Hop til indhold

Obtrack Skrylle, ikke for os


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Æv, æv, æv og mere æv!

 

Nu har jeg fået tilsendt endnu et Skrylle i en større størrelse og det sidder bare ikke godt på Misja, større endnu kan hun heller ikke have på for så vil det "flappe" foran ved forbenene :cry:

 

Problemet er, at hun er for bred!

 

For bred brystkasse, for bred hals pga løs halshud + en krave der er større end man lige tror + hun har stejl front = et Skrylle dækken som sidder helt nede over albuerne og i dæk, bliver for stramt foran og på langs af ryggen. Når hun har snuden i jorden, sidder det også alt for stramt langs ryggen og i struben - øv-øv! :damn:

 

Jeg har taget et par billeder (se bort fra kvaliteten, min mobil kan ikke lide lyset og jeg måtte lysne meget før hun kunne ses :rolleyes: ) og især det hvor hun ligger ned kan man se det sidder for stramt foran :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan godt se hvad du mener... Dækkener er svært! Især hvis hunden skal kunne gå rundt med det på. Begge mine har BoT, og især Frosties sidder elendigt - til det brug. Det er langt og stort, og slasker rundt på hende. Så når vi er ude at gå får hun det hjemmesyede på, det sidder nemlig rigtig godt! Heldigvis skal mine BoT's kun bruges når de ligger og hviler, og så gør det mindre at de er lidt for store, nærmest omvendt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv altså :cry:

 

Men så er det måske heller ikke sådan et dækken jeg skal have fat i, Luna er jo også ret bred, så jeg vil nok løbe ind i de samme problemer :hmm:

Jeg har siddet og googlet og læst en del fra andres erfaringer og de med brede hunde skriver generalt det samme som jeg oplever, den meget bredde og lukkede front gør det besværligt og stramt for hundene.

 

Jeg lavede en masse tricks med klikker og super guffer da hun fik det på i dag og det var helt tydeligt at dæk og søg var besværet af dækkenet og det dur bare slet ikke, mittes næse løfter sig jo stort set ikke på en gåtur + hun skal have bevægfrihed til at lave alle hendes "kænguruhop" og spring efter løbene mus :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se hvad du mener... Dækkener er svært! Især hvis hunden skal kunne gå rundt med det på. Begge mine har BoT, og især Frosties sidder elendigt - til det brug. Det er langt og stort, og slasker rundt på hende. Så når vi er ude at gå får hun det hjemmesyede på, det sidder nemlig rigtig godt! Heldigvis skal mine BoT's kun bruges når de ligger og hviler, og så gør det mindre at de er lidt for store, nærmest omvendt...

 

Det er æv..

 

Men du må prøve et andet..

 

Luna er også rimelig bred fortil, men det nye dækken jeg har bestilt er ret stort, så der burde være plads nok:-) Og så ligger Luna ikke i dæk, når hun har det på, så det går nok alliul

 

Jeg håber du finder noget andet:-D

Ja hvis det var i ro hun skulle bruge det, skulle hun bare have et nummer større så var den hjemme - ligesom hos jer :blink:

 

Men hun skal bruge det overall og dvs også til træning og når hun løber frit ude på engmosen :cry:

 

Jeg vil satse på Hurttas igen-igen, måle hende grundigt og så gøre forsøget - kryds fingre! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja hvis det var i ro hun skulle bruge det, skulle hun bare have et nummer større så var den hjemme - ligesom hos jer :blink:

 

Men hun skal bruge det overall og dvs også til træning og når hun løber frit ude på engmosen :cry:

 

Jeg vil satse på Hurttas igen-igen, måle hende grundigt og så gøre forsøget - kryds fingre! :-D

 

Krydser fingre - ellers må du igang med symaskinen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vi får med posten en af dagene er et BoT udedækken, og det skal hun have på på gåturene.. Det er ihvertfald planen at det skal på, på morgenturen, nu hvor det er begyndt at blive koldt.. Og vi ikke kan nå at ligge med dækken på nogen timer inden gåturen:-D

 

Så nu må vi se, hvad størrelsen siger, når det kommer:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet og googlet og læst en del fra andres erfaringer og de med brede hunde skriver generalt det samme som jeg oplever, den meget bredde og lukkede front gør det besværligt og stramt for hundene.

 

Jeg lavede en masse tricks med klikker og super guffer da hun fik det på i dag og det var helt tydeligt at dæk og søg var besværet af dækkenet og det dur bare slet ikke, mittes næse løfter sig jo stort set ikke på en gåtur + hun skal have bevægfrihed til at lave alle hendes "kænguruhop" og spring efter løbene mus :vuf:

 

Nej, det duer ikke hvis hun dårligt kan bevæge sig....

 

Men jeg er nu glad for at du fik det prøvet af før jeg bestilte et :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok hjælpe :blink: vi skal bare finde et grundmønster :5up:

Tak FOX :bighug:

 

Men jeg bliver altså fuldkommen blank og tom når vi snakker stoffer, mønstre og sårn :oops:

 

Man kan lige så godt snakke oldgræsk til mig :genert: jeg fatter hat af den slags :vedikke: (og hånden på hjertet, så er det nok interessen der mangler :engel: )...

 

Så for at skåne os begge :genert: så forsøger jeg mig lige med et Hurtta først :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak FOX :bighug:

 

Men jeg bliver altså fuldkommen blank og tom når vi snakker stoffer, mønstre og sårn :oops:

 

Man kan lige så godt snakke oldgræsk til mig :genert: jeg fatter hat af den slags :vedikke: (og hånden på hjertet, så er det nok interessen der mangler :engel: )...

 

Så for at skåne os begge :genert: så forsøger jeg mig lige med et Hurtta først :lol:

 

Nådede du at se Korvis svar før dette :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vistnok linket til verdens bedste og nemmeste hundedækken i en anden tråd - OG lagt billeder af et par af dem jeg har syet... Skal se om jeg kan finde det... :hmm:

Jaah...okay....jeg skal jo også først lige ha sendt Skrylle tilbage igen-igen og have pengene retur før jeg har pengene til at købe et hurtta.

 

Så måske, hvis FOX stadig tør, kan vi (vi, som i FOX :engel: ) lave et selv :genert: :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaah...okay....jeg skal jo også først lige ha sendt Skrylle tilbage igen-igen og have pengene retur før jeg har pengene til at købe et hurtta.

 

Så måske, hvis FOX stadig tør, kan vi (vi, som i FOX :engel: ) lave et selv :genert: :hmm:

 

Det tør jeg godt :mrgreen: Jeg blev jo "nødt" til at strikke et til Sookie, fordi jeg ikke kunne finde noget der især varmede om maven - så det blev til dette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tør jeg godt :mrgreen: Jeg blev jo "nødt" til at strikke et til Sookie, fordi jeg ikke kunne finde noget der især varmede om maven - så det blev til dette

 

Uuuuh, det ser sq godt ud! At strikke et dækken turde jeg til gengæld ikke kaste mig ud i, selv om jeg strikker sådan til husbehov. Respekt!

 

Karina - "min" opskrift er så nem at hvem som helst kan sy det, jeg vil næsten tro at selv en mand ku' klare det!!! :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuh, det ser sq godt ud! At strikke et dækken turde jeg til gengæld ikke kaste mig ud i, selv om jeg strikker sådan til husbehov. Respekt!

 

Karina - "min" opskrift er så nem at hvem som helst kan sy det, jeg vil næsten tro at selv en mand ku' klare det!!! :slem:

:fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:lol:

Altsåå....så skal man jo li'som også ha en symaskine og sårn :fornaermet: og det er også det der med valg af stoffer :slem: det er helt græsk for mig og bare tanken om at stå alene i en stofforretning kan give mig koldsved! :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

:fornaermet:

 

 

 

 

 

 

:lol:

Altsåå....så skal man jo li'som også ha en symaskine og sårn :fornaermet: og det er også det der med valg af stoffer :slem: det er helt græsk for mig og bare tanken om at stå alene i en stofforretning kan give mig koldsved! :scared:

 

Hi hi!!! :mrgreen: Men så er det jo godt, hvis du har én til at hjælpe dig! For jeg tror helt ærligt at den eneste måde at få et dækken der passer perfekt, er at sy selv... Og jeg har som sagt syet ét i hånden... :pift::drille:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...