, hvordan jeg skal forholde mig på gåturene :vedikke:

 

Jeg forestiller mig i starten stadig at gå alene med Mille som jeg plejer. Hun er slet ikke god at gå tur med :???: Hun trækker i kort fast snor og går som regel 4 m foran mig i flexline :damn: Ja, hvorfor har jeg dog ikke kunnet få hende til at gå pænt ved siden af? En stor brist fra mig, hun fatter bare ikke noget af det :stupid:

 

Nå, men tilbage til mit spørgsmål. Hvordan i alverden skal jeg gå med de 2, når Jessie bliver stor nok til at gå med :vedikke: Skal jeg gå med dem hver for sig hver dag, så får jeg jo rigeligt at se til.

 

Hver dag er jeg på "engen" med Mille uden snor, hvor hun leger med alle de andre, måske jeg skulle træne med Jessie i snor der eller hvad :confused:

 

Gode ideer modtages gerne :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan desværre ikke komme med nogen gode råd, jeg syntes det allersværeste ved at have to hunde, netop var gåturerne...

 

Jeg havde en voksen hund der gik pænt, og en hvalp der spænede rundt som var den på speed, og derefter en voksen hund der blev skidesur over hvalpens irriterende trækken, gåen ind foran og hoppe på ham :lol:

 

Men jeg håber der er andre der kan komme med nogle mere oplivende historier om hvordan de lærte deres hunde det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke om du kan bruge mit til noget, men here goes:-D

 

Jeg er single og pt uden job. Men den dag hvor jeg får hund nr 2 regner jeg da med at være i arbejde. Og så vil hverdagene forløbe med at jeg går med begge hunde sammen.

 

I starten er den lille jo så for lille til lange gåture, men der vil blive indkøbt en brugt barnevogn til at køre den bette i.

 

Jeg kan ikke tillade mig (i mine egne øjne) at komme hjem, hente den ene hund og gå igen, når de har været alene hjemme hele dagen. Så det er tur med begge to.

 

Måske du kunne lære Mille at gå lidt pænere? Eller er det totalt umuligt?

 

Men ja, her ville de gå sammen, nu er Luna også næsten altid løs, så det løser selvfølgelig en del..

 

I weekenden kan det så være, at jeg tager en af gangen ud på tur. Det kommer an på mange ting..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...