Hop til indhold

Endnu en grum dyremishandlingssag... :-(

Gæst PPP-Pero
 Share

Recommended Posts

Gæst ThomasTBO

Hvor er det dog tragisk... stakkels lille hund :megaked:

Hvis jeg fik fingre i... hvis jeg havde troet på at det hjalp, at ty til vold mod et sådant "menneske", ja, så havde jeg gerne støttet det, men sagen er jo desværre, at det ikke hjælper en brik. Det fortæller bare fjolset, at 'der var nogle der blev meget sure'. For at fjerne personens risiko for at gentage en sådan handling, må h*n først INDSE at den er forkert. Forstå hvad det egentlig er han gør, at det var et levende væsen osv.

De mange tilfælde af grov dyremishandling på det seneste, fortæller om et stigende antal mennesker totalt blottede for empati. Jeg synes (for) tit jeg kommer ind på det, både her og andre steder, at årsagen til udviklingen for mig synes at ligge i moderne menneskers værdier. Jeg må desværre indrømme, at jeg til tider føler mig noget splittet, for på den ene side går jeg ind for 'de frie markedskræfter', 'sin egen lykkes smed' osv., men på den anden side viser det sig gang på gang, at alt for mange ikke er i stand til at administrere denne frihed. Ikke alene glemmer man, at det hedder frihed under ansvar, dvs. at ens egen jagt på lykke ikke må gå ud over andre, nej, man glemmer sågar sig selv. Hvad nytter det at have r**en fuld af penge, hvis man har mistet sig selv undervejs? Og mistet sig selv, det mener jeg man har, hvis man ikke er i stand til at se det forkerte i handlinger som her, eller i andre lignende sager.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla_Olsen

Jeg kan simpelthen ikke forstå man kan gøre sådan noget :roll:

Hvis man ikke vil have sin hund mere, hvorfor så ikke sælge den eller indlevere den på et internat?

Jeg HADER sådanne personer :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites