Hop til indhold

Såå pinligt..!!


Tine1
 Share

Recommended Posts

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Måske er den mængde, der er rådgivet på foderet, mere til de små super energiske hunde...? Selvom de har masser energi, er det jo stadig en rolig race.. Otto er i hvert fald...

 

Der er denne vejledning til Duffys foder:

 

acana-grassland-feed.jpg

 

Hvis jeg er heldig kan jeg få hende til at spise 85 gram om dagen.. Nogle dage spiser hun stort set intet... Men skal selvfølgelig også trække det hun får når hun er alene hjemme fra, for det mætter jo selvfølgelig også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad synes du, at jeg skal gøre nu..? Han har jo åbenbart fået 156 gram om dagen fordelt på 3 måltider (Nogle dage har han ikke spist det hele). Skal jeg så gå ned på de anbefalede 125 gram om dagen og lade vægten regulere sig langsomt? Eller skal jeg sætte ham på slankekur og give ham 100 gram..?

 

Hvis han var voksen ville jeg smide ham på kur - men han er jo stadig hvalp og har brug for vitaminer og sådan..

 

Det skal lige siges at jeg som hovedregel belønner med ros og ikke med godbider. Otto spiser, men det er ikke det han lever for - hans hjerte kan lettere købes for et kram end for mad:lun:

Jeg ville give 125 gram fordelt på 2 måltider.. Jeg giver tidligt morgen og midt eftermiddag.. Vej ham og se om han taber sig. Hvis han taber sig stille og roligt så hold ham på de 125 gram, ellers må du sætte det ned til 100 gram. Vej ham engang om ugen..Samme dag, samme tid.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give 125 gram fordelt på 2 måltider.. Jeg giver tidligt morgen og midt eftermiddag.. Vej ham og se om han taber sig. Hvis han taber sig stille og roligt så hold ham på de 125 gram, ellers må du sætte det ned til 100 gram. Vej ham engang om ugen..Samme dag, samme tid.

 

Mine hunde er også lidt buttede:mrgreen:

Jeg giver Oskar ca. 120 g. og Luffe ca 130 over 2 måltider - og Luffe taber sig langsomt.

Han er hele tiden sulten og snakker/hyler og hopper op og ned, når maden kommer frem, så jeg synes ikke, at jeg vil skære mere ned på maden. Derfor bliver det en langsom slankekur:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville give 125 gram fordelt på 2 måltider.. Jeg giver tidligt morgen og midt eftermiddag.. Vej ham og se om han taber sig. Hvis han taber sig stille og roligt så hold ham på de 125 gram, ellers må du sætte det ned til 100 gram. Vej ham engang om ugen..Samme dag, samme tid.

 

Vi kører lige forbi dyrlægen flere gange om dagen - og de er super søde til at hjælpe og rådgive (gratis:5up:), så får ham kontrolvejet der i næste uge også.. Så kan deres erfarne hænder også lige vurdere, om han bliver lidt mindre "godt i stand"..

 

Mine hunde er også lidt buttede:mrgreen:

Jeg giver Oskar ca. 120 g. og Luffe ca 130 over 2 måltider - og Luffe taber sig langsomt.

Han er hele tiden sulten og snakker/hyler og hopper op og ned, når maden kommer frem, så jeg synes ikke, at jeg vil skære mere ned på maden. Derfor bliver det en langsom slankekur:lol:

 

En langsom slankekur er vel også det sundeste.. Føler med Luffe... Min indre madglade hund hopper også op og ned, når maden kommer frem...:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig race:shock: det troede jeg også!:shock: Men det ved Dexter i hvert fald ikke!!:mrgreen:

Han er totalt damp hund, han har et rigtigt højt energiniveau! Vores hundtræner kaldte ham engang "Dexter på LSD" og det passer meget godt:mrgreen:

 

Hver dag er en fest og det skal man have så meget ud af som muligt!:slem: -Det er vist hans leveord. :stupid: så jeg glæder mig godt nok til, at han bliver lidt mere voksen og rolig.. Eller til at jeg engang får en hund mere, som han kan feste med, frem for at jeg altid skal være i centrum af festen! :stupid:

Han kan dog også sagtens slappe af, men ikke så lang tid af gangen.

 

 

Dexter er vist blevet lidt tyndere, end sidst du så ham Janni, for han har haft orm. Så skal ud og købe nogle lækre tyggeting til ham, så han bliver kræset lidt mere om. Men kommer helt til at tænke på, at det kan være, at han skal sættes lidt op i foder, når jeg læser denne tråd.

