Hop til indhold

Gæster.. er dette en god ide?


BassilBerner
 Share

Recommended Posts

Jeg skal have tøseaften i aften og det giver jo lidt småproblemer ift. Bassil og 'mennesker'

 

Han 'kender' dem der kommer, blot ikke sådan godt nok til bare at acceptere og slappe af..

 

Er dette en god ide?

 

Lige inden gæsterne kommer luner jeg et par deller og stiller dem udenfor i godbidsstørrelse..

 

Gæsterne får så besked på at tage et par stykker med ind og smide dem på gulvet til ham - altså ikke forlange at han kontakter dem fysisk, men blot at det er 'fest' at der kommer nogen ind af døren?

 

Normalt opfører han sig nervøst og trykket når der er nogen her, men hvis de bare ignorerer ham i stor stil, er han alligevel nysgerrig og vil gerne snuse til dem osv.

 

Så længe der ikke bliver forlangt noget af ham..

 

Men han kan som sagt ikke slappe af og evt. bare dalre op på første sal for at sove.. der skal jo holdes øje med de formastelige :slem:

 

Kom frisk med gode råd - blot ikke at der ikke skal komme gæster - for det er altså for sent at aflyse :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det lyder som en god idé, især det med at de bare kaster dem på gulvet, og dermed ikke forlanger at han skal tage kontakt :5up:

 

Kan han mon ligge og slappe lidt af med en kong efterfølgende, måske med noget frossent indhold, så den holder længere?

 

Men ellers syntes jeg (som du selv er inde på) at ignorering er vejen frem, lad ham selv komme i hans eget tempo, og bed folk om ikke at begynde at nusse ham når han kommer for at undersøge dem (medmindre han selvfølgelig godt kan lide det), da han så vil opleve, at heller ikke her er der nogen krav, eller noget der bliver trukket ned over hovedet på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er ofte en rigtig god fremgangsmåde at gå udenfor grunden med hund i line og "hente" gæsterne ind, med gæsterne først ind og hunden ind sidst.

Dermed tages brodden fuldstændigt af "dørsyndromet", der er god plads til at hilse på hinanden udenfor og hunden føler sig ikke i risiko for at blive "mast".

Dette er en helt anden situation end den vante og dermed er scenen ikke sat for den sædvanlige adfærd, men lægger op til en ny adfærd.

 

Gæsterne skal bare ignorere ham totalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ofte en rigtig god fremgangsmåde at gå udenfor grunden med hund i line og "hente" gæsterne ind, med gæsterne først ind og hunden ind sidst.

Dermed tages brodden fuldstændigt af "dørsyndromet", der er god plads til at hilse på hinanden udenfor og hunden føler sig ikke i risiko for at blive "mast".

Dette er en helt anden situation end den vante og dermed er scenen ikke sat for den sædvanlige adfærd, men lægger op til en ny adfærd.

 

Gæsterne skal bare ignorere ham totalt.

 

Jeg kan godt se ideen med at ændre i 'programmet' - problemet er nu ikke udelukkende for personer der kommer ind i huset - men OGSÅ for personer der kommer ind i huset.

 

Han er ligeså nervøs for mennesker (uden hunde) udenfor - så den tror jeg ikke holder ift. at få ham til at slappe mere af..

 

Mht. døren, så kommer han slet ikke i nærheden af hverken dør eller entreen - det tør han ikke.. han står flere meter væk med lav hale og trykket attitude.. og gør af folk hvis det eskalerer lidt i hans hovede..

 

Nu er jeg igen i en situation, hvor meningen står helt klar i mit hovede, men hvor ordene her, måske ikke giver samme mening.. :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg kan godt se ideen med at ændre i 'programmet' - problemet er nu ikke udelukkende for personer der kommer ind i huset - men OGSÅ for personer der kommer ind i huset.

 

Han er ligeså nervøs for mennesker (uden hunde) udenfor - så den tror jeg ikke holder ift. at få ham til at slappe mere af..

 

Mht. døren, så kommer han slet ikke i nærheden af hverken dør eller entreen - det tør han ikke.. han står flere meter væk med lav hale og trykket attitude.. og gør af folk hvis det eskalerer lidt i hans hovede..

 

Nu er jeg igen i en situation, hvor meningen står helt klar i mit hovede, men hvor ordene her, måske ikke giver samme mening.. :confused:

 

Jeg har billedet, tror jeg.

