Hop til indhold

Såå pinligt..!!


Tine1
 Share

Recommended Posts

Hejsa

 

Hos os får hunden (Freia) helt sikkert for meget at spise uden at målebægeret har skylden. Jeg har flere gange været ude for at hun har været oppe og spise af børnenes mad, mens jeg har være ude og skifte ble på en af børnene.

 

Hun får ellers rigtig god hundefoder, som jeg køber billigt via internettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

:shock:a hva:vedikke:

 

- men det forklarer måske, hvorfor han ikke kommer, når man kalder:mrgreen:

 

Det er jeg godt nok heller ikke super god til at gøre!! Har vist ikke ligefrem fået gjort det nok:oops:

Men det er også bare fordi Dexter hyler som en primadonna, når man skal gøre noget på ham, som han ikke bryder sig så meget om.!!:damn:

Det kan du skrive under på Kennel-Lowchen! Han gjorde det sidst han blev klippet af dig. Og han har gjort det nogle enkelte gange siden (som da jeg plukkede ører på ham og skulle fjerne en filt i armhulen på ham)

Link til indlæg
Del på andre sites

HAR HANNAH IKKE FORTALT OG VIST DIG DET MED HÅR I ØRERNE..det også fordi de ikke tør gøre det...

Hvis ikke du fjerner de hår risikerer du at han får svamp og propper af ørevoks..så skal han i narkose og have fjernet dem..Det snart lige før ISabella skal komme forbi dig en dag og vise dig den slags..Hun kan også klippe hunde :mrgreen:

 

Ærligt - kan ikke huske alt, hvad hun har sagt... Var jo bare helt solgt i min babyhund, når jeg var på besøg... og som førstegangs hundeejer er det ikke lige ørerne, jeg hang mig mest i..

 

Kan godt huske, at hun har nævnt, at man skulle være obs på ørerne. Og har også læst noget rundt omkring, men der står faktisk bare, at man skal huske og "tjekke ører" eller noget i den stil.. Så jeg tjekker:vedikke: uden helt at vide, hvad jeg skal gøre ved dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg godt nok heller ikke super god til at gøre!! Har vist ikke ligefrem fået gjort det nok:oops:

Men det er også bare fordi Dexter hyler som en primadonna, når man skal gøre noget på ham, som han ikke bryder sig så meget om.!!:damn:

Det kan du skrive under på Kennel-Lowchen! Han gjorde det sidst han blev klippet af dig. Og han har gjort det nogle enkelte gange siden (som da jeg plukkede ører på ham og skulle fjerne en filt i armhulen på ham)

:mrgreen: Hylede han? sådan noget glemmer jeg..mangel på opdragelse altså hos hunden :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Hylede han? sådan noget glemmer jeg..mangel på opdragelse altså hos hunden :mrgreen:

 

Min erfaring er, at det endnu mere handler om mangel på erfaring hos ejeren ... efter jeg besluttede, at det ikke var synd for Bella at blive håndteret - er hun sjovt nok blevet meget bedre til det - og slapper faktisk af, når jeg groomer hende ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg fik Otto hjem ville han ikke spise - han blev alt for slank og nærmede sig slet ikke hans anbefalede mængde foder.. Det krævede noget tilvænning og tryghed at få mad i ham... Så fik han smag for det og spiste op, når der blev serveret.. Super..!! Tænkte jeg..og begyndte at måle hans mad præcist op med Royal canins målebæger... sikke meget han skulle have - han virkede næsten ikke sulten til 3. måltid om aftenen, men han fik det da spist... Og tog det tabte på igen..

 

Og tog lidt mere på...

 

Og tog lidt mere på... Og så var Otto fed..!!

 

Mig afsted til dyrelægen til rådgivning og kontrolvejning.. Der måtte jo være noget helt galt med hans appetit og forbrænding, siden han havde sådan en elevatorvægt.. Han bevæger sig jo så meget han må - og spiser som han skal..?!?!

 

Sygeplejersken hos dyrlægen foreslog, at vi gik ned til 100 gram i stedet for 125 gram, og ved en rent tilfælde vælger kloge Tine at veje det af, i stedet for at bruge det dertil designede målebæger... Og sandelig om ikke 100 gram foder lige rammer 75 gram på målebægeret..!!!?!?