Det er bare lidt svært at se om han er for tynd, for hans pels er jo blevet noget længere på numsen igen nu. Så kan nok bedre se det om en uge, når han bliver klippet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig race:shock: det troede jeg også!:shock: Men det ved Dexter i hvert fald ikke!!:mrgreen:

Han er totalt damp hund, han har et rigtigt højt energiniveau! Vores hundtræner kaldte ham engang "Dexter på LSD" og det passer meget godt:mrgreen:

 

Hver dag er en fest og det skal man have så meget ud af som muligt!:slem: -Det er vist hans leveord. :stupid: så jeg glæder mig godt nok til, at han bliver lidt mere voksen og rolig.. Eller til at jeg engang får en hund mere, som han kan feste med, frem for at jeg altid skal være i centrum af festen! :stupid:

Han kan dog også sagtens slappe af, men ikke så lang tid af gangen.

 

 

Dexter er vist blevet lidt tyndere, end sidst du så ham Janni, for han har haft orm. Så skal ud og købe nogle lækre tyggeting til ham, så han bliver kræset lidt mere om. Men kommer helt til at tænke på, at det kan være, at han skal sættes lidt op i foder, når jeg læser denne tråd.

Det er bare lidt svært at se om han er for tynd, for hans pels er jo blevet noget længere på numsen igen nu. Så kan nok bedre se det om en uge, når han bliver klippet.

Husk mig på at du skal løfte en for tynd hund, en normal og en der er for tyk.

Start med at mærke ham bagpå. KAn du mærke de der hofteben tydeligt så sæt ham op i foder..SÅ kigger jeg på ham i næste uge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine der er 14 dage yngre end Otto vejer 3.6-3.8 kg..De får 175 gram fordelt på 2 gange.. Men de bevæger sig også en hel del mere end Otto jo..

Beethoven får ca 200 gram i øjeblikket (Heartbeat er på slankekur og får kun lige knap 100 gram).. Men som sagt justerer jeg hele tiden. Fodermængden er meget afhængig af udstillinger, løbetider, aktivitetsniveau osv.

 

3,6 kg.. Sindssygt..!! Fede Otto altså...:genert:

 

Smider ham i bad om lidt - hvis jeg kan få ham til at stå stille (ja right - tror du selv på den Tine) vil jeg prøve at tage et "vådt billede".. Der er det sikkert nemmere at se flæsket...:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

3,6 kg.. Sindssygt..!! Fede Otto altså...:genert:

 

Smider ham i bad om lidt - hvis jeg kan få ham til at stå stille (ja right - tror du selv på den Tine) vil jeg prøve at tage et "vådt billede".. Der er det sikkert nemmere at se flæsket...:-)

 

Hehe, jeg ser frem til at se flæsket :blink: Men altså hellere lidt for tyk end for tynd, nu kan han nok bedre holde varmen til vinter... Aj, mon ikke han rimelig hurtigt skal komme ned på normalvægt, når hans madration skæres ned...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, jeg ser frem til at se flæsket :blink: Men altså hellere lidt for tyk end for tynd, nu kan han nok bedre holde varmen til vinter... Aj, mon ikke han rimelig hurtigt skal komme ned på normalvægt, når hans madration skæres ned...
Jeg siger så det omvendte..Hellere for tynd end for tyk..Det er så besværgligt at få dem ned i vægt..Mens de rimleig hurtigt kommer op. Og for tynde hunde bliver i det mindste ikke belastet på ledene.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger så det omvendte..Hellere for tynd end for tyk..Det er så besværgligt at få dem ned i vægt..Mens de rimleig hurtigt kommer op. Og for tynde hunde bliver i det mindste ikke belastet på ledene.

 

Du har sikkert helt ret, det var også mest ment som sjov det jeg skrev :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... man kan vist bedst se det fra ryggen, når han sidder ned... at han er lidt bred i det... :mrgreen:

 

Vil ikke udtale mig om hvorvidt han ser tyk ud, men han ser i hvert fald ligeså sølle ud som Duffy når hun er våd :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil ikke udtale mig om hvorvidt han ser tyk ud, men han ser i hvert fald ligeså sølle ud som Duffy når hun er våd :mrgreen:

 

Tror måske også, at det er nemmere at mærke, end at se... Ved det ikke... Synes han ser så slank ud på det billede, hvor han står op.. (og måske er han alligevel ikke så kortbenet igen...:genert:

 

De er møgynkelige at se på, når de er våde.. men heldigvis bliver chokket aldrig ligeså stort, som første gang jeg så ham våd.. "Wouw - Viiildt - er det sådan en hund, jeg har købt...!!?!?" agtigt...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske også, at det er nemmere at mærke, end at se... Ved det ikke... Synes han ser så slank ud på det billede, hvor han står op.. (og måske er han alligevel ikke så kortbenet igen...:genert:

 

De er møgynkelige at se på, når de er våde.. men heldigvis bliver chokket aldrig ligeså stort, som første gang jeg så ham våd.. "Wouw - Viiildt - er det sådan en hund, jeg har købt...!!?!?" agtigt...:mrgreen:

 

Haha, ja første gang var klart den største forskrækkelse :mrgreen:

 

Ja, jeg tænkte præcis det samme, da jeg så billedet -Otto har måske slet ikk så korte ben alligevel :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror måske også, at det er nemmere at mærke, end at se... Ved det ikke... Synes han ser så slank ud på det billede, hvor han står op.. (og måske er han alligevel ikke så kortbenet igen...:genert:

 

De er møgynkelige at se på, når de er våde.. men heldigvis bliver chokket aldrig ligeså stort, som første gang jeg så ham våd.. "Wouw - Viiildt - er det sådan en hund, jeg har købt...!!?!?" agtigt...:mrgreen:

 

hehe! Det tænkte jeg også! + "Wauw, anede ikke at en Løwchen havde en Så spids snude!" :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Husk mig på at du skal løfte en for tynd hund, en normal og en der er for tyk.

Start med at mærke ham bagpå. KAn du mærke de der hofteben tydeligt så sæt ham op i foder..SÅ kigger jeg på ham i næste uge :mrgreen:

 

Weee! Skal løfte på hunde! :klap::klap::klap:

 

øhm.. tilbage til emnet... Jeg kan ikke mærke dem tydeligt, men jeg kan mærke dem. Men ved ikke helt om grunden til, at jeg ikke kan mærke dem tydeligt er, at han jo er lidt langhåret på numsen lige nu. Så det er håret der gør, at de ikke er så tydelige..

Han får squ lidt ekstra foder i nogle dage, indtil du ser ham i næste uge:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rolig race:shock: det troede jeg også!:shock: Men det ved Dexter i hvert fald ikke!!:mrgreen:

Han er totalt damp hund, han har et rigtigt højt energiniveau! Vores hundtræner kaldte ham engang "Dexter på LSD" og det passer meget godt:mrgreen:

 

:klap::klap::klap:

Hahaha - jeg studsede over samme formulering :lol: Oskar er også en total damp-hund, og det er kun når han sover, at man kan kalde ham rolig:mrgreen:

 

Men opdrætteren har forsikret, at han bliver rolig, når han fylder 2 (OG DET ER I DECEMBER :banan:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart synes jeg han ser fin ud... Og han har da lange ben..Du kan bare få ham løveklippet så du kan se dem

 

Det er jeg glad for, at du synes... men tror nu også, at du ville foreslå lidt mindre mad, hvis du prøvede at røre ved ham.. man kan seriøst tage fat i flæsket ved hans hofter.. men er som sagt lidt kaloriehys selv:stupid:

 

Jeg går faktisk også rundt og overvejer kraftigt at klippe ham... I går ville jeg vente til foråret - og i dag vil jeg bare vente til pelsen er lidt længere, så han ser "rigtig" ud fra starten.. :mrgreen: - De ben der, skal da næsten vises frem:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg glad for, at du synes... men tror nu også, at du ville foreslå lidt mindre mad, hvis du prøvede at røre ved ham.. man kan seriøst tage fat i flæsket ved hans hofter.. men er som sagt lidt kaloriehys selv:stupid:

 

Jeg går faktisk også rundt og overvejer kraftigt at klippe ham... I går ville jeg vente til foråret - og i dag vil jeg bare vente til pelsen er lidt længere, så han ser "rigtig" ud fra starten.. :mrgreen: - De ben der, skal da næsten vises frem:vuf:

 

Mine har en lille delle ved halen - der ovenpå rykken. Og den kan guide mig i, at de skal tabe sig lidt:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...