 

Når han er så utryg var det måske bedre for ham helt at undgå at komme i kontakt med gæsterne. Jeg tænker et andet rum med et børnegitter i?

(Og så naturligvis adfærdshjælp til ham ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har billedet, tror jeg.

 

Når han er så utryg var det måske bedre for ham helt at undgå at komme i kontakt med gæsterne. Jeg tænker et andet rum med et børnegitter i?

(Og så naturligvis adfærdshjælp til ham ;-))

 

Det går slet ikke - han kan ligge og sove i bryggerset med alle 4 hjul i vejret - snorke snorke..

 

men luk børnegitteret, så skal du se kennel-hunden :slem: poterne så langt ind under som muligt og snudetøjet imellem to tremmer..

 

Piiiiiiiiv - mor, jeg er i FÆNGSEL!! :stupid:

 

Indrømmet - han er mærkelig :hmm:.. men også meget sød :lun:

 

Det går faktisk meget bedre end det har gjort - nu kan nogle faktisk røre ham uden han bakker væk.. så vi er på vej i den rigtige retning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

 

Fredag aften fik gæsterne frikadeller i hånden på vej ind af døren og bestemt besked på at ignorere hunden. Som i: Han er der ikke - kig ikke på ham, tal ikke til ham osv.. :slem:

 

Alle gæster er hundemennesker, og derfor noget nemmere at håndtere :blink:

 

Så i Bassils verden så det pludselig ud som om det regnede med frikadeller. Han var mistænksom, men for faen, mor - det regner frikadeller inde i stuen? :slem:

 

Det endte med at han TIGGEDE frikadeller fra gæsterne.. :lun: :klap:

 

Da vi havde spist, fik han en halvfrossen kong fyldt med fransk leverpostej og kunne ligge og snaske den - han kiggede stadig lige op når nogen gik på toilet, men ikke som han plejer - han plejer at rejse sig og gå i sikkerhed (altså væk fra dem der står op) :banan:

 

Til sidst var han henne og skubbe til armen på en af gæsterne, som i: Du har sku da glemt at nusse mig, har du ikke? :cool:

 

Så alt i alt - 100 % succes på gæstekontoen - målt imod hvordan det ellers foregår.. :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

 

Fredag aften fik gæsterne frikadeller i hånden på vej ind af døren og bestemt besked på at ignorere hunden. Som i: Han er der ikke - kig ikke på ham, tal ikke til ham osv.. :slem:

 

Alle gæster er hundemennesker, og derfor noget nemmere at håndtere :blink:

 

Så i Bassils verden så det pludselig ud som om det regnede med frikadeller. Han var mistænksom, men for faen, mor - det regner frikadeller inde i stuen? :slem:

 

Det endte med at han TIGGEDE frikadeller fra gæsterne.. :lun: :klap:

 

Da vi havde spist, fik han en halvfrossen kong fyldt med fransk leverpostej og kunne ligge og snaske den - han kiggede stadig lige op når nogen gik på toilet, men ikke som han plejer - han plejer at rejse sig og gå i sikkerhed (altså væk fra dem der står op) :banan:

 

Til sidst var han henne og skubbe til armen på en af gæsterne, som i: Du har sku da glemt at nusse mig, har du ikke? :cool:

 

Så alt i alt - 100 % succes på gæstekontoen - målt imod hvordan det ellers foregår.. :vuf:

 

 

:klap: Som Berner er det vist heller ikke let at modstå frikadelle-regn :klap: Super fedt at høre, at din plan A virkede så godt !

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

 

Fredag aften fik gæsterne frikadeller i hånden på vej ind af døren og bestemt besked på at ignorere hunden. Som i: Han er der ikke - kig ikke på ham, tal ikke til ham osv.. :slem:

 

Alle gæster er hundemennesker, og derfor noget nemmere at håndtere :blink:

 

Så i Bassils verden så det pludselig ud som om det regnede med frikadeller. Han var mistænksom, men for faen, mor - det regner frikadeller inde i stuen? :slem:

 

Det endte med at han TIGGEDE frikadeller fra gæsterne.. :lun: :klap:

 

Da vi havde spist, fik han en halvfrossen kong fyldt med fransk leverpostej og kunne ligge og snaske den - han kiggede stadig lige op når nogen gik på toilet, men ikke som han plejer - han plejer at rejse sig og gå i sikkerhed (altså væk fra dem der står op) :banan:

 

Til sidst var han henne og skubbe til armen på en af gæsterne, som i: Du har sku da glemt at nusse mig, har du ikke? :cool:

 

Så alt i alt - 100 % succes på gæstekontoen - målt imod hvordan det ellers foregår.. :vuf:

 

Super dygtig bassemand :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

 

Fredag aften fik gæsterne frikadeller i hånden på vej ind af døren og bestemt besked på at ignorere hunden. Som i: Han er der ikke - kig ikke på ham, tal ikke til ham osv.. :slem:

 

Alle gæster er hundemennesker, og derfor noget nemmere at håndtere :blink:

 

Så i Bassils verden så det pludselig ud som om det regnede med frikadeller. Han var mistænksom, men for faen, mor - det regner frikadeller inde i stuen? :slem:

 

Det endte med at han TIGGEDE frikadeller fra gæsterne.. :lun: :klap:

 

Da vi havde spist, fik han en halvfrossen kong fyldt med fransk leverpostej og kunne ligge og snaske den - han kiggede stadig lige op når nogen gik på toilet, men ikke som han plejer - han plejer at rejse sig og gå i sikkerhed (altså væk fra dem der står op) :banan:

 

Til sidst var han henne og skubbe til armen på en af gæsterne, som i: Du har sku da glemt at nusse mig, har du ikke? :cool:

 

Så alt i alt - 100 % succes på gæstekontoen - målt imod hvordan det ellers foregår.. :vuf:

Hvor er det godt at din plan virkede! :banan: :klap:

Så må du altid have et lager af frikadeller, til når der kommer gæster.. ;-)

 

Det er bare så dejligt at se når der sker fremskridt, når man har en usikker hund. Super godt! :5up: Frikadelleregn må altså også være svær at modstå for en hund.. :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare dejligt at høre, hvor er han bare dygtig (og det er du også) :lun:

 

Tak - måtte nu også lægge bånd på mig selv - altså ikke gøre for meget væsen ud af den her situation. Det var F..... svært!! :oops:

 

Så JEG gav ikke frikadeller - det var jo hos mig han startede med at tigge - de kom kun fra gæsterne :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak - måtte nu også lægge bånd på mig selv - altså ikke gøre for meget væsen ud af den her situation. Det var F..... svært!! :oops:

 

Så JEG gav ikke frikadeller - det var jo hos mig han startede med at tigge - de kom kun fra gæsterne :slem:

 

Især når man nu syntes han er så fantastisk dygtig, at man bare har lyst til at gå hen og give ham en krammer og fortæller ham hvor fantastisk dejlig han er :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Især når man nu syntes han er så fantastisk dygtig, at man bare har lyst til at gå hen og give ham en krammer og fortæller ham hvor fantastisk dejlig han er :lun:

 

De gik hjem ved 23.30-tiden.. og så var 'det lørdag'.. det betyder jo at man må ligge i sofaen.. så han fik kæmpekrammere og nussere da de var gået.. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update:

 

Fredag aften fik gæsterne frikadeller i hånden på vej ind af døren og bestemt besked på at ignorere hunden. Som i: Han er der ikke - kig ikke på ham, tal ikke til ham osv.. :slem:

 

Alle gæster er hundemennesker, og derfor noget nemmere at håndtere :blink:

 

Så i Bassils verden så det pludselig ud som om det regnede med frikadeller. Han var mistænksom, men for faen, mor - det regner frikadeller inde i stuen? :slem:

 

Det endte med at han TIGGEDE frikadeller fra gæsterne.. :lun: :klap:

 

Da vi havde spist, fik han en halvfrossen kong fyldt med fransk leverpostej og kunne ligge og snaske den - han kiggede stadig lige op når nogen gik på toilet, men ikke som han plejer - han plejer at rejse sig og gå i sikkerhed (altså væk fra dem der står op) :banan:

 

Til sidst var han henne og skubbe til armen på en af gæsterne, som i: Du har sku da glemt at nusse mig, har du ikke? :cool:

 

Så alt i alt - 100 % succes på gæstekontoen - målt imod hvordan det ellers foregår.. :vuf:

Sikke en susses i har haft :banan: det er så skønt når det lykkedes og man kan se ens hund tager godt i mod de ting man gør - stort tillykke med det, Lone :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...