 

1,5 måneds uhensigtsmæssig overfodring af min dejlige hvalp... Fååårk man får en pinlig smag i munden... Man vil gøre det så perfekt, så man glemmer at bruge hovedet..:damn:

 

altså jeg siger mange takfor tråden, for det fik også mig til at tjekken vægten og målebæret og da min får 3 x 125 gram pr dag- viste det sig at efter målebæret får han faktsik 3 x 180-gram- pr dag

min er ikke blevet fed endnu- men på sigt ville det være en dum overfodring - så mange mange tak for du ligesmed den oplysning ind- og bestemt ikke pinligt:vuf::vuf::vuf::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

altså jeg siger mange takfor tråden, for det fik også mig til at tjekken vægten og målebæret og da min får 3 x 125 gram pr dag- viste det sig at efter målebæret får han faktsik 3 x 180-gram- pr dag

min er ikke blevet fed endnu- men på sigt ville det være en dum overfodring - så mange mange tak for du ligesmed den oplysning ind- og bestemt ikke pinligt:vuf::vuf::vuf::vuf:

 

Gad vide om det er for at få os til at bruge mere foder..? Og måske senere købe dyr diætfoder... Selvom jeg ikke bryder mig om at tænke ondt, så har tanken strejfet mig... Lidt ligesom når colgate laver hullet i tandpastaen 10% større for at øge deres omsætning med 10%... sygt..!!

 

Har forresten skrevet en mail til Royal canin..

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: Hylede han? sådan noget glemmer jeg..mangel på opdragelse altså hos hunden :mrgreen:

 

Hmm.. Jeg holder på, at det var noget, han skulle have lært i løbet af de første 4 måneder af sit liv:blink: og nu er det for sent:engel:

 

Ej, kan du ikke huske, da du skulle klippe den ene af hans poter. Han hylede, ligeså snart du rørte ham med trimmeren. Du sagde, at det kunne være, at han havde ondt i benet og jeg sagde: "nej nej, han er bare en primadonna!" :stupid:

 

Han slipper ikke for det han skal have ordnet. Jeg bevarer bare roen, snakker pænt til ham og fortsætter med det og giver ham så lidt nusse-falde-til-ro-pause imellem. Så han har ikke lært, at han slipper for det trælse når han hyler.

Det er bare lidt svært at forklare sin svigerfar der var på besøg en dag, da han gjorde det, at jeg ikke sad og torturrerede min hund, når hunden hylede.:damn::damn::damn:Jeg sad bare og redte en LILLE filt ud, men Dexter hylede bare jeg rørte ved ham på det sted, hvor den var.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Jeg holder på, at det var noget, han skulle have lært i løbet af de første 4 måneder af sit liv:blink: og nu er det for sent:engel:

 

Ej, kan du ikke huske, da du skulle klippe den ene af hans poter. Han hylede, ligeså snart du rørte ham med trimmeren. Du sagde, at det kunne være, at han havde ondt i benet og jeg sagde: "nej nej, han er bare en primadonna!" :stupid:

 

Han slipper ikke for det han skal have ordnet. Jeg bevarer bare roen, snakker pænt til ham og fortsætter med det og giver ham så lidt nusse-falde-til-ro-pause imellem. Så han har ikke lært, at han slipper for det trælse når han hyler.

Det er bare lidt svært at forklare sin svigerfar der var på besøg en dag, da han gjorde det, at jeg ikke sad og torturrerede min hund, når hunden hylede.:damn::damn::damn:Jeg sad bare og redte en LILLE filt ud, men Dexter hylede bare jeg rørte ved ham på det sted, hvor den var.:damn:

 

Haha - total primadonna ... aj låv!

 

Og svigerforældre forstår ikke den slags - til gengæld forstår de at ynke og bekræfte hunden i, at du er verdens ondeste :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Jeg holder på, at det var noget, han skulle have lært i løbet af de første 4 måneder af sit liv:blink: og nu er det for sent:engel:

 

Ej, kan du ikke huske, da du skulle klippe den ene af hans poter. Han hylede, ligeså snart du rørte ham med trimmeren. Du sagde, at det kunne være, at han havde ondt i benet og jeg sagde: "nej nej, han er bare en primadonna!" :stupid:

 

Han slipper ikke for det han skal have ordnet. Jeg bevarer bare roen, snakker pænt til ham og fortsætter med det og giver ham så lidt nusse-falde-til-ro-pause imellem. Så han har ikke lært, at han slipper for det trælse når han hyler.

Det er bare lidt svært at forklare sin svigerfar der var på besøg en dag, da han gjorde det, at jeg ikke sad og torturrerede min hund, når hunden hylede.:damn::damn::damn:Jeg sad bare og redte en LILLE filt ud, men Dexter hylede bare jeg rørte ved ham på det sted, hvor den var.:damn:

:hmm::hmm:jo nu du siger det :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...