Hop til indhold

alene hjemme..?


Gæst Zuki
 Share

Recommended Posts

Heej allesammen..

Jeg vil høre om i har nogle gode råd til at lære sin hund at være alene hjemme?

Vi har en hund på 16 uger, hvis vi skal lade hende være alene hjemme så piver hun så det kan høres helt ned i den anden ende af den blok vi bor i(vi bor i rækkehus), og når vi kommer hjem får vi klager over at hun har pivet.. Det skal lige siges at hun ikke er særlig tit alene hjemme, da vi ikke kan tillade os det for naboer.. Hun har en dag været alene hjemme 2½-3 timer ca.. Men ellers er det kun en halv til en hel time max..

Vi har heldigvis ikke noget problem med at hun skal være alene hjemme i hverdagene, da min kæreste arbejder weekend, så han er hjemme hele dagen mens jeg er på arbejde og jeg er hjemme i weekenderne, men det er ret så irriterende at vi ikke kan gå nogen steder overhovedet..

Jeg håber i har nogle gode råd til os :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

At være alene hjemme er for hunden unaturligt, så hvis ikke der trænes med at være alene hjemme fra få sekunder og så langsomt op til et par timer, er det rigtig svært for mange hunde. Hvordan har I trænet det?

 

Det er vigtigt at hunden er mæt og træt (især mentalt) og har fået tid til at falde til ro inden I forlader den. Og så er det for mange en god idé at give den noget ekstra lækkert (fx en frossen KONG) at beskæftige sig med. Der er ret mange tråde herinde om alene hjemme problemer og en maaaasse gode råd ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...