Hop til indhold

Hvor langt og hvor gammel..? og så noget om hjørnetænder...


Tine1
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg synes også det er lidt svært at finde ud af :vedikke: Nu er Duffy ikke ligefrem madglad, så tyk tror jeg aldrig hun bliver... Tværtimod er jeg nogle gange i tvivl om, hun får det hun har brug for..Hun har jo lige haft et orme-attack, så tænker at der er mulighed for at hun vil vokse lidt mere, nu hvor hun er sluppet af med dem.. Om det er realistisk eller ønsketænkning skal jeg ikke kunne udtale mig om :engel:

 

Adr! orm er ulækre! Dexter og også lige haft dem. det fandt vi simpelthen ud af, ved at han smed en portion bræk på dørmåtten med lange levende orme i! :scared:

 

 

Tja, Dexter er direkte modsat jeres løver så, han har bare laboradormave og æder alt! :slem: mos der er faldet ned fra taget og katroffelskræller, som er tabt på gulvet:stupid: Ikke så mærkeligt at han har haft orm!:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er jo også en lab-undercover ... men hun er en lille løve ... da jeg sendte hende op til Janni (hvor hun er nu) vejede hun 3.8 ... men Janni siger, hun æder som en mejetærsker for tiden ...

Hun har været helt oppe på 4.4 på et tidspunkt .... men der var der også "nok af hende" ...

 

Jeg tror at højdemæssigt var hun færdig med at vokse ved 6-7-8 måneders alderen ... men hun har sat lidt krop siden ... Det samme med min havaneser ... færdig med at vokse i højden allerede ved 6-7-8 måneder ... og så satte hun krop sidenhen ... faktisk tror jeg først hun var helt færdig ved 1½års alderen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Adr! orm er ulækre! Dexter og også lige haft dem. det fandt vi simpelthen ud af, ved at han smed en portion bræk på dørmåtten med lange levende orme i! :scared:

 

 

Tja, Dexter er direkte modsat jeres løver så, han har bare laboradormave og æder alt! :slem: mos der er faldet ned fra taget og katroffelskræller, som er tabt på gulvet:stupid: Ikke så mærkeligt at han har haft orm!:rolleyes:

 

Eej.. ad.. agtigt... Godt det er overstået... Tabte han sig i forbindelse med "orme attacket"..?

 

Otto spiser skam også alt - bortset fra agurk og sin egen lort... Eller måske rettere - smager på alt... Det har kun været mht foder, at han har været kræsen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eej.. ad.. agtigt... Godt det er overstået... Tabte han sig i forbindelse med "orme attacket"..?

 

Otto spiser skam også alt - bortset fra agurk og sin egen lort... Eller måske rettere - smager på alt... Det har kun været mht foder, at han har været kræsen:-)

 

til det kan jeg kun sige: lav det selv ... det vinder alle smagstests ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eej.. ad.. agtigt... Godt det er overstået... Tabte han sig i forbindelse med "orme attacket"..?

 

Otto spiser skam også alt - bortset fra agurk og sin egen lort... Eller måske rettere - smager på alt... Det har kun været mht foder, at han har været kræsen:-)

 

Det samme her, det er sådan set kun når hendes tørfoder hun er kræsen med.. Alt andet klamt hun finder på vejen er en delikatesse såsom kattelort (som jeg nu 2 gange har gravet ud af munden på hende..bvadr)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lave tørkost selv..?? hmm.. kan man det ja selvfølgelig.. men kan det betale sig?

 

Han spiser jo sin tørkost nu - og er som sagt næsten blevet lidt for tyk..:mrgreen:

 

 

Nej - så er det jo ikke tørkost - men våd mad ... ala dåsemad ...

 

Jeg laver det af ½brune ris, 1/4 grøntsager og 1/4 kylling ... og når hundene får det, tilsætter jeg en smule vitaminpulver for en sikkerheds skyld. De elsker det - og trives begge rigtig godt på det.

 

Man kan komme flere tilskud i, alt efter, hvad hunden har brug for ... en overgang fik mine hunde f.eks lidt olie i ... det gør de stadig fra tid til anden ... jeg kan med det samme se på deres pels, hvis de har brug for det ...

 

Jeg har jo to små hunde - og jeg laver og fryser ned ca. hvert 6-7. uge ... så det er ikke noget stort arbejde ... og det er billigere i brug end tørkosten tror jeg ... i hvert fald ikke dyrere ...

 

Det er massiv propaganda fra tørkostfabrikanternes (og dyrlægernes) side, at vores hunde trives bedst på tørkost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej - så er det jo ikke tørkost - men våd mad ... ala dåsemad ...

 

Jeg laver det af ½brune ris, 1/4 grøntsager og 1/4 kylling ... og når hundene får det, tilsætter jeg en smule vitaminpulver for en sikkerheds skyld. De elsker det - og trives begge rigtig godt på det.

 

Man kan komme flere tilskud i, alt efter, hvad hunden har brug for ... en overgang fik mine hunde f.eks lidt olie i ... det gør de stadig fra tid til anden ... jeg kan med det samme se på deres pels, hvis de har brug for det ...

 

Jeg har jo to små hunde - og jeg laver og fryser ned ca. hvert 6-7. uge ... så det er ikke noget stort arbejde ... og det er billigere i brug end tørkosten tror jeg ... i hvert fald ikke dyrere ...

 

Det er massiv propaganda fra tørkostfabrikanternes (og dyrlægernes) side, at vores hunde trives bedst på tørkost.

 

Kunne man jo overveje.. men tror jeg venter til han er færdigvokset med at eksperimentere i køkkenet.. Når de vokser har de vel brug for andre ting end ellers.

 

Bortset fra det, så æder jeg deres propganda råt.. Når man er førstegangs hundeejer, der gerne vil gøre det hele så godt, så er der vigtigere ting at være kritisk overfor.. Forstået på den måde, at jeg naivt og smilende køber det dyreste:damn: og forsøger at koncentrere mig om opdragelsen i stedet.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne man jo overveje.. men tror jeg venter til han er færdigvokset med at eksperimentere i køkkenet.. Når de vokser har de vel brug for andre ting end ellers.

 

Bortset fra det, så æder jeg deres propganda råt.. Når man er førstegangs hundeejer, der gerne vil gøre det hele så godt, så er der vigtigere ting at være kritisk overfor.. Forstået på den måde, at jeg naivt og smilende køber det dyreste:damn: og forsøger at koncentrere mig om opdragelsen i stedet.. :lol:

 

 

Bella er vokset op på hjemmelavet - hun fik dog mere kød i da hun var hvalp, end hun gør nu ... der var det ca. 1/3 af hver ting. Og dengang fik hun olie i hver dag.

 

Og jeg forstår det sagtens - og selvfølgelig vil vi gerne gøre det hele så godt som muligt for vores kære små ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er vokset op på hjemmelavet - hun fik dog mere kød i da hun var hvalp, end hun gør nu ... der var det ca. 1/3 af hver ting. Og dengang fik hun olie i hver dag.

 

Og jeg forstår det sagtens - og selvfølgelig vil vi gerne gøre det hele så godt som muligt for vores kære små ...

 

Vil helt sikkert overveje at lave maden selv, når han er færdigudvokset.. Økonomisk må det jo kunne betale sig..

Tager du så hele kyllinger??

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...