Hop til indhold

Hjælp! vores hund vil ikke være renlig


Gæst Anonymous
 Share

Recommended Posts

Gæst Anonymous

Hej

Vi har to hunde, og problemet er vores larbrador/golden-retriver blanding på 4 mdr. og hun har ingen interesse i at blive renlig. Problemet er at hun ingen tegn viser på anger eller at hun skal tisse. Hun går andre steder hen (hvor vi ikke lige er) eller sidder bare helt almindligt og tisser, så når vi finder ud af det er det for sent at skælde hende ud. Vi lufter hende ca. hver 1,5 time, men hun vil kun rende rundt og lege med vores anden hund og hun går ikke ud uden ham (har prøvet) Når vi skal sove lufter vi hundene og næste morgen har hun spoleret hele gangen med puds fra vægge, lort og tis overalt (gangen er på 10 kvadratmeter). Begge hunde sover der og de er smurt ind i det, da det ikke kan undgås når de leger. Den anden er 2 år og har kunnet holde sig siden han var 2 mdr. gammel. Vi er ude af vores gode skind, da vi intet kan gøre da vi ikke tager hende i det.

Er der nogen gode råd til havd vi kan gøre da vi er enormt træt af at stå op hver morgen til det svineri? Hvornår kan de normalt holde sig hele natten (23-7)?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...

Det er ikke et problem I slipper af med uden at gøre en indsats. At I ikke ser hvornår hun gør det, kunne tyde på at I skal have lidt mere opsyn med hende. Hvis I fanger hende i at tisse indendørs er det vigtigt, at I ALDRIG, jeg gentager ALDRIG, skælder hende ud. Det eneste hun lærer af dèt er, at tisse når I ikke ser det og så bliver problemet først meget svært at løse.

 

Afbryd hende ved at sige (ikke råbe) nej. Hvis hun ikke forstår ordet nej, må I springe rundt og lege fransk klovn samtidig med at I siger som en indianer. Det er ikke meningen at I skal skræmme hende, blot aflede hende. Og så er det ud. Husk at ros hende når det lykkes, for det er ros hunden lærer af, ikke skæld ud.

 

Alle nr. 2 hunde bør efter min mening vænnes til at fungere uden den første hund. Dvs. jeg ville starte med at vænne hende til at gå tur uden den anden hund, om det så betød at jeg skulle tage bilen og køre væk fra hjemmet med hende. Det er vigtigt at I ikke bare lader dem passe sig selv. De har begge brug for lidt kvalitetstid med jer, uden den anden hund. F.eks. kunne I tage hver jeres hund og træne lidt og give den nogle opgaver et par gange om dagen.

 

Jeg ville slette min hukommelse helt, og så forestille mig at hun var en lille 8- ugers hvalp igen. Hun har ikke forstået budskabet, så det er en ommer. Dvs. ud når hun har spist, leget eller sovet og ellers hver halve time. Brug evt. en weekend på det.

 

Hvis jeg forstår det rigtigt, så ødelægger hun væggene i gangen om natten og I bør spørge jer selv, hvorfor hun gør det. Er det fordi hun keder sig, eller er hun utilpas ved at være lukket ude, fra resten af familien.

 

Det lyder somom jeres hunde tumler meget og der skal I lige være opmærksomme på, at unge hunde, især af store racer, ikke tåler ret meget motion. Det kan være nødvendigt at stoppe legen. Har I have, så væn hundene til at færdes derude uden nødvendigvis at skulle lege. F.eks. ved at kaste foder derud og lade dem søge efter det, eller ved at træne med dem derude.

 

Det var et langt svar men håber at I gider tygge jer igennem det. Held og lykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...