Hop til indhold

Adfærdstest


Gæst BzyBee
 Share

Recommended Posts

Jeg har et glimrende skema til at adfærdsteste mine hvalpe. Det betyder meget for mig, at de finder hjem og mennesker der passer bedst muligt :vuf:

 

Men jeg har ikke selve ØVELSERNE til de forskellige "prøver":

*social interesse*flokfølelse*dominans*social dominans*højde dominans*apportering*smertefølsomhed*lydfølsomhed*byttedrift*

 

Ved I om der er et sted jeg kan finde dem - eller et skema inkl. øvelser??

 

Min tæve blev testet da hun var 7 uger - altså i sin tid før jeg fik hende hjem fra kennelen.. Er det en passende alder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke svært for mig at få en "udefra" til at lave testen - jeg har mange venner med hundeforstand - men jeg tænkte på at få en professionel til det.

 

Og jeg HAR selvfølgelig googlet - men halvdelen af de hits der kommer er folk der fortæller om deres nye hvalp (der har fået lavet hvalpetest) og den anden halvdel er på Sjælland :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Din tråd fik mig til at ta' Frosties gamle hvalpetest frem... Hun er nu 7 år, så det var lidt sjovt at kigge på den igen! Jeg ved ikke hvem der lavede den, men jeg må sige at testen (og konklusionen) beskriver Frostie meget godt!

 

Jeg tror at det er meget vigtigt at man får en erfaren og uvildig hvalpetester til at lave testen, og at man ikke læner sig 100% op ad sådan en test. Hvalpe kan jo også ha' gode/dårlige dage! Så jeg ville også få en udefra, f.eks. Helle Mulvad som du selv linker til, der skulle være en autoritet på området.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke svært for mig at få en "udefra" til at lave testen - jeg har mange venner med hundeforstand - men jeg tænkte på at få en professionel til det.

 

Og jeg HAR selvfølgelig googlet - men halvdelen af de hits der kommer er folk der fortæller om deres nye hvalp (der har fået lavet hvalpetest) og den anden halvdel er på Sjælland :hmm:

 

Hvor bor du? På Helle Mulvads side henviser hun til andre, som hun har uddannet, bl.a en i Århus. Her på Fyn findes der også én der skulle være god, dog ikke uddannet af Helle Mulvad.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nu ikke svært for mig at få en "udefra" til at lave testen - jeg har mange venner med hundeforstand - men jeg tænkte på at få en professionel til det.

 

Og jeg HAR selvfølgelig googlet - men halvdelen af de hits der kommer er folk der fortæller om deres nye hvalp (der har fået lavet hvalpetest) og den anden halvdel er på Sjælland :hmm:

 

Det var ligesom også det jeg tænkte på. Det kuld Simba er fra er hvalpetestet og det resultat var grundlag for fordeling af hvalpe til købere. Ligesom Korvis´hund passer den test Simba fik taget fint i dag, så jeg synes det er et værdifuldt redskab for sælger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde en fra Sjælland til at komme og lave testen på mine hvalpe, men om hun vil køre så langt igen det ved jeg ikke :hmm:

Men det er helt sikkert vigtigt at finde en der kan! dvs en som er uddannet til det!

Jeg skan lige prøve at se om jeg kan finde nogen tættere på til dig :-D

Jeg vender tilbage;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Såvidt jeg ved så tilbyder alle adfærdsbehandlere hvalpetests, så det er bare sådan én du skal have fat i.

 

Jeg ved ikke om Kolding er for langt væk ift. kilometerpris, men Kolding Hundeadfærdscenter uddanner jo adfærdsbehandlere, så det kunne være at du måske kunne få en underviser og nogle elever ud til billigere penge måske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...