Hop til indhold

Mørkeræd hund


cs-dumle
 Share

Recommended Posts

Nova driver mig til vanvid. Hun er mørkeræd... eller ihvert fald når hun er ude uden Dumle.

 

Til træning de sidste par gange er vi blevet nødt til at træne i nærheden af Dumle, for selvom der er lys på banen har hun været nervøs. Hun har ikke gøet der, men virket... hmm... "vimset" og ville ikke træne før vi var i nærheden af Dumle.

 

Når det regner er det helt slemt. Her til aften har hun simpelthen gøet nonstop. Inde kan jeg stoppe hende med nusning, tyggepind og kong, men ude... jeg blev simpelthen helt sur og skældte ud på hende her til aften da jeg var ude på plænen med hende. Hun går helt amok.

At jeg bliver sur hjælper jo ikke en døjt, hun gør det jo fordi hun er bange og jeg fik det så bare gjort endnu værre :stupid:

Nu har jeg så stået ude under halvtaget ved skuret i en halv time med hende mens hun fik fodersøg. Fodersøg er indtil videre det eneste jeg har fundet der kan hjælpe hende i ro, men er der andet jeg kan gøre?

Link til indlæg
Del på andre sites

De første par gange til træning hvor det var mørkt, var Luna også trykket, og ville ikke rigtig træne, men havde mere travlt med at holde øje med skyggerne.

 

Jeg har gjort det, at jeg har gået meget korte, men langsomme ture med hende ude i mørket. Det vil sige at vi blev på et velkendt område, vi trænede lette øvelser og hun fik fodersøg. Vi brugte også meget af tiden på vores gåture, på bare at stå og kigge ud i mørket, og lytte på alle lydene, som jo bliver meget tydeligere i mørke. På træningspladsen gik vi bare rundt og kiggede på de andre hunde der trænede, og ikke lod sig påvirke af at det var mørkt.

 

Efter 2 uger var der ingen problemer længere, og hun lader sig ikke længere påvirke af at det er mørkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay. Vi må ude og gå mørketure.

 

Lonny - Den med at stå og kigge har jeg også forsøgt, men så er det jo hun giver sig til at gø hvis ikke Dumle er med :???:

 

Jeg må forsøge at få Bjørn til at sænke farten på aftenturen så vi kan få tid til at se det hele lidt an.

 

og så må aftensmaden blive en halv times tid senere og så ude på plænen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...