Hop til indhold

Hund og barn-weekend


Gæst Stinne og Hugo
 Share

Recommended Posts

Gæst Stinne og Hugo

Er der nogen der har erfaring med at arrangere en Hund og Barn-weekend? Eller med at jeres barn har været på sådan en weekend?

 

Der hvor jeg træner er vi ved at arrangere sådan en og det ville være fedt at høre andres erfaringer med dette.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen der har erfaring med at arrangere en Hund og Barn-weekend? Eller med at jeres barn har været på sådan en weekend?

 

Der hvor jeg træner er vi ved at arrangere sådan en og det ville være fedt at høre andres erfaringer med dette.:-D

 

Nu ved jeg ikke hvad du mener med hund&barn-weekend... Men jeg har været med til at arrangere Hundeferie, en uge med camping og hundetræning, hvor vi også havde børn&unge-hold. Hvad er det du efterlyser, sådan lidt mere præcist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Jamen, det er en weekend for børn/unge (8-16 år) og deres hunde. Det bliver lidt som en ridelejr (hvis det giver mening) med træning, hygge og fællesspisning og -sovning.:blink:

 

Vi forestiller os både teoretisk og praktisk træning i bl.a. agility, rally, massage, soignering.

 

Lyder godt hvis du har nogle tips.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, det er en weekend for børn/unge (8-16 år) og deres hunde. Det bliver lidt som en ridelejr (hvis det giver mening) med træning, hygge og fællesspisning og -sovning.:blink:

 

Vi forestiller os både teoretisk og praktisk træning i bl.a. agility, rally, massage, soignering.

 

Lyder godt hvis du har nogle tips.

 

Jamen det er jo lidt som vores, så! Noget vi har skrevet os bag øret er at det er en god ting med en fællesaktivitet i starten, sådan en ryste-sammen-ting. Det kan være hvad som helst.

 

Noget der var populært hos os (både hos voksne og børn!) var vores "afslutningskonkurrence", hvor vi havde stationer hvor hund og fører skulle udføre div. ting. Ingen station havde egentlig noget med den almindelige træning at gøre, så der gik ikke konkurrence i den på den ufede måde. Bl.a skulle man få hunden til at vælte en stak sodavandsflasker fyldt med vand, få den til at ta' et stykke pølse fra en balje vand, den slags "for-sjov-ting".

 

Agility og Rally har altid været en hit for "vores" unger, dog har vi været ude for at de mindste kan ha' problemer mht. at nå at læse Rally-skiltene... Og så syntes de ikke det var så sjovt.

 

Massage og soignering lyder super, vi havde også en dyrlæge på besøg, der bl.a. lærte dem at lægge en forbindning, det var vist også populært.

 

Til vores hundeferie har ungerne jo haft forældre med, der løber I jo nok ind i nogle andre problemstillinger.

 

Ellers har vi bare været meget fleksible mht. ungerne, en dag kunne der f.eks. overhoved ikke være stemning for det der var planlagt, og så måtte vi bare improvisere. Det vi la' vægt på var at opbygge ungernes interesse, hvis de også lærte noget var det jo et ekstra plus.

 

Har I dem delt op, eller har I den samme plan for de yngste og de ældre? For der kan jo være meget stor forskel på 8 og 16 år... Selvom de som regel finder godt sammen, når de er samlede om en fælles interesse!

 

Det lyder rigtig hyggeligt, hvad er det for en klub der arrangerer det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Tak for tips.

Det lyder som en rigtig god ferie I har holdt.:klap:

 

Vi regner med at blande holdene mht. alder, så der er alle aldersklasser på hvert hold. Denne metode har jeg "stjålet" fra min søns skole, hvor de bruger den til emneuger. Altså hold med elever fra 0.-9. kl. Det fungerer rigtig godt.

 

Klubben jeg træner i er Aktiv Hundeskole nær Silkeborg

 

Hvor lang tid løb jeres ferie over?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...