Hop til indhold

En adfærd jeg ikke forstår!?


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

På eftermiddags turen igår gik vi over en parkeringsplads, der kom en mand på omkring 60 og sønnen v el omkring de 20-25, sønnen gik med en amstaff:lun:

 

Amstaffen var efter hvad jeg kunne se, helt tydeligt ikke ude på ballade. Ørene lagt helt tilbage, små øjn, lav hale og slikkede sig om munden, kikkende allemulige steder hen bortset fra Lexus.. Men da lexus havde kikket lidt på den medens vi gik, lagde han kroppen og ørene frem, høj hale, korte mundvige hævet læber + brumme knurren.

 

Han får et bestemt NEJ og vi går videre, vi kommer hen på en stribe med græs her vender han sig og ser på amstaffen medens han med høj hale skraber i græsset og "fnyser" et par gange..

Hvad går der lige galt:vedikke::hmm:Jeg synes ikke Lexus virkede nervøs eller usikker overhovedet. Det kan heller ikke være mig der sender ham "besked" om at jeg er bange, nervøs eller usikker..Jeg har intet imod amstaffer tværtimod:lun:

 

skal jeg nu til at undgå amstaffer også lige som mops, fransk bulldog og engelsk bulldog:vedikke: :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo godt være, at selvom du skriver at den ikke lagde op til noget, at dens adfærd så alligevel har provokeret Lexus.

 

Vi har også en Norsk Buhund i kvarteret, og den har virkelig et fint hundesprog, og udviser på ingen måde noget negativt overfor Ling når vi møder den. Men Ling han kan bare IKKE have den, den tricker ham virkelig. Jeg aner ikke hvorfor, for den er samtidig også meget omgængelig og rar. Ling synes bare den skal have en sang fra de varme lande :roll:

 

Selvom Lexus normalt er godheden selv, og ekstremt omgængelig, så tror jeg ikke du kan undgå at opleve at nogle hunde, dem gider han bare ikke. Og så kan de ellers være så venlige og fine i hundesproget...

 

Så tror ikke du skal undgå de nævnte racer. Jeg ville hellere acceptere at han ikke nødvendigvis kan lege med alle alligevel, men så tilgengæld lære ham, at hvis han ikke kan/vil det, så skal han istedet bare acceptere at de går forbi ham, etc., ;-):-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet, at det nogle gange er menneskene der går med den fremmede hund, der gør forskellen. Der bor nogen i nærheden, hvor manden konsekvent frembragte en reaktion fra min hund. Jeg troede i lang tid, det var hans hund, min hund reagerede på, men en dag mødte vi dem, hvor det var konen, der gik med hunden, og så kunne de to snildt hilse uden problemer :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet, at det nogle gange er menneskene der går med den fremmede hund, der gør forskellen. Der bor nogen i nærheden, hvor manden konsekvent frembragte en reaktion fra min hund. Jeg troede i lang tid, det var hans hund, min hund reagerede på, men en dag mødte vi dem, hvor det var konen, der gik med hunden, og så kunne de to snildt hilse uden problemer :vedikke:

 

Det sad jeg også at tænkte på, nemlig om det måske slet ikke var hunden der frembragte adfærden, men kombinationen af menneskerne og hunden :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak skal i have:5up::klap:!!! Jeg tror måske i har ret i, at det kan være ejeren...

Det havde jeg ikke tænkt på:stupid: Han have huen trukket helt ned så man ikke rigtigt kunne se hans øjn. Lexus reagere jævnligt på mennesker og hunde hvor han ikke kan se øjnene. Men normalt er det hunde med hår ned over øjnene som feks. Snauzere.

Fremmede mennsker med mørke briller eller solbriller får som regel også lige en tur.

 

Jeg er sikker på at det er det der er problemet:